Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Na veel zoeken, niet veel wijzer geworden.
Ik zoek iets en denk niet dat het bestaat, maar wil
het zeker weten daarom vraag ik het hier.

Mocht hij in het verkeerde topic staan, dan hoor ik het graag!
Hoop dat het niet te warrig is neergezet.

We werken thuis steeds minder met Windows, we werken op dit moment
met 1 ipad, 3 chromenbooks, 1 windows tablet.

Ik zoek een simpele (lees goedkoop en energiezuinige) (cloud!??) oplossing om mn bestanden
overal beschikbaar te hebben. Maar wil hiervoor geen dropbox e.d gebruiken. Wil het graag thuis , veilig hebben staan.

Ik verwacht met een ipad of windows tablet niet zon probleem, maar met een chromebook wel. Kan ik daar gewoon mn files mee opslaan, bewerken en lezen e.d ?

Evt heb ik nog een raspberry pi 2 tot mijn beschikking, met een 500gb hdd, usb stickjes en eeen hubje. Opslag is er wel zat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek eens op owncloud, al weet ik niet of die apps heeft voor al je clients. Anders op 'dropbox alternatief'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je zal inderdaad een eigen cloud-achtige oplossing moeten draaien. File sharing is wat je als basale functie nodig hebt. Daarvoor zal je inderdaad een servertje nodig hebben, en die Pi is daar uitstekend geschikt voor.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees een paar flinke tegenstellingen: als je iets veilig wil hebben staan, dan lijkt me thuis echt de minst handige oplossing. Hoe vaak wordt er in NL ingebroken in woonhuizen en hoe vaak wordt er ingebroken in datacenters? Afgezien daarvan, andere zaken zoals stroomstoring, waterlekkage etc. zijn veel vaker voorkomend thuis waardoor "veilig" een heel basaal begrip wordt zonder enige boundaries.

Daarnaast wil je je bestanden overal beschikbaar hebben. Is dat in & om het huis of wil je ook bij je bestanden kunnen als je op vakantie bent in Maleisie en Amerika? Want dit heeft nogal een impact op hoe je eventueel een oplossing in huis kan hosten en middels een goede router (!!!) en firewalling (!!!) ervoor zorgt dat jij er wel bij kan maar de rest van het grote boze internet niet. Daarnaast is het natuurlijk op de gemiddelde internetverbinding ondoenlijk om "even" vanuit je hotel in te loggen en vanaf thuis een film van 4GB te downloaden; dat gaat je bij de duurste abonnementen van Ziggo minstens 45 minuten kosten.

Energiezuinig bestaat niet; ik vind het normaal om 300kWh te verbruiken thuis terwijl ik toch niet veel apparatuur heb staan. De volgende persoon vind 100kWh al teveel. Er zijn tegenwoordig tientallen oplossingen die minder dan 30W verstoken en waar je rustig enkele terabytes aan data op kan opslaan. Of het voor jou geschikt is of uberhaupt te configureren is, is mij helaas niet bekend.

Zaken als OwnCloud geven je de mogelijkheid om een gedeelte van je wensen te realiseren maar ze zijn net zo goed/slecht als Onedrive, DropBox etc. Je geeft niet aan waarom DropBox geen goede optie is (technisch en functioneel) dus we kunnen dus ook niet beantwoorden welk pakket dan wel een goede oplossing is.

Mijn advies: ga eerst maar eens nadenken wat je wel wil, probeer dat zo goed en duidelijk mogelijk aan ons mede te delen en hopelijk kunnen we dan met meer info komen wat eventueel gaat voldoen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Zo worden mijn bestanden niet voor statistieken ed gebruikt door derden.
Ben bijna altijd in NL, dus vanaf de states enz.

Eens zoeken of Owncloud geintregeerd kan worden bij een chromebook

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:42:
Zo worden mijn bestanden niet voor statistieken ed gebruikt door derden.
Bangmakerij van jezelf; blijkbaar niet voldoende onderzoek gedaan naar de 3 grote cloud-providers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het geen bangmakerij (tenminste dat is mijn mening), waarom kan ik bij mijn 30gb ondrive, 100gb google drive, sommige fotos en bestanden (lees => niets illegaals) niet uploaden. Dan is er weer iets verwijderd, of geblokkeerd.

Dit is dus 1 van de redenen, dat ik het liever zelf thuis met bijvoorbeeld owncloud oid ga doen.

Maar ik kan me jouw antwoord ook wil indenken. Iedereen toch bedankt voor het meedenken.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:27
Kijk eens naar Syncthing/BTsync

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zet gewoon een NAS neer? Als je n beetje merk apparaat neer zet (lees: Synology of Qnap bijvoorbeeld) met twee drive bays heb je centrale storage met beveiliging tegen uitval van 1 van de disks.
Van die merken zijn er ook backup-apps te krijgen die prima samenwerken met hun NASsen.

Veel vreten het ook nog om backups te maken naar een USB device en het is sterk aan te raden om dat dan ook te doen.

Verder kunnen een aantal ook optreden als VPN server. Ik zou minstens L2TP/ipsec als protocol aanraden want dat wordt geaccepteerd door de meeste mobiele apparaten. Dan kan je zelfs vanaf de andere kant van de planeet bij je bestanden komen.

Verder vreten NASsen ook nog allerlei leuke features zoals DLNA. Kan je foto/video/audio linea recta naar een SmartTV/tablet/Xbox/Playsation/Chromecast/andere-dedicated-streamer sturen en bekijken.

Je hebt ook nog n RasPi over? Maak je daar een mooie audiostreamer van met Volumio ofzo. Heb je meteen muziek uit eigen NAS in je huiskamer. Of je plempt er OpenElec/Kodi op en dan speelt het ook video. Leuk icm parental control. Disney voor de kids en de rest voor paps en mams.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 03-08-2015 18:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1