Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ping, veel packets loss

Pagina: 1
Acties:

• arnoldg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 18:15
Hallo,

ik heb een groot probleem en weet even niet waar ik het moet zoeken.
ik heb een router, met 6 accespoints.

als ik binnen het lan netwerk ping naar de AP's of router dan heb ik meestal hele slechte ping tijden, rond de 300 ms. soms ook vallen er hele pakketen weg.

kan dit komen doordat ik zeer weinig bandbreedte heb aan de wan zijde ?

zo niet, hoe kan ik er achterkomen waardoor of door welk device dit komt ?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Laten we eens beginnen met een belangrijke vraag: Bekabeld of draadloos?
En daarnaast: Kabel? ADSL? Glasvezel?

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 30-07-2015 09:12 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je pingt blijf je normaal binnen je netwerk zodus deze tijden zoude max 10ms mogen zijn (eigenlijk zelfs lager).

Een figuur hoe je netwerk is getekend + interne ip's zou handig zijn. Kan zijn dat er toch ergens nog een router aan't meespelen is en daarmee dus je ping zo omhoog gooit.

Dus bvb: modem/router [IP] > AP [IP] > devices [IP's]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Aan de WAN zijde zal het inderdaad niet liggen. Zijn alle access points via een kabel op de router aangesloten of zijn er WiFi extenders in gebruik? Zo ja, dan zou ik eerst eens naar de WiFi bridge verbinding kijken. Zou het daarnaast kunnen dat er ergens een lus in het netwerk zit?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Wil je voor de volledigheid ook nog de (ken)merken van de accesspoints benoemen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 10:39
Het is eerst belangrijk om te weten of je bedraad of via wifi verbonden bent.
Het lijkt mij dat je op Wifi zit, of niet?
Als dit zo is, dan is er wat mis met Wifi, waarschijnlijk heb je te veel wifi access points binnen bereik allen met te veel power. In dat geval zal je computer roamen (wisselen) tussen de AP's wat packetloss en slechte verbinding geven.
Een andere oorzaak kan ook zijn dat je wifi signalen te veel reflecteren (zet maar eens een aantal AP's in een grote ruimte, de signalen bouncen lekker heen en weer).

Gebruik eens een programma als Netstumbler om te zien hoeveel AP's je computer ziet.
Nogmaals, dit geld alleen als je verbonden bent met Wifi. Als je bedraad verbonden bent dan is er iets mis met je bekabeling denk ik :)

Success

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Probleem opgelost?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1