Eigen 06 nummer koppelen aan NAW gegevens (voor 112)

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een mobiel van de zaak. De vaste telefoon heb ik niet meer. In het geval dat ik 112 moet bellen (is al eens voorgekomen) weten ze niet meteen waar ik woon en moet je die gegevens doorgeven.

Bestaat er een manier om mijn 06 nummer in een systeem in te voeren zodat men mijn NAW gegevens heeft zodra ik bel, net als bij een vaste telefoon, zodat men sneller kan reageren?

Alvast dank mocht iemand het weten!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom zou je je mobiel aan een fixed adres willen koppelen. Bel jij straks 112 voor een ongeluk op de weg, komt de ambulance naar je huis. Schiet niet op toch. Daarnaast heeft 112 plaatsbepaling van de mast waar je op zit, dus dat zou goed moeten gaan: http://www.rijksoverheid....ekend-bij-112-bellen.html

Ey!! Macarena \o/

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 22:27

DarkKnight

Narf

Volgens mij moet je áltijd je NAW gegevens doorgeven bij een 112-belletje. Ook als je vanaf een vaste telefoon belt, kan je bellen vanaf een andere locatie dan je eigen locatie.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Fairy
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:18:
Waarom zou je je mobiel aan een fixed adres willen koppelen. Bel jij straks 112 voor een ongeluk op de weg, komt de ambulance naar je huis. Schiet niet op toch. Daarnaast heeft 112 plaatsbepaling van de mast waar je op zit, dus dat zou goed moeten gaan: http://www.rijksoverheid....ekend-bij-112-bellen.html
Het gaat er vooral om dat ik bekend ben als ik bel. Als ik bel en ik ben thuis dat ze weten waar mijn thuis is. Als ik niet thuis ben zal ik dat uiteraard melden...

Ik begrjip dus dat het niet mogelijk is. Zou namelijk wel handig zijn als je je mobiele nummer kan doorgeven en daarin de nodige persoonsgegevens bekend kan maken. Mijn toestel staat nu namelijk op de zaak waardoor ik min of meer 'anoniem' bel.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat maakt de persoon echt niet uit die opneemt wie je bent of niet. Het is een noodnummer, dus vertel maar wat je nodig hebt, en waar. Want als de kerk van 4 straten verderop in de hens staat, heeft de brandweer echt niks te zoeken in de straat waar ik woon. Zo kan ik ook een ongeluk zien gebeuren op een andere straat dan waar ik mij thuis bevind.

Dus een systeem waarin men altijd vraagt waar men een dienst heen moet sturen, kan daardoor storingsgevoelers liggen door vanuit te gaan dat een opgegeven adres de hulpdienst nodig is, en anders zegt men het wel.

Denk dat daardoor er meer naar een verkeerde plek zullen gaan dan door gewoon altijd te vragen waar men de hulpdienst nodig heeft.

Ey!! Macarena \o/

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:50
Enigszins off topic, maar de documentaire Volgens Protocol van 2Doc laat goed zien wat er achter de schermen gebeurt als je het alarmnummer belt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2dhKBeCIQN4]

[ Voor 37% gewijzigd door niels132 op 30-07-2015 16:21 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:29
Kan inderdaad niet, alle mobiele oproepen naar 112 komen binnen op 1 centrale (KLPD Driebergen) omdat ze niet na kunnen gaat waar de beller zich bevind, itt een oproep vanaf een geografisch nummer, deze komen binnen op een regionale centrale.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Fairy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Het gaat er vooral om dat ik bekend ben als ik bel. Als ik bel en ik ben thuis dat ze weten waar mijn thuis is. Als ik niet thuis ben zal ik dat uiteraard melden...

Ik begrjip dus dat het niet mogelijk is. Zou namelijk wel handig zijn als je je mobiele nummer kan doorgeven en daarin de nodige persoonsgegevens bekend kan maken. Mijn toestel staat nu namelijk op de zaak waardoor ik min of meer 'anoniem' bel.
Dat je er uberhaupt bij stil staat baart me meer zorgen. Is niet lullig bedoeld hoor maar maak je je niet een beetje teveel zorgen om niks?

Doet me een beetje denken aan een vraag een poos geleden over 's nachts de sleutels in de de deur laten zitten of niet, sleutel erin te makkelijk voor inbrekers maar als je huis in de fik vliegt heb je de deur niet snel open als je ze eruit haalt, en daar maakt iemand een echt punt van. :+

Je moet je geen zorgen maken om dit soort dingen, de kans is te klein dat je net in die situatie terechtkomt dat het een probleem zou kunnen zijn. Maw, relax dude. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 31-07-2015 22:15 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Fairy
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:14:
[...]

Dat je er uberhaupt bij stil staat baart me meer zorgen. Is niet lullig bedoeld hoor maar maak je je niet een beetje teveel zorgen om niks?
Heb jij wel eens meegemaakt dat een kind van 1,5 maand oud steeds benauwder wordt omdat hij zijn maagsonde heeft uitgetrokken? Ik wel! Ons kindje was te vroeg geboren en kreeg sondevoeding. Wij moesten hem 24 uur per dag (!) weken lang continu in de gaten houden dat dit niet gebeurde (Ik kon hierdoor ook enkele weken niet werken). Echter precies op het moment van voeden en het bereiden hiervan draaide ik me letterlijk 5 seconden om om het slangetje aan te sluiten en de toediening te starten. Precies op dát moment ging het fout net op het moment dat de toediening werd gestart.

Dan is het wel fijn als je niet helemaal hoeft uit te leggen wie je bent en waar je woont, want daar ben je met de gedachten helemaal niet bij op zo'n moment. Als je dan een paar seconden kan winnen...

