Toon posts:

Subwoofer aansluiten via 12V trigger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

- Marantz SR5009 versterker
- B&W ASW610 subwoofer

Subwoofer is aangesloten op de subwoofer pre-out op de versterker. Subwoofer staat op 'auto' waardoor die aanspringt als er signaal binnen komt. Dit werkt niet altijd even goed. Als het volume niet zo luid staat, springt de subwoofer op standby. Als ik op dat moment de subwoofer handmatig op ON zet, dan komt er wel degelijk iets uit en heeft het ook een positief effect op de klank.

Na wat lezen kom ik uit op de '12V trigger'. Als de versterker aanspringt, gaat de subwoofer ook aan en hetzelfde voor het uitzetten. Klinkt goed! Beide toestellen hebben een 12V trigger en ook de handleiding van de Marantz heb ik er bijgenomen. Daar staat wel bij:
Use a monaural mini-plug cable for connecting the DC OUT jacks. Do not use a
stereo mini-plug cable.
Dat is vrij duidelijk, een mono mini-jack -> mini-jack kabels dus. Alleen vind ik deze nergens en op internet gebruikt blijkbaar iedereen een stereo mini-jack kabel. Nu volg ik graag de handleiding, waar kan ik ergens de juiste kabel verkrijgen hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, jammer genoeg hebben ze enkel één van 1.2m wat te kort is, zou minstens 3m moeten zijn en liefst 5m.

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 22:12
Wat je ook kan doen is het signaal naar de subwoofer x dB extra versterken en dan op de sub het volume terugdraaien. Dan zou ie eerder mee moeten gaan doen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zelf maken ?
2 stekkertjes en wat kabel, voor minder dan 5E moet je klaar kunnen zijn

En anders een normale stereokabel en 2 verloop stekkers

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt op DX kijken of op allekabels. En verder gewoon zelf zoeken, google is your friend :)

Nadeel van het werken met een signaal is dat er vertraging in zit. Staat los van het niveau wat er naar toe gaat, maar is simpelweg het kanaal dat al dan niet gebruikt wordt cq signaal krijgt. Als je begint met hoge en middentonen krijgt je sub nog geen signaal en schakelt ie nog niet in. Dan val je idd in het midden van de muziek een keer in met je sub. Klinkt voor geen meter. Je wilt gewoon dat dat ding weergeeft als ie signaal krijgt.

Ik had trouwens het zelfde issue met mijn Klipsch sub. Trigger had gekund, maar ik heb uiteindelijk een master/slave stekkerdoos gekocht. Sub op altijd aan en als slave in de doos (receiver als master) en gaan :)
Bijkomend voordeel is dat je ook de andere AV kunt schakelen. Ik schakel ook meteen BR, CD, networkplayer en platenspeler mee. En die dingen zijn echt niet zo duur meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja ik ga met Heuveltje mee, bij je lokale elektraboer deze pluggen halen + kabel. Eventjes solderen, klaar.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

FeaR

In GoT we trust

Stereo jack als 12V-trigger gaat hier al jaren goed.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 22:42

Jag

Zelf solderen is niet nodig, zijn gewoon goedkoop online te vinden. Paar euro inc verzenden.
Pagina: 1