Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 21:29
Hoi,

Ik denk dat dit in dit forum thuishoort (maar misschien ook wel in hardware?).

Het gaat erom dat mijn Acer Iconia 8w tablet sinds de upgrade naar windows 10 het scherm altijd op zijn kop laat zien als auto-rotate aan staat (dus precies 180 graden gedraaid). Al is dit natuurlijk een goede grap als je de tablet aan een collega geeft (ze draaien m allemaal minstens twee keer helemaal om, om hem vervolgens maar plat op tafel te leggen) is het vooral ook heel irritant.

Ik wissel best vaak af tussen portrait en landscape mode, dus de workaround om auto rotate maar af te zetten is niet ideaal.

Weet iemand of je de orientatie van de auto-rotate kan omkeren, of hoe je de sensor de tegenovergestelde waarde kan laten geven?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Beeldscherminstellingen en dan kan je kiezen voor liggend, staand en gespiegeld.

Waarschijnlijk zit er Intel HD graphics kaart in. Dan kan je bij display settings de rotation kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
Hi Chris,

Klopt! Werkt perfect, zoals ik al zei, als autorotate uit staat.

Zodra je dat weer aan zet, staat het scherm weer op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik vermoed dat het dan gewoon een driver issue is icm win10. Al eens gecheckt op driver updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:47
Probeer eens CTRL+ALT+Pijltjestoets (omlaag)

Dat zijn de toetsencombinaties om het scherm te roteren.

Edit: nvm - tablet (lezen is ook een kunst) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Flozem op 30-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 18:53
Hou ermee rekening dat ik het op m'n Lenovo Miix tablet ook nog nooit heb kunnen rechttrekken, die ingebakken chip komt altijd verkeerd te staan. Zowel 8.1 als in 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NKR
jerrixbe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:24:
Hou ermee rekening dat ik het op m'n Lenovo Miix tablet ook nog nooit heb kunnen rechttrekken, die ingebakken chip komt altijd verkeerd te staan. Zowel 8.1 als in 10
Dan lijkt het een kansloze missie dus... Het gekke is wel dat het bij mij onder windows 8 (factory installed) wel goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn Chuwi had ook issues met scherm en touch, kwam uiteindelijk door de default drivers die Windows had geïnstalleerd. Mocht je drivers kunnen vinden van je 8.1 versie, zou je die eroverheen kunnen installeren (oude drivers verwijderen + optie drivers verwijderen aanvinken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1