Toon posts:

Opstartprobleem met lage resolutie en artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb regelmatig een probleem met onderstaande setup:

Intel Core i5 4670K
Z87-G41 PC Mate
MSI GeForce GTX 660
Crucial 8 GB
Samsung SSD 830 Evo
Seagate Barracuda 2 TB

Dit systeempje is 1,5 jaar oud en draait op Windows 8.1, er is niets overclocked.

Soms bij het opstarten (zowat 1 op de 5 keer) of vanuit standby wakker maken, krijg ik een scheefgetrokken kleine resolutie met paarse artifacts. Niet eens ingame of terwijl toepassingen draaien, gewoon op het bureaublad. Scherm is dan bevroren, alleen resetknop brengt soelaas al moet dat soms 4, 5 keer gedaan worden.

Iemand een idee wat de oorzaak is. Zou dit enkel en alleen aan de GPU kunnen liggen? De eerste MSI GTX660 is al eerder vervangen door deze 'nieuwe' onder RMA een maand of 3 terug ...

Alvast bedankt voor wat feedback!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Vooralsnog een schopje richting VB.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Probeer je video eens via een ander kanaal te laten lopen (bijv direct op de hdmi poort van het mobo) en kijk of je het kunt reproduceren

Verwijderd

Topicstarter
@br00ky: sorry daarvoor én thx, wist niet goed welk subforum uitkiezen, gezien mij niet duidelijk is welke component brak is (mobo, gpu, ...)

@eL_Jay: thx, zal ik eens uitproberen, ik denk er nu pas aan: verbinding gpu-monitor is nu zelfs nog via DVI-kabel.

Ik zal mss in eerste instantie 's testen of het al verschil uitmaakt door gewoon dvi-kabel te vervangen door hdmi-kabel, of lijkt dat vrij zinloos?