Om dan te zeggen dat het je zorgen baart dat ik daar bij stil staat zegt vind ik wel jammer, vandaar dat ik het even uitleg. Mijn vrouw is namelijk zwanger, en omdat ze kanker heeft gehad en nu nog maar 1 nier, zal de zwangerschap altijd iets korter zijn dan normaal. Dit is verder geen probleem, maar hierdoor zal de kleine geen 42 weken in de buik zitten, maar iets korter, bij de eerste was die 34 weken. Hierdoor kan het zijn dat deze nog geen zuigreflex heeft en de voeding dus via sonde toegediend moet worden, dit is toen echter een keer misgegaan, waardoor het slangetje in de longen terecht kan komen met alle risico's van dien.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 01-08-2015 09:40 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hmm uitzonderingen zijn er altijd, maar das misschien handig om het meteen (kort) even bij te zetten ipv achteraf met zo'n verhaal komen natuurlijk.

Je eerste post klonk nu simpelweg als iemand die zich zorgen maakt om situaties voordat er uberhaupt iets aan de hand is.

Al lijkt het me nog steeds redelijk onwenselijk eigenlijk er kunnen aannames gedaan worden omtrent lokatiegegevens die niet kloppen. Of je bent niet op het geregistreerde adres of je bent ff vergeten die verhuizing door te geven. En je huidige lokatie doorgeven is ongeveer 3 seconden en ze zijn er dan zeker van dat ze het juiste adres hebben ze zullen dus altijd vragen naar de lokatie om zekerheid te hebben en de tijdswinst die jij dan hebt is het verschil tussen " ja dat klopt" en "hoofdstraat 224 luttelgeest" minimaal lijkt me.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
3p0x schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:36:
Kan inderdaad niet, alle mobiele oproepen naar 112 komen binnen op 1 centrale (KLPD Driebergen) omdat ze niet na kunnen gaat waar de beller zich bevind, itt een oproep vanaf een geografisch nummer, deze komen binnen op een regionale centrale.
Maar als je naar 0900-TUIG belt, kom je wél meteen terecht in een soort van regionale meldkamer voor zover ik weet ;)

Kan natuurlijk probleemloos afgehandeld worden door de telefonie-aanbieders, aangezien je elke zendmast een regio kunt meegeven :)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:13
Pas vanuit de auto 112 gebeld met een zakelijke mobiel in verband met een vermoedelijk zwaar bezopen medeweggebruiker die de meest vreemde capriolen uithaalde en zonder te vertellen waar we exact reden werden we direct doorgeschakeld naar de politie in de juiste regio.
Men weet bij de alarmcentrale aan de hand van de gebruikte gsm-mast dan ook tot op zekere hoogte jouw locatie.
http://www.rijksoverheid....ekend-bij-112-bellen.html
Uiteraard is dat wat anders dan je naw gegevens maar als het echt aan je vreet dat men je NAW gegevens niet weet dan is de meest voor de hand liggende oplossing om weer een vaste telefoon te nemen.
Dan hoef je alleen nog maar te beslissen of de kosten die daarmee gemoeid zijn voor jezelf te rechtvaardigen zijn als je daar een prettiger gevoel bij hebt.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 14:32
nielsgaastra schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:19:
Enigszins off topic, maar de documentaire Volgens Protocol van 2Doc laat goed zien wat er achter de schermen gebeurt als je het alarmnummer belt.

[video]
In het begin moet ze een man 20 keer vragen naar de woonplaats omdat die het niet snapt of geen nederlands kan, vervolgens paar keer naar de straat vragen en dan zegt die man aan de telefoon brabant... en het ging ook nog eens over iemand die van 3 hoog is gevallen 8)7

Waarom zolang doorvragen als ze toch de locatie meteen kunnen zien? Waren echt lekkerlijk 4-5 min verloren hierdoor.

Edit: Hele docu gezien nu. Ze moeten zich gewoon aan het protocol houden vandaar dat ze doorvragen echter is meestal de Ambulance al onderweg. Wat een baan zeg ik zou het niet kunnen, gewoon worden uitgescholden terwijl je probeert te helpen, mensen die je amper kunt verstaan en mensen die gewoon je advies niet opvolgen! Petje af voor deze mensen _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Cyclonic op 04-08-2015 03:46 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54

RvL

Een mobiele oproep komt altijd eerst in Driebergen uit omdat ze niet direct aan de hand van het telefoonnummer kunnen zien waar de oproep vandaan komt, in tegenstelling tot een vast nummer wat altijd aan een locatie gekoppeld is. Zodra de oproep eenmaal staat krijgen ze de coördinaten vanuit de provider en krijgen ze vrijwel direct te zien waar de beller is. Ook als je geen nummerweergave of zelfs maar een simkaart in je telefoon hebt zitten.

Daar zijn overigens ook strenge eisen aan gesteld: binnen maximaal een paar seconde moeten ze die gegevens hebben want in de meldkamer is het letterlijk iedere seconde die telt.

En inderdaad, het is een hele zware baan. Niet alleen omdat je vaak de volle laag krijgt als centralist, maar ook omdat ze al het leed mee krijgt en ze soms niets meer kunnen doen dan blijven praten en het leed aanhoren, in afwachting van de hulpdiensten.

[ Voor 17% gewijzigd door RvL op 04-08-2015 04:47 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 09:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Osiris schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Maar als je naar 0900-TUIG belt, kom je wél meteen terecht in een soort van regionale meldkamer voor zover ik weet ;)

Kan natuurlijk probleemloos afgehandeld worden door de telefonie-aanbieders, aangezien je elke zendmast een regio kunt meegeven :)
Yep; voor mobiele KPN nummers werkt dat wel idd. Andere providers komen in een spraakherkenningsapplicatie terecht waarbij je de woonplaats in moet spreken.

Yamaha MT-09

Pagina: 1