Sony + DLNA: hoe naar een bepaalde tijd 'skippen'

Pagina: 1
Acties:

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Dit is echt te gek voor woorden maar ik kan er niks over vinden...

Met de sony afstandsbediening kan je met pijltjes boven/beneden 30 seconden achteruit/vooruit spoelen. Met links/rechts is het achteruit/vooruitspoelen (met 2x en 3x snelheid). Het gaat hier over video's afgespeeld via DLNA overigens.

Maar hoe kan je snel en simpel naar bijvoorbeeld 1u15m gaan in een film (ipv 150x pijltje naar boven)?
Of bijvoorbeeld 1 of 5 minuten in 1x skippen (ipv 30 seconden).

Is Sony dit soort features gewoon 'vergeten'? Of snap ik die afstandsbediening nou niet... 8)7

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat staat er in de handleiding?

39

• BramT
Was het maar zo simpel. Niks dus. Handleiding gaat nauwelijks in op 'basis' zaken van een afstandsbediening. Ja, de "relevant search" e.d. wordt heel trots genoemd, maar daar hebben we dus niks aan.

PS. Het gaat om een KDL-32W655A.

[ Voor 8% gewijzigd door BramT op 29-07-2015 23:50 ]

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 21:50
De afstandbediening en de handleiding hebben ze door de stagiair laten maken, nadat deze zichzelf met sake onder tafel had gezopen op de vrijmibo.
Ben sinds kort eigenaar van een Sony Bravia KDL-50W805C, mooi beeld, maar wat een bagger bediening. Simpele zaken, zoals deze kan gewoon niet. Ik probeer vanaf mijn synology een film met srt te streamen, vergeet het maar. Het kan wel rechtstreeks met subs vanaf een USB-stick 8)7
Dan het formaat van de ondertitels, met een 50inch tv zit ik er niet boven op, maar de ondertitels zijn 1,5cm hoog, onleesbaar op 4 meter afstand (goede ogen, geen bril). 8)

Ga morgen bij de winkel proberen hem te ruilen voor een samsung, hopelijk nemen ze hem terug.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:31
Heb je al eens geprobeerd het pijltje naar links of rechts ingedrukt te houden? Op mijn -B gaat dat razendsnel.

• BramT
Van een kennis met ook een Sony TV (duurder model) had ik dat ook gehoord. Maar helaas blijkt dat niet te werken.

Ik speel via DLNA content af van een Emby server. De betreffende kennis heeft Emby ook even geprobeerd en liep tegen hetzelfde probleem aan. Bij een andere mediaserver die hij gebruikt heeft hij dat probleem niet.
Misschien is het iets met Emby... (?)

Pagina: 1