Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De prestaties van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 15:18
Een beetje ontgoocheld dat jullie alleen i7 systemen testen.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met nog een oudere Core 2 laptop en een i5 systeem.

Jullie zien geen schokkende prestatieverbeteringen, maar misschien zijn die er wel op low-end en mid-end systemen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, dat viel mij ook al op. Jammer dat er geen quadcores ook onderworpen zijn aan de tests.
Ik snap dat het tijd kost, maar had bespaart kunnen worden als de hexacore niet getest was (aangezien het meerendeel toch echt quadcore heeft en geen hexacore).

Test zoals hij nu neergezet is, is interessant, mits je iets vergelijkbaars hebt en dat is er (naar mijn idee) nu niet.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:12

WoutF

Hoofdredacteur
Meer testsystemen is natuurlijk altijd beter, maar vergeet niet dat die mobiele i7's 'slechts' dualcores zijn; jouw i5-desktop is dus vrijwel zeker sneller.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 15:18
Deze is uitgerust met een Core i7-3517U en 4GB werkgeheugen. Daarnaast hebben we de tests op een Surface Pro 3 gedraaid met een Intel Core i7-4650U en 8GB ram. Ons gebruikte desktopsysteem beschikte over een Intel Core i7-3960X en 8GB ram.
Je verwacht toch niet dat ik van al die CPU nummers weet wat hun specs zijn?
Ik lees de intro, ik zie dat jullie enkel i7 testen, ik skip het artikel.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Je kunt de prestaties van verschillende CPU's altijd naast elkaar leggen in de cpu list. Natuurlijk, hoe meer het testsysteem lijkt op jou systeem hoe beter, als je uitgebreid wilt zijn ga je ook nog cores, GHz, generatie, Socket en Instructieset vergelijken, maar echt, heel veel voegt die informatie niet toe, zelfs al weet je dat je meer cores hebt, dat hoeft nog helemaal geen beter prestatie te betekenen als de performance per core lager is.

Als je toch het verschil tussen al die CPUs niet weet, lees het dan gewoon als 'een gemiddelde desktop, een gemiddelde tablet en een gemiddelde laptop'.

Nu komt het een beetje over alsof je afgehaakt bent omdat je die technische termen allemaal niet begreep. (nou ja, mogelijk ook terecht op tweakers, er zijn genoeg simpelere sites ;))

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

i3, i5, i7, wat ik helemaal apart vind, waar zijn de AMD CPU's?
Op systemen met minder krachtige cpu's moeten games met DirectX12 in verhouding dus sneller draaien
AMD's zijn in de regel altijd de 'minder krachtige', dan zou je daar toch juist dezelfde vergelijking willen zien of AMD's hier net zoveel (of relatief meer) prestatiewinst uit kunnen halen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:12

WoutF

Hoofdredacteur
De api-overhead-test van 3DMark is extreem synthetisch, maar helaas de enige test die op dit moment een idee kan geven voor wat voor winst DirectX 12 in de praktijk kan zorgen. Meer systemen testen, waaronder dan met AMD cpu's, had niets veranderd aan het overall beeld. Wanneer de eerste DirectX 12-games uitkomen kun je er zeker van zijn dat we uitgebreide tests zullen doen op allerlei cpu's, om zo de real world prestaties te kunnen tonen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Even los van de hardware, komt er ook nog een vergelijking tussen Windows 7 en Windows 10? Ik heb het niet gemeten, maar mijn pc voelt nu veel sneller dan voorheen.

Het lijkt me dat er toch ook veel mensen die overstap maken. Of zijn er technische redenen om deze vergelijking niet te maken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1