Heb jij wel eens meegemaakt dat een kind van 1,5 maand oud steeds benauwder wordt omdat hij zijn maagsonde heeft uitgetrokken? Ik wel! Ons kindje was te vroeg geboren en kreeg sondevoeding. Wij moesten hem 24 uur per dag (!) weken lang continu in de gaten houden dat dit niet gebeurde (Ik kon hierdoor ook enkele weken niet werken). Echter precies op het moment van voeden en het bereiden hiervan draaide ik me letterlijk 5 seconden om om het slangetje aan te sluiten en de toediening te starten. Precies op dát moment ging het fout net op het moment dat de toediening werd gestart.
Dan is het wel fijn als je niet helemaal hoeft uit te leggen wie je bent en waar je woont, want daar ben je met de gedachten helemaal niet bij op zo'n moment. Als je dan een paar seconden kan winnen...
Om dan te zeggen dat het je zorgen baart dat ik daar bij stil staat zegt vind ik wel jammer, vandaar dat ik het even uitleg. Mijn vrouw is namelijk zwanger, en omdat ze kanker heeft gehad en nu nog maar 1 nier, zal de zwangerschap altijd iets korter zijn dan normaal. Dit is verder geen probleem, maar hierdoor zal de kleine geen 42 weken in de buik zitten, maar iets korter, bij de eerste was die 34 weken. Hierdoor kan het zijn dat deze nog geen zuigreflex heeft en de voeding dus via sonde toegediend moet worden, dit is toen echter een keer misgegaan, waardoor het slangetje in de longen terecht kan komen met alle risico's van dien.
[
Voor 20% gewijzigd door
Fairy op 01-08-2015 09:40
]