Toon posts:

Link alleen aan nederlanders weergeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een simpel html script wat ervoor zorgt dat alleen Nederlandse bezoekers een bepaalde tekst te krijgen zien.

IF NEDERLANDER THEN
HALLO NEDERLANDER
ELSE
HALLO BUITENLANDER
END

Weten jullie of er zoiets is of bestaat? :)
Alvast bedankt
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf al eens gegoogled? Zo nee, graag eerst doen. Ver verwachten eigen inzet hier en zijn geen helpdesk.
En ja, dat bestaat ;) maar waarom zou je het willen? Wat als Nederlanders in het buitenlnd je pagina bezoeken?
Een of meerdere landenvlaggetjes bovenaan je site waarmee de hele site in een andere tal kan is veel mooier en gebruiksvriendelijker. Kun je nog wel de taal detecteren als je wilt en op basis daarvan een pagina aanbieden, maar je geeft een gebruiker iig de keuze :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Wat zie jij als een Nederlander? Iemand geboren in Nederland, iemand die er woont, iemand met een Nederlands paspoort, iemand met zijn besturingssysteem ingesteld op Nederlands, iemand die op internet gaat via een Nederlandse provider, enz, enz?

[ Voor 13% gewijzigd door André op 29-07-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb zelf gegoogled maar kan haast niets vinden.. Het gaat om een nederlandse advertentie die ik op een website wil weergeven aan mensen die vanuit nederland op het internet zitten. Buitenlandse bezoekers mogen hier geen last van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je kunt bijv. deze API gebruiken:
https://freegeoip.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ziet er erg ingewikkeld uit.. Is er hier echt geen html code voor? of javascript dit moet toch eigenlijk heel simpel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, nee dat is niet simpel.

Javascript en HTML zijn beide geen goede kandidaat want die draaien clientside. Hell, HTML is niet eens een programmeertaal maar een opmaaktaal. Er zit geen if-then-else constructie in, kent geen variabelen, etc etc.
Je wil zoiets serverside opvangen, anders is het 1) veel te makkelijk te manipuleren en 2) heb je geen betrouwbare methode om landbepaling te doen en 3) werkt het niet eens als iemand z'n security nivo iets hoger dan standaard heeft staan.

GeoIP is de beste optie, gecombineerd met welke programmeertaal er maar aan de serverkant draait voor gebruik met je website.
Je gebruikt dan gewoon de originating IP informatie uit de HTTP request en gooit die door de GeoIP API heen. Daar komt dan een landcode uit en dan is het een simpele kwestie van (in pseudocode): If ($countrycode == 'NL') then {show_advertentie();} else {do_not_show_advertentie();}

Edit:
En trouwens, dat het de beste optie is betekent niet dat het meteen ook waterdicht is.
Op internet is er geen enkele waterdichte methode om landbepaling te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 29-07-2015 23:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:59:
Het gaat om een nederlandse advertentie die ik op een website wil weergeven aan mensen die vanuit nederland op het internet zitten. Buitenlandse bezoekers mogen hier geen last van hebben..
Dus als ik als Nederlander, uit Nederland, via TOR of andere proxy op het internet zit, of op een vakantieadres in Spanje, is de advertentie totaal niet voor mij bedoelt?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
DJMaze schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:52:
[...]

Dus als ik als Nederlander, uit Nederland, via TOR of andere proxy op het internet zit, of op een vakantieadres in Spanje, is de advertentie totaal niet voor mij bedoelt?
Genoeg sites die TOR verkeer al blokeren (hint: Tweakers ;)) en bekende proxies ook, met goede redenen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.. Dan zal ik me op GeoIP moeten gaan focussen enkel heb ik geen enkele ervaring hiermee jammer genoeg. En als jij op een tor of proxy zit of vanaf het buitenland de site bezoekt is de advertentie inderdaad niet voor jou bedoelt. (eigenlijk wel maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:29:
ziet er erg ingewikkeld uit.. Is er hier echt geen html code voor? of javascript dit moet toch eigenlijk heel simpel zijn..
De locatie is niet makkelijk uit te lezen nee, want die wordt vrijwel nooit meegestuurd. Wat je wel kan doen is kijken naar de accept-language-header. Ja, dan krijg je ook onder andere Vlamingen mee, maar dat is een stuk betrouwbaarder en completer dan GeoIP. En ook makkelijker uit te lezen.

