Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portalizer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een SSD. Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben opzoek naar:

mSata SSD voor mijn Hp Elitebook 8570w.

Budget is rond de 100 euro.

Ik heb geen bepaalde voorkeur voor een merk. Gewoon goede kwaliteit waar je een tijd mee kan doen.

Ik wil windows runnen op de SSD, zodat mijn pc eindelijk een beetje snel op kan starten. Eventueel ook nog wat andere programma's. (Mij leek daarom een SSD van 200-250 Gb wel goed. Zit ik daar goed mee?)

Eerst wou ik een gewone Sata in mijn laptop zetten en dan mijn Cd-drive eruit halen. Echter leek een mSata ook een goede oplossing. Dan kan ik ook nog eens mijn Cd-drive houden. Ik ben niet zo bekent met mSata SSD's en was wat gaan googlen. Hier kwam ik wel wat mensen tegen die problemen hadden met een mSata en mijn laptop type. Link.

Sommige mensen hier zeggen dat je de mSata niet als primare schijf kunt gebruiken. (Volgens mij omdat je het niet goed kan instellen in de BIOS.)

Dus in het kort: Zou ik een mSata SSD kunnen gebruiken als primare schijf en er windows vanaf kunnen draaien? Zo ja, wat zou dan een goede keuze zijn?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Robert

[ Voor 4% gewijzigd door Portalizer op 29-07-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosttovitch
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 20:09
Pak iets van crucial, puik spul voor een redelijke prijs. Het hele kopiëren van je huidige harde schijf naar de SSD klink leuk, maar heeft bij mij voor vastlopers gezorgd. Opnieuw Windows installeren is beter, geen problemen mee gehad. Opstarten is na 2 jaar nog steeds bizar snel