Nieuwe Macbook Adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Voor de 4de keer is mijn oplader van mijn Macbook Pro 13 inch med 2010 kapot gegaan. Ik overweeg nu een nieuwe te bestellen bij macbook-adapter.nl. Mijn vraag: wat maakt de opladers hier stukken goedkoper dan die van de macstore zelf? Zijn jullie verder bekend met deze internetsite?

http://www.macbook-adapte...h-adapter-oplader-voeding

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ze zijn goedkoper omdat ze niet door Apple worden gemaakt. V.z.i.w. zijn er geen officiële third-party power adapters. Waar deze vandaan komen en wat de kwaliteit is, is moeilijk te zeggen. Aangezien er verder niet met een merk wordt geadverteerd, neem ik aan dat het Chinese knock-offs zijn, waarvan de kwaliteit vaak discutabel is. Zie bijvoorbeeld iPad charger teardown: inside Apple's charger and a risky phony.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 19:50

Kek

3flix

ik raad dit sterk af, heb zelf bij applecare gewerkt en de verhalen die je hoort over die dodgy thirdparty laders zijn niet best...

beter gweoon een via de store kopen, daar krijg je ook gewoon garantie op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Geldt die garantie ook wanneer de kabel compleet door midden is? Want dat is wat er telkens gebeurd.. altijd precies onder de magneet die in de macbook gaat. Hoeveel garantie zit er op, weet jij dat zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 14:11
Mocht je voor een third party adapter gaan kan ik die van bizzix.nl aanraden. bij mijn vorige macbook was de adapter ook gesneuveld en heb toen een jaar die gebruikt zonder problemen.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

jvdw89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:59:
Geldt die garantie ook wanneer de kabel compleet door midden is? Want dat is wat er telkens gebeurd.. altijd precies onder de magneet die in de macbook gaat. Hoeveel garantie zit er op, weet jij dat zo snel?
Hoe ontkoppel je de stekker of rol je de kabel op? Onder normaal gebruik zal dit niet moeten gebeuren, maar als je de kabel strak oprolt, of als je ontkoppelt door aan de kabel i.p.v. van de stekker, kun je kabelbreuk krijgen. Zie ook Mac notebooks: Using and maintaining your Apple MagSafe Adapter, Mac notebooks: Reducing cable strain on your MagSafe power adapter en Don’t Wrap Your MacBook’s Cable Around the Power Brick.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
@Daedalus: de omgang kan een stuk zorgvuldiger, dat zal ik niet ontkennen :p Nee, ik rol de kabel niet op en trek er ook niet aan. Wel is het zo dat de kabel regelmatig verkeerd ligt wanneer de macbook op bed of wat dan ook wordt gebruikt. Vandaar dat ik nu de afweging aan het maken ben om misschien toch een keer voor een goedkoper alternatief te kiezen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij een familielid van me heeft een namaak Apple adapter hoogstwaarschijnlijk het logicboard kapot gemaakt. Ik zou er niet aan beginnen dus, desnoods koop je een tweedehands originele als je kosten wil besparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan beter gewoon de adapter goed gebruiken dan goedkoper kopen. Die goedkopere gaat dan sneller stuk en is ook nog eens flink gevaarlijk in veel Chinese gevallen :p

Het is praktischer om gewoon het snoer te vervangen. Je kan voor ongeveer 10 euro een nieuwe magsafe kabel kopen, die zijn dan niet geweldig, maar een stuk beter dan een nare namaak oplader. Er zijn genoeg te krijgen met goede isolatie en dikke aders. Kwestie van goed solderen en isoleren en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste: koop deze dingen niet namaak. Ten tweede: als ze bij jou stuk gaan op die manier dan doe je écht iets fout.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die goedkope namaak-laders zijn echt linke dingen. Zowel de simpele USB variant als de Magsafe laders zijn echt ver, maar dan ook vér onder de maat.

Zijn je oude laders kapot of is de magsafekabel gescheurd? De kabel is eventueel nog te vervangen, heb je je oude laders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23
Is het niet gewoon een hopeloze design feature / fout ?

Werk best veel met een hoop laptops + voedingen, en afgezien van het wrikken met een stoelpoot op het laagspanningsdeel heb ik er nog nooit eentje stuk gekregen eigenlijk van een non-mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Oke thanks mensen, ik ben overtuigd! :) Blij dat ik de vraag toch nog even hier heb gesteld.

