Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahVA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-02 19:46
Hallo,

Ik heb een vraag over de opleiding ICT Beheerder en het zal mischien dom klinken maar...

Ik ben van plan een opleiding tot ICT beheerder te volgen.
Het probleem is dat ik al 23 jaar ben, en ik niet veel informatie kan vinden of je makelijk een stage-plek kan vinden aangezien ik een BBL ICT Beheerder opleiding wil volgen.

Ben ik al te laat qua leeftijd om hieraan te beginnen?

P.S. tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nooit te oud om te leren lijkt me :)
Maar bel de ROC's in de buurt eens, die kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
Wel denk ik dat je als je in september wilt starten rijkelijk laat bent met het vinden van een bedrijfsplek - tenzij je dat bij je huidige werkgever kunt doen uiteraard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahVA
Bedankt voor je snelle reactie! ik wil nog niet in september beginnen maar pas volgend schooljaar , ik start dit topic mischien te snel maar ik wil gewoon genoeg geïnformeerd zijn voordat