Welke hosting en pakket voor 3 webshops?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:32
Mijn vriendin heeft 6 websites waarvan er 5 bij One.com zijn ondergebracht. 3 daarvan zijn webshops en dus voor zakelijk gebruik.
We hebben het probleem dat nu al enkele keren een One.com server ge-blacklist was bij hotmail, waardoor emails bij klanten niet aankwamen.
Verder hebben we het idee dat, uit SEO standpunt, een IP uit het buitenland niet zo handig is voor webshops die alleen bedoeld zijn voor Nederlandse en Belgische klanten (maar is dat ook zo?).

Om deze redenen willen we overstappen naar een andere hoster met servers in Nederland.
De vraag is natuurlijk naar welke? Om een indruk te geven van ons verbruik:
  • 3 zakelijke webshops + 3 onbeduidend kleine simpele HTML sites
  • We kunnen 2 HTML sites laten vervallen als dit beter in het hostingspakket past
  • Voornamelijk statische content op alle sites
  • Nu nog geen CMS maar we willen op korte termijn over op OpenCart voor de 3 webshops
  • Drukste site heeft als piek 50 bezoekers per dag (we zijn al blij als we dit weten te verdubbelen).
  • Grootste site heeft minder dan 20 pagina's en dat zal niet veel meer groeien
  • Minder dan 20GB dataverkeer per maand per webshop
  • Grootste site neemt op dit moment (zonder CMS) minder dan 200MB in beslag.
  • Mailbox van de grootste site is wel 5GB groot en groeiende, dit gaan we ook verwachten voor de andere 2 webshops
Wat we echter gewend zijn bij One.com is dat we alle sites op 1 lokatie kunnen beheren. De, in het begin gescheiden pakketten, zijn tegenwoordig samengevoegd zodat de sites hun ruimte onderling delen. Helaas zijn het nog wel losse pakketten en dus aparte kosten per site.
Nu lees ik dat er ook mogelijkheden zijn bij sommige webhosters om 1 webhostings pakket af te sluiten en daarop meerdere websites met ieder een eigen domeinnaam te hosten. Dit zou aanzienlijk in de kosten schelen en makkelijker in onderhoud zijn.
Als een webhoster aangeeft dat er meerdere of zelfs een onbeperkt aantal domeinen op 1 pakket mogelijk zijn, dan weet ik niet of dit dan betekent dat ik meerdere websites kan hosten onder dat pakket of alleen meerdere domeinen aan 1 website kan koppelen?
Verder vraag ik mij af wat het met de performance doet als we 3 OpenCart sites runnen op 1 pakket.

Er zijn zeer veel webhosters en welke betrouwbaar zijn en goed bij onze wensen passen is lastig te bepalen.
Na meerdere te hebben vergeleken kom ik uit op het volgende lijstje:

WebhostOpslageMailruimteDataverkeerAantal websitesPrijs
Antagonistonbeperktonbeperktonbeperkt?duurder dan anderen maar wel SSD opslag
Neostradaonbeperktonbeperktonbeperkt? (onbeperkte domeinen ??)zeer scherp
SoHosted750MB,1500MB,2500MBonbeperktonbeperkt?Scherp
TransIP10GB,50GB,100GB?onbeperkt?Goed
Wned.nl5GB,15GB,30GB?onbeperktmultiplescherp (traditionele HDD)

Alleen van Wned.nl weet ik dat we er meerdere websites onder 1 pakket kunnen hosten. Bij de anderen is mij dat niet duidelijk.
De emailruimte is mij onbekend bij TransIP, Wned.nl en Neostrada

Ook zit ik te denken om domeinnamen en webhosting te scheiden van elkaar. Als we in de toekomst weer willen veranderen van hoster dan zouden we domeinnamen hoeven over te verhuizen. Ik dacht zelf om de domeinnamen bij TransIP onder te brengen omdat ik daar zelf ook al een domeinnaam heb staan.
Ik zou in de toekomst best wel over willen gaan op VPS maar ik zal daar de nodige kennis nu nog voor missen. Een linux server heb ik wel vaker opgezet met een simpele webserver, maar dan houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Bij antagonist staat bij de plus en pro dat er meerder domeinen op het pakket mogen. (Bij de slim niet).
Bij Neostrada bij goedkoopste pakket 100 en andere onbeperkt zo te zien, dus in ieder geval genoeg. Een domein kan je in cpanel dan laten verwijzen naar een map in je account, dus meerdere websites is mogelijk. (in hun faq staat dat je addon domein kan toevoegen, wat hiervoor nodig is)
In de faq van SoHosted staat dat maar 1 domein per pakket mag.
Van TransIP kan ik het zo niet vinden.