@Sebastius: Ik heb de complete kabel nog, maar de magsafe aansluiting ligt er helemaal af. Wat zou ik volgens jou dan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
@Gekkie: dat denk ik wel, bewust of onbewust. Lees op de site van Apple zelf alleen maar dezelfde problemen.

Kon ik maar zo'n magsafe 2 kabel gebruiken, dat zou het risico al stukken kleiner maken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Waar is ie gebroken? Precies na de lader of vlak voor de echte magsafe connector?

Heb je er nog meerdere op de plank liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door sebastius op 30-07-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Direct voor de echte magsafe connector, dat magneetje dus ;)

Te laat een poging gedaan dat stuk te tapen, toen lag die er helemaal af

[ Voor 38% gewijzigd door jvdw89 op 30-07-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
sebastius schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:30:
Heb je er nog meerdere op de plank liggen?
Nee helaas, rest weggedaan, op die stekkers na dan. Gelukkig vielen de eerste twee onder de gebruikelijke 2 jaar garantie van mn macbook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Oh dat is zo opgelost.

http://www.aliexpress.com...e-Repair/32358222804.html

Deze gebruik ik nog wel eens. Het is een namaak kabel, niet ideaal, maar je lader is betrouwbaar en met deze kabel werkt ie weer.

Solderen, krimpkousje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ben helaas niet zo technisch. Ik ga morgen maar gewoon een nieuwe bestellen. Toch nog voorzichtiger er mee proberen om te gaan ^^

Nogmaals bedankt voor het advies iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mag ik je oude overnemen? Ik kan altijd rotte Magsafes gebruiken voor projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
@Sebastius: je kan de adapters ook vrij cosmetisch-schade-vrij open maken en intern de hele kabel vervangen inclusief trekontlasting, dat is nog mooier dan halverwege vastsloegen ;) Makkelijkste is met een tang bij de clips de buitenste behuizing naar buiten drukken met een tang door hem 'naar buiten' te trekken.

Na het solderen met superglue de rand van de helft met de inkeping op strategische plekken insmeren en de helft met het randje er weer in drukken en met een lijmtang en wat beschermend karton goed persen (of met een stel zware boeken) en je kan meestal niet eens zien dat ie open geweest is. Een tweede keer repareren kan heel soms ook nog wel als hij bij de 2e keer openmaken netjes open scheurt langs de lijmrand (maar meestal gaat dat fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 16:28

SPT

Anderzijds is de Apple adapter zelf ook gewoon een risico aangezien de kabels telkens doorbranden. Heb er laatst zelf nog een review over geschreven. Wat dat betreft kan een 3rd party adapter misschien toch wel een goed alternatief zijn, alleen zal het inderdaad lastig zijn het kaf van het koren te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nee. Een 3rd party adapter waarvan je niet weet hoe hij gemaakt is is NOOIT een optie. Lees dit artikel maar eens over al die fijne nep-iPad laders en je snapt waarom: http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html

Overigens: de kabels van een Magsafe branden alleen door als je structureel te veel mechanische stress op de kabel zet tijdens oprollen, vervoer en gebruik. Je breekt dan langzaam maar zeker de dunne draadjes van de buitenmantel. Minder draadjes = minder contact = hogere weerstand = warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

sebastius schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:31:
Nee. Een 3rd party adapter waarvan je niet weet hoe hij gemaakt is is NOOIT een optie. Lees dit artikel maar eens over al die fijne nep-iPad laders en je snapt waarom: http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html

Overigens: de kabels van een Magsafe branden alleen door als je structureel te veel mechanische stress op de kabel zet tijdens oprollen, vervoer en gebruik. Je breekt dan langzaam maar zeker de dunne draadjes van de buitenmantel. Minder draadjes = minder contact = hogere weerstand = warmte.
De kabels van een Magsafe adapter branden ook door bij redelijk normaal gebruik, in de VS is daar zelfs een class action lawsuit over geweest waarin Apple heeft geschikt. Het gaat bovendien op een brandgevaarlijke manier, iets wat ik nog bij geen enkel ander product ooit mee heb gemaakt. Ik doe zelf altijd heel lang met spullen, er gaat zelden iets kapot bij mij. Toch heb ik al 4x een doorgebrande kabel gehad. Van de Apple adapter weten we dus zeker dat hij gevaarlijk is.