Even wat anders: je bent wel heel erg "lui" in dit topic. Je dumpt wat vraagjes zonder iets te laten zien van wat je zelf al gedaan hebt om je eigen probleem op te lossen en als je dan een antwoord krijgt dat exact doet wat je wil is het te lastig en moet het toch allemaal simpeler kunnen. Lees de Quickstart even door want topics met dermate weinig eigen inbreng blijven meestal niet lang open.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het opbouwend. Maar als je denkt dat er HTML bestaat die met 'IF' statements kan werken, heb je dan wel voldoende kennis om zoiets uberhaupt zelf te bouwen of uberhaupt te implementeren? Is het dan niet beter om iemand te betalen om het voor je te doen?
Ik denk namelijk dat je daarmee veel beter en sneller geholpen bent dan je alles eerst zelf aan te leren.

Naar het topic: Ik ben ook geen expert op dat gebied. maar ik heb in het verleden ooit samen met iemand zoiets verzonnen, waarbij we zelf in PHP een soort van 'algoritme' bouwden die data als browsertaal, referrer en host IP combineerde en (zo goed als kon) interpreteerde en vervolgens vaststelde in welk land de bezoeker opereerde.

(e.e.a. kwam voort nadat ik drie maanden in Roemenie had gewerkt en tot op het bot geiiriteerd was omdat ik op allerlei website, waaronder Google, met de voor mij onleesbare Roemeense taal werd ontvangen.)
Volgens mij kan het veel efficienter dan wat wij deden, maar het werkte heel redelijk :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gooly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:16:
(e.e.a. kwam voort nadat ik drie maanden in Roemenie had gewerkt en tot op het bot geiiriteerd was omdat ik op allerlei website, waaronder Google, met de voor mij onleesbare Roemeense taal werd ontvangen.)
Zeker Google werkt AFAIK toch echt met de Accept-language-header dus dat zal toch aan je browsersettings gelegen hebben, lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Oh, nog eentje: de NS WiFi in de trein gebruikt T-Mobile, en je raad het al: dat zijn Duitse IP adressen.
Kwam ik achter toen ik advertenties in het duits kreeg.

En ten tweede: http://www.w3schools.com/html/html5_geolocation.asp

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan krijgt je gebruiker zo'n fijne popup...

Daarbij zijn er hierboven al een boel argumenten genoemd waarom je vooral niet naar de locatie moet kijken maar naar de ingestelde taal. Dat ik in Japan op vakantie ga wil niet zeggen dat ik Japans spreek of kan lezen, of zelfs geïnteresseerd ben in Japanse reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

NMe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Zeker Google werkt AFAIK toch echt met de Accept-language-header dus dat zal toch aan je browsersettings gelegen hebben, lijkt me. ;)
Wie weet :) Nou moet ik zeggen dat ik alles altijd het liefst engelstalig wil hebben. Ik installeer mijn OS engelstalig, applicaties engelstalig, en waar dat niet mogelijk is, of wat toch afwijkt, probeer ik via de settings engelstalig te krijgen. En dat lukt meestal best goed, behalve bij browsers/websites. Ik kan instellen wat ik wil, mijn ervaring is dat als Google zegt: je zit in Roemenie, dan begrijp ik ineens roemeens.
Ik heb een tijd lang voor een zweedse firma in Nederland gewerkt, waarvan ik de naam niet zal noemen omdat het Ericsson was, en alle verkeer liep via zweedse servers. Je begrijpt hem al: Visste du engelska?
En Google voorop. "Praat engels man! Ik typ toch google.COM, geen google.NL of google.se!" ;)