Voordat je besteld zou je altijd voor zekerheid nog mail kunnen sturen voor bevestiging dat dit klopt. Maar zoals uitziet kunnen Neostrada en Antagonist gewoon meerdere websites op 1 pakket aan.

Persoonlijk heb ik ook de domeinnamen en hosting gescheiden (i.v.m. kosten). Zit in mijn ogen geen nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Ik kreeg een PM met als tip om naar een SSD hosting te kijken ivm snelheid en om een reseller hostingspakket te nemen ivm het kopellen van meerdere domeinen. Omdat je bij een standaard webhostingspakket ook al meerdere domeinen kunt koppelen zie ik het nut niet in van een reseller pakket voor mijn wensen. Of SSD hosting echt nodig is vraag ik mij ook af omdat OpenCart zover ik weet niet zo'n zwaar pakket is en ik voornamelijk kleine statische sites zal hosten. Mogelijk dat het wel weer te adviseren is omdat ik 3x een OpenCart site wil hosten binnen 1 pakket?

Ook werd Prelution aanbevolen maar naar wat onderzoek lijkt dit een net bestaand bedrijf te zijn, eenmanszaak en hoofdredacteur van IPSam.nl en uitgever van ISPGids.com noemt Prelution een slaapkamerhoster. Terwijl eenmanszaken best wel goede diensten zouden kunnen leveren heb ik persoonlijk meer vertrouwen in een groot gerenommeerd bedrijf dat al vele jaren bestaat, welke ik wel telefonisch kan bereiken en waarvan ik wel persoonsnamen kan vinden op hun site of zelfs in de whois database.

@Ancoo: ik wist niet zeker dat als er stond dat meerdere domeinen mogelijk waren dit ook in hield dat meerdere websites gehost mochten worden onder 1 pakket. Er zijn immers altijd meerder domeinen mogelijk voor 1 site. Blijkbaar is het dus wel zo bedoeld. Ik zal inderdaad voor het afsluiten nog voor de zekerheid informeren.

Zijn alle hosters van mijn lijstje gewoon goed? Dus kies er maar 1 uit? Wat zijn jullie bevindingen over de genoemde hosters?

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle666 op 30-07-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:19
Wat SEO betreft maakt het normaal gesproken weinig uit waar de server staat. Google gebruikt de locatie van de server voor zover ik weet alleen bij websites waarvan de locatie niet anders te achterhalen is. Bij ccTLD's (country code top level domains zoals .nl) is het land echter gewoon bekend, in tegenstelling tot bijv .com of .org. In dat geval kun je echter wel doormiddel van de Webmaster Tools van Google doorgeven in welk land de website is gestationeerd. Er zijn dus maar een aantal specifieke gevallen waarin de locatie van de server een (hele kleine) rol speelt.

Wat hosting betreft heb ik zelf goede ervaringen met TransIP, al is het niet mogelijk om bij shared hosting meerdere domeinnamen aan een hostingpakket te koppelen (tenzij ze allemaal dezelfde website serveren). Zie https://www.transip.nl/vr...bhostingpakket-gebruiken/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
TransIP leek mij ook een goede maar ik zoek wel specifiek naar het hosten van meerdere sites onder 1 pakket, omdat dit zowel kosten scheelt en ook makkelijk in onderhoud is. Ik hou TransIP wel in gedachte als 1 van de opties mocht ik in de toekomst misschien overgaan op VPS.

WebhostOpslageMailruimteDataverkeerMeerdere sites per pakketPrijs
Antagonist
onbeperkt
onbeperkt
onbeperkt
Ja (Plus pakket)
duurder (echter SSD)
Neostrada
onbeperkt
onbeperkt
onbeperkt
Ja
zeer scherp
SoHosted
750MB,1500MB,2500MB
onbeperkt
onbeperkt
Nee
scherp
TransIP
10GB,50GB,100GB
?
onbeperkt
Nee
goed
Wned.nl
5GB,15GB,30GB
?
onbeperkt
Ja
scherp (HDD)

Blijven voor mij Antagonist, Neostrada en Wned over.
Als ik vergelijk op ISPgids.com en hostingreview komt Antagonist er het beste uit. Tevens heb ik deze als tip op tweakers gevonden. Echter heeft Antagonist bij het Plus pakket 1 CPU core met 1GB geheugen en bij het Pro pakket 2 CPU cores met 2GB geheugen. Kan ik 3 simpele OpenCart sites goed draaien op 1 CPU core?
De meeste webhosters geven het aantal cores niet op. Neostrada geeft aan dat de servers dual hexa-core zijn. Maar hoogst waarschijnlijk kun je daar ook maar 1 core gebruiken voor je pakket?

Ik twijfel nu tussen Neostrada en Antagonist:
  • Neostrada heeft de laagste prijs van de 2 voor normale webhosting en het master pakket is zo goed als ongelimiteerd. Ik snap de zakelijke hosting echter niet, het grootste zakelijke pakket is 3x zo duur als het grootste niet-zakelijke pakket, echter is het zakelijke pakket behoorlijk beperkt. Het staat niet in verhouding tot het niet-zakelijke pakketten. Enige verschil voordeel wat ik zo snel zie is de 99.9% uptime garantie. Kan ik er dan vanuit gaan dat de standaard webhosting overselled is of dat ik daar veel last ga krijgen van andere klanten? Is de uptime van het gewone pakket dan niet fatsoenlijk? De SSD pakketten hebben voor mij te weinig webruimte als die ruimte ook voor emailruimte wordt gebruikt.
  • Antagonist is een stuk duurder maar standaard pakketten zijn allemaal met SSD en 1 gratis domeinnaam, verder overeenkomstig met Neostrada. Blijft dus alleen de vraag over betreffende het aantal cores en geheugen dat ik nodig zou hebben om 3 simpele CMS sites te hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat je idealiter wilt is 1 systeem vanwaaruit je je websites beheert, aangezien ik geen idee van budget heb is het moeilijk te zeggen of dat haalbaar is. Zelf heb ik een Windows VM bij Transip voor nog geen 30 euro per maand, en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf heb ik een VPS bij TransIP (X4, 2 cores, 4GB RAM) met zo'n 20 CMS websites erop.
Draait allemaal als een zonnetje.
Alles wel op CentOs geïnstalleerd.

Server wordt nauwelijks belast.

Wel merkte ik in het begin, toen ik nog de X1 had, dat de laadtijden wat langer waren en grote(re) scripts wel wat vroegen.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Ik ben nog niet aan toe (en heb de tijd er niet voor) om met een VPS aan de slag te gaan. Mijn kennis van linux is basis en met CMS moet ik ook nog voor het eerst aan de slag. Ik ga mij eerst richten op CMS en wil dus eerst de sites verplaatsen naar een nieuwe shared hosting.

We hebben het thuis al wel over gehad om misschien al een VPS pakket af te nemen en daarmee te gaan testen om er zo meer ervaring mee te krijgen. Ik zou dit ook thuis via VM's kunnen doen maar ik denk dat een echte VPS meer ervaring zal opleveren. Ik denk hier nog even over na. Eerst deze sites verplaatsen en geleidelijk om gaan zetten naar CMS.

30 euro in de maand is een beetje veel voor ons, de bedrijfjes leveren wel genoeg inkomsten daarvoor maar in verhouding vinden we het teveel. Mochten we er meer uit kunnen halen in de toekomst kunnen we altijd gaan opschalen en voor duurdere opties gaan. We zitten meer te denken aan 15 euro p/m max, liefst 10 euro p/m.

Als ik de voorbeelden zo lees, 20 CMS sites op 2 cores, dan kan ik er wel vanuit gaan dat 3 simpele sites op 1 core ook goed moet kunnen. We kunnen in de toekomst altijd opschalen mocht dit nodig zijn. domeinnamen wil ik gescheiden houden van het hostingspakket vanaf nu. Dus dan is verhuizen in de toekomst een stuk makkelijker.

We hebben besloten om voor Antagonist te gaan. Neostrada scoort op de vergelijkingssites een stuk minder en we hebben een stroom aan reviews gezien over storingen e.d. aan het begin van dit jaar. Antagonist levert verder dedicated resources, combineren SSD met ongelimiteerde ruimte en verkeer en staan hoog aangeschreven in de reviews.
Pagina: 1