Het is trouwens jammer dat Apple alleen de 230V kabel afkoppelbaar heeft gemaakt. Het mooiste zou zijn geweest als de andere kabel ook met een stekker - of magneetje - vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dat laatste ben ik wél met je eens, die magsafe kabel zou best los mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SPT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:04:
[...]

De kabels van een Magsafe adapter branden ook door bij redelijk normaal gebruik, in de VS is daar zelfs een class action lawsuit over geweest waarin Apple heeft geschikt. Het gaat bovendien op een brandgevaarlijke manier, iets wat ik nog bij geen enkel ander product ooit mee heb gemaakt. Ik doe zelf altijd heel lang met spullen, er gaat zelden iets kapot bij mij. Toch heb ik al 4x een doorgebrande kabel gehad. Van de Apple adapter weten we dus zeker dat hij gevaarlijk is.
Sorry maar dat is écht onzin. Ik houd me professioneel bezig met macbooks en ik heb exact nul doorgebrande magsafe-kabels gehad. Allicht wel een paar waar de isolatie niet meer lekker is bij de connector (was idd een flaw bij de 1e generatie) maar meer niet. Ik denk dat ik inmiddels meer dan honderd van die adapters in m'n handen heb gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 30-07-2015 13:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Lijkt me sterk dat in een pool met 100 van dit soort apparaten over de loop der tijd geen enkel exemplaar kapot is gegaan. Er is wel degelijk een structureel probleem met deze dingen (kijk maar op internet), en de Magsafe 2 vormt een nagenoeg ongewijzigde voortzetting van de voorgaande generatie. Dat de OP hem al 4x kapot heeft gehad is illustratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Probleem met het Internet is dat je vaak alleen mensen zult vinden die problemen hebben, terwijl er wellicht miljoenen mensen zijn die geen problemen hebben. Daarnaast zullen een deel van de problemen worden veroorzaakt door hoe mensen met de opladers omgaan (te strak oprollen, er overheen rijden met een bureaustoel etc.). Het is dus met de gegevens die wij hebben moeilijk te zeggen of er een structureel probleem is. Allicht zou Apple de opladers robuuster kunnen maken (dikkere kabels, betere trekontlasting), maar dat zal dan ten kosten gaan van het design, de prijs of de draagbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:18
Daedalus, Het is echt belachelijk hoe snel de Apple adapters kapot gaan in vergelijking met non-apple laders. De trekontlasting bij het blok is gewoon niet toereikend voor het gebruikte materiaal.

Dit is simpelweg een materiaal fout die ook terugkomt in de Lightning en Dock connectoren, maar ook bij kabel accessoires die met hetzelfde materiaal gemaakt zijn. Heeft niks met zorgvuldigheid te maken. Zelfs gesleeved en op de correcte manier opgerold gaan de kabels alsnog kapot met veelvuldig gebruik.

Iets wat met de oudere Magsafe kabels niet gebeurd. Ik Heb zelf namelijk ook nog een 85 water van een C2D uit 2008 ofzo waar helemaal niks aan te zien is. Terwijl ik voor mijn 2012 MBP al 3 versleten laders heb gehad, waarvan ik er nu 2 heb opgeknapt en waarvan de derde nu door een klant gesloopt is. Alle drie hadden ze een breuk bij het blok. Dit heeft niets met oprollen oid te maken, maar puur met het materiaal. Ik gebruik de lader namelijk nooit kompleet afgerold (van de magsafe connector af zou er misschien 30 cm afgerold zijn) en toch gaat hij iedere keer bij het blokje kapot.

Ook heb ik dit bij klanten en vrienden al tig keer meegemaakt. Heel erg vervelend dus. De isolatie van de kabel is gewoon te bros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:34
CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Sorry maar dat is écht onzin. Ik houd me professioneel bezig met macbooks en ik heb exact nul doorgebrande magsafe-kabels gehad. Allicht wel een paar waar de isolatie niet meer lekker is bij de connector (was idd een flaw bij de 1e generatie) maar meer niet. Ik denk dat ik inmiddels meer dan honderd van die adapters in m'n handen heb gehad.
2 hier stuk, waarbij de kabel aan de magsafe kant stuk ging en op den duur de lader, nu 1 waarbij hij aan de lader kant stuk gaat, heb daar nu krimpkous omheen. Ga niet extreem wild om ofzo met de kabel. Als je op het internet rond zoekt zie je echt dat het echt veelvuldig voorkomt.