Maar ja, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik gewoon zo manisch met mijn talen omga dat ik de boel soms juist verkloot :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties dit topic kan van mij part gesloten worden. Ik zal dit inderdaad moeten laten bouwen en betalen ervoor. Het gaat om een advertentie naar een whitelabel van cashconnect.nl dit is een chat/dating gebeuren. Als iemand nog een soortgelijk programma weet als cashconnect voor in het buitenland hoor ik hier graag van want dan is mijn probleem ook gelijk opgelost. Mvg, Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
De meest eenvoudige oplossing:

code:
1
2
3
<script>
if(window.navigator.language=='nl'){document.write('hallo');}
</script>

Dat betekent dat Nederlanders met de taal op Engels hem niet krijgen en Nederlanders in het buitenland wel. Werkt ook alleen met moderne browsers, dus fallbackje moet je even bouwen. Met geogedoe krijg je weer dat Nederlanders in het buitenland het niet krijgen en buitenlanders in Nederland wel.

Maar ik vermoed dat alles meer dan HTML+ beetje javascript al lastig voor je wordt, dus dan is dit een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
NMe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Daarbij zijn er hierboven al een boel argumenten genoemd waarom je vooral niet naar de locatie moet kijken maar naar de ingestelde taal. Dat ik in Japan op vakantie ga wil niet zeggen dat ik Japans spreek of kan lezen, of zelfs geïnteresseerd ben in Japanse reclame.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je doel is. Als je de juiste taal wilt aanbieden is het handig om naar de acceptlanguage te kijken, maar als het gaat om bv bezorggebied of juridische aspecten is het wel degelijk de locatie die van belang is.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan naar deze website gaan voor computer hulp. *knip, irrelevante link*

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 02-08-2015 13:29 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

incaz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:24:
[...]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je doel is. Als je de juiste taal wilt aanbieden is het handig om naar de acceptlanguage te kijken, maar als het gaat om bv bezorggebied of juridische aspecten is het wel degelijk de locatie die van belang is.
Klopt, tot op zekere hoogte. Maar ook in die gevallen is GeoIP meestal niet geschikt. We hebben hier op Tweakers schoorvoetend een GeoIP-blokkade op delen van de site zitten. Zo kun je zonder handmatige (of semi-automatische) goedkeuring van ons geen gebruik maken van Vraag & Aanbod als je geen Nederlands of Belgisch IP hebt. Maar dat levert nog regelmatig problemen op voor mensen wiens IP foutief aangemerkt staat als bijvoorbeeld Duits of mensen die bij bedrijven werken die al het verkeer door een buitenlandse proxy leiden. Je kan geen al te kritieke functionaliteit laten afhangen van GeoIP.

Tegelijkertijd zou ik de nieuwe locatie-services ook nog niet gebruiken tenzij het voor de gebruiker heel duidelijk is waarvoor zijn locatie nodig is. Je browser komt dan immers met een popup om te vragen of je locatiegegevens met de site gedeeld mogen worden en als dat is voor een arbitraire, weggestopte feature die de meeste gebruikers niet eens gebruiken dan gaan er hopelijk wat alarmbelletjes rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
NMe schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Maar dat levert nog regelmatig problemen op voor mensen wiens IP foutief aangemerkt staat als bijvoorbeeld Duits of mensen die bij bedrijven werken die al het verkeer door een buitenlandse proxy leiden. Je kan geen al te kritieke functionaliteit laten afhangen van GeoIP.
Daar ben ik het mee eens, maar jij noemde het kijken naar de ingestelde taal een beter alternatief. En da's natuurlijk onzin - dat zegt net zo min iets, en lost het robleem waat je hier beschrijft ook absoluut niet op. (Specifiek in deze situatie denk ik zelfs dat je het probleem groter maakt, aangezien er aardig wat tweakers hun taal op Engels hebben.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Pagina: 1