Plaatjes mee-schalend maken bij kantelen smartphone

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt voor smartphones die een aantal plaatjes bevat. Hoe maak ik dat wanneer de smartphone wordt gedraaid, de plaatjes meeschalen naar het bredere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Met CSS media queries kun je dit doen:

Cascading Stylesheet:
1
2
@media  (orientation: landscape) { ... } 
@media  (orientation: portrait) { ... } 

https://developer.mozilla...Media_queries#orientation

Overigens zou ik er juist rekening mee houden dat bv een telefoon in portret-mode een lange wergave heeft van een scrollbaar deel ..
een telefoon in landscape-mode zal echter in de diepte weinig extra ruimte hebben...

bv een afbeelding weergeven op 100% breed kan in de portret-mode best betekenen dat de inhoud eronder nog zichtbaar is (evenals duidelijk dat je dieper kunt scrollen)
Terwijl in landscape-mode die afbeelding zelf deels weg kan vallen, en de tekst eronder ook geheel onzichtbaar zijn..
enkel een pagina responsive laten reageren op de viewbox-breedte kan juist bij landscape vs portet stevig ten koste van bruikbaarheid gaan

[ Voor 58% gewijzigd door RM-rf op 30-07-2015 11:54 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Wat bedoel je met schalen: dat er twee versies van dezelfde afbeelding bestaan, of dat de bestaande afbeelding gewoon breder wordt in landscape? In het laatste geval zou ik het element waar de afbeelding in staat gewoon op een percentage zetten in plaats van een vaste breedte, en de afbeelding op width:100%. Dan schaalt hij automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien dat RobIII in "Script voor gallery gezocht" niet duidelijk genoeg was. Op Tweakers verwachten we eigen inzet in topics. Even je vraagje dumpen en wachten totdat wij je probleem voor je opgelost hebben is niet hoe we hier werken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.