En normaal ben ik degene die zegt, het wordt allemaal flink overtrokken door de media (bendgate, antennagate) maar dit is om welke reden dan ook nooit echt opgepakt. Maar de kabels kunnen echt niet zo heel veel hebben.

Ook zijn de oprol haakjes op de adapter zelf leuk, maar dat is helemaal vragen om de kabelscheuren te krijgen.
Iets wat met de oudere Magsafe kabels niet gebeurd. Ik Heb zelf namelijk ook nog een 85 water van een C2D uit 2008 ofzo waar helemaal niks aan te zien is.
Daar had ik dus voorgaande 2 adapters van stuk. Die hebben hetzelfde probleem. Mijn huidige is de nieuwe van de rMBP. Die gaat enkel stuk aan de andere kant. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 30-07-2015 18:50 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Heb ook een probleem de kabel van mijn magsafe (macbook pro 2009) is helemaal aan het vergaan er komen breuken in de mantel daar door komt de mantel bloot te liggen verder werkt de lader nog prima. Heb zojuist een vervangende kabel gekocht op e-bay,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jvdw89 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:32:
Direct voor de echte magsafe connector, dat magneetje dus ;)

Te laat een poging gedaan dat stuk te tapen, toen lag die er helemaal af
Als het een L-shaped connector is dan is het piece of cake om dat te fixen. Die van mij was ook daar stuk, zelf even gemaakt aan de hand van een YouTube filmpje:

Met een combinatietang, kniptang, mesje en een soldeerbout heb je het zo weer gefixt. Kosten: €0, exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SPT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:00:
Lijkt me sterk dat in een pool met 100 van dit soort apparaten over de loop der tijd geen enkel exemplaar kapot is gegaan. Er is wel degelijk een structureel probleem met deze dingen (kijk maar op internet), en de Magsafe 2 vormt een nagenoeg ongewijzigde voortzetting van de voorgaande generatie. Dat de OP hem al 4x kapot heeft gehad is illustratief.
Doorbranden is iets anders dan het vergaan van de isolatie. Ik heb de afgelopen jaren ongeveer tien laptops van Apple gehad en bij alle laders gaat vroeg of laat de kabel stuk, altijd bij de aansluiting met de connector. Ik ga wel echt heel voorzichtig met mijn spullen om. De eerste MagSafe-adapter die ik had, van de eerste witte MacBook, is destijds na anderhalf jaar nog gratis vervangen omdat Apple het probleem had erkend. Maar daarna is het er helaas niet echt beter op geworden.

Nu zorg ik ervoor dat het kabelgeleidertje strak tegen het uiteinde van de kabel zit, zodat de kabel daar niet kan buigen, dat scheelt enigszins.

Het doet zich ook voor bij Lightning- en 30-pins-connectorkabels, daarvan heb ik er in de loop der jaren heel wat vervangen. Eigenlijk bij alle Apple-kabels, ook die van mijn USB SuperDrive (waarbij de kabel niet te vervangen is zelfs), het materiaal is te poreus en zacht, dat verteert op termijn door de warmte van het gebruik.

De kabels van Lenovo en de andere laptops die ik heb gehad zien er minder elegant uit, maar die gaan tenminste niet stuk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-07 09:58
Ik heb recentelijk deze spiraalveertjes om beide zijden van de kabel gedaan.
Dit zorgt er ook voor dat de kabel minder snel kapot gaat.
https://www.indiegogo.com...protection-for-your-cable

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 05-08-2015 17:41 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
ik doe hier al 5 jaar met de zelfde lader en ben er niet helemaal 100% voorzichtig mee(Ik gooi die kabel zo in mijn rugzak en trek hem er aan de kabels weer uit.), maar hij doet het nog steeds. Dat ding sjouw ik al 5 jaar mee de gehele wereld rond voor mijn werk.
Het enige ondertussen is dat hij aan de kant van de magsafe slechter contact maakt. De veertjes van de pinnetjes werken niet meer.
Mijn vorige macbook kabel werkt ook nog steeds. Dus als hij al zo vaak kapot gegaan is dan vraag ik me af wat er allemaal met die kabel gebeurd.
Pagina: 1