Mijn vriendin heeft 6 websites waarvan er 5 bij One.com zijn ondergebracht. 3 daarvan zijn webshops en dus voor zakelijk gebruik.
We hebben het probleem dat nu al enkele keren een One.com server ge-blacklist was bij hotmail, waardoor emails bij klanten niet aankwamen.
Verder hebben we het idee dat, uit SEO standpunt, een IP uit het buitenland niet zo handig is voor webshops die alleen bedoeld zijn voor Nederlandse en Belgische klanten (maar is dat ook zo?).
Om deze redenen willen we overstappen naar een andere hoster met servers in Nederland.
De vraag is natuurlijk naar welke? Om een indruk te geven van ons verbruik:
Nu lees ik dat er ook mogelijkheden zijn bij sommige webhosters om 1 webhostings pakket af te sluiten en daarop meerdere websites met ieder een eigen domeinnaam te hosten. Dit zou aanzienlijk in de kosten schelen en makkelijker in onderhoud zijn.
Als een webhoster aangeeft dat er meerdere of zelfs een onbeperkt aantal domeinen op 1 pakket mogelijk zijn, dan weet ik niet of dit dan betekent dat ik meerdere websites kan hosten onder dat pakket of alleen meerdere domeinen aan 1 website kan koppelen?
Verder vraag ik mij af wat het met de performance doet als we 3 OpenCart sites runnen op 1 pakket.
Er zijn zeer veel webhosters en welke betrouwbaar zijn en goed bij onze wensen passen is lastig te bepalen.
Na meerdere te hebben vergeleken kom ik uit op het volgende lijstje:
Alleen van Wned.nl weet ik dat we er meerdere websites onder 1 pakket kunnen hosten. Bij de anderen is mij dat niet duidelijk.
De emailruimte is mij onbekend bij TransIP, Wned.nl en Neostrada
Ook zit ik te denken om domeinnamen en webhosting te scheiden van elkaar. Als we in de toekomst weer willen veranderen van hoster dan zouden we domeinnamen hoeven over te verhuizen. Ik dacht zelf om de domeinnamen bij TransIP onder te brengen omdat ik daar zelf ook al een domeinnaam heb staan.
Ik zou in de toekomst best wel over willen gaan op VPS maar ik zal daar de nodige kennis nu nog voor missen. Een linux server heb ik wel vaker opgezet met een simpele webserver, maar dan houdt het wel op.
We hebben het probleem dat nu al enkele keren een One.com server ge-blacklist was bij hotmail, waardoor emails bij klanten niet aankwamen.
Verder hebben we het idee dat, uit SEO standpunt, een IP uit het buitenland niet zo handig is voor webshops die alleen bedoeld zijn voor Nederlandse en Belgische klanten (maar is dat ook zo?).
Om deze redenen willen we overstappen naar een andere hoster met servers in Nederland.
De vraag is natuurlijk naar welke? Om een indruk te geven van ons verbruik:
- 3 zakelijke webshops + 3 onbeduidend kleine simpele HTML sites
- We kunnen 2 HTML sites laten vervallen als dit beter in het hostingspakket past
- Voornamelijk statische content op alle sites
- Nu nog geen CMS maar we willen op korte termijn over op OpenCart voor de 3 webshops
- Drukste site heeft als piek 50 bezoekers per dag (we zijn al blij als we dit weten te verdubbelen).
- Grootste site heeft minder dan 20 pagina's en dat zal niet veel meer groeien
- Minder dan 20GB dataverkeer per maand per webshop
- Grootste site neemt op dit moment (zonder CMS) minder dan 200MB in beslag.
- Mailbox van de grootste site is wel 5GB groot en groeiende, dit gaan we ook verwachten voor de andere 2 webshops
Nu lees ik dat er ook mogelijkheden zijn bij sommige webhosters om 1 webhostings pakket af te sluiten en daarop meerdere websites met ieder een eigen domeinnaam te hosten. Dit zou aanzienlijk in de kosten schelen en makkelijker in onderhoud zijn.
Als een webhoster aangeeft dat er meerdere of zelfs een onbeperkt aantal domeinen op 1 pakket mogelijk zijn, dan weet ik niet of dit dan betekent dat ik meerdere websites kan hosten onder dat pakket of alleen meerdere domeinen aan 1 website kan koppelen?
Verder vraag ik mij af wat het met de performance doet als we 3 OpenCart sites runnen op 1 pakket.
Er zijn zeer veel webhosters en welke betrouwbaar zijn en goed bij onze wensen passen is lastig te bepalen.
Na meerdere te hebben vergeleken kom ik uit op het volgende lijstje:
Webhost | Opslag | eMailruimte | Dataverkeer | Aantal websites | Prijs |
---|---|---|---|---|---|
Antagonist | onbeperkt | onbeperkt | onbeperkt | ? | duurder dan anderen maar wel SSD opslag |
Neostrada | onbeperkt | onbeperkt | onbeperkt | ? (onbeperkte domeinen ??) | zeer scherp |
SoHosted | 750MB,1500MB,2500MB | onbeperkt | onbeperkt | ? | Scherp |
TransIP | 10GB,50GB,100GB | ? | onbeperkt | ? | Goed |
Wned.nl | 5GB,15GB,30GB | ? | onbeperkt | multiple | scherp (traditionele HDD) |
Alleen van Wned.nl weet ik dat we er meerdere websites onder 1 pakket kunnen hosten. Bij de anderen is mij dat niet duidelijk.
De emailruimte is mij onbekend bij TransIP, Wned.nl en Neostrada
Ook zit ik te denken om domeinnamen en webhosting te scheiden van elkaar. Als we in de toekomst weer willen veranderen van hoster dan zouden we domeinnamen hoeven over te verhuizen. Ik dacht zelf om de domeinnamen bij TransIP onder te brengen omdat ik daar zelf ook al een domeinnaam heb staan.
Ik zou in de toekomst best wel over willen gaan op VPS maar ik zal daar de nodige kennis nu nog voor missen. Een linux server heb ik wel vaker opgezet met een simpele webserver, maar dan houdt het wel op.