Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Ik heb net een Dymo LabelWriter 450 gekocht en ben wat aan het prutsen.
Het ding werkt als ik het via hun programma gebruik.

Ik wou echter zelf wat programmeren zodat dat ding labels uitspuwde. Doet hij mooi niet. Label komt eruit zonder tekst erop.
Ik lees in de handleiding dat die driver werkt zoals elke andere printer, maar met een kleiner formaat van papier.

Dus ik maak in de teksteditor in OSX 10.10 een documentje met 4 lijntjes, een adres. Bij afdrukvoorbeeld staat m'n tekst goed, maar bij afdrukken nog steeds lege labels.

Iemand ervaring, ideeën?

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AZ -> OH

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik heb geen enkele ervaring met OSX.

Heb je hier al gekeken? http://www.dymo.com/en-US...--mac-os-x-dymo-sdk-mac-p
Ik vermoed dat ergens in je instellingen kunt instellen hoe zwart de printer moet printen (of eigenlijk hoe heet de printkop moet worden om het label van wit te laten verkleuren naar zwart.) Staat die instelling goed? Ik heb regelmatig bij mij zebra printer (gehad) dat verschillende labels (en verschillende papier soorten) heel andere zwart-instellingen nodig hebben. (varierend van 3 tot 15 (op schaal van 1 tot 15))

Heb zelf ook DYMO printers gehad maar alleen onder windows.

Dit had je mogelijk al gevonden?
Dymo support
How do I add a LabelWriter to the printer list in Mac OS X?

Make sure your label printer is plugged in and turned on before continuing. Open System Preferences for Print & Fax. Click the button under the Printer list. Select the label printer from the list of choices in the Printer List and click Add. The printer is added to the printer list. If your label printer appears in the list as DYMO00x, click on More Printers and select DYMO LabelWriter from the drop-down menu to add the printer. Close the Printer Preferences to complete the installation.

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 29-07-2015 22:58 . Reden: ) vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij de printereigenschappen de juiste label selecteren dat in de DYMO zit. Dat gebeurde ook bij mij als ik het niet had geweizgd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Draai eens de labels met de witte kant om als ze blanco worden uitgespuwd.

Waarom teksteditor gebruiken? Dymo heeft ook een speciale applicatie voor MacOS.
http://download.dymo.com/...e/Mac/DLS8Setup.8.5.2.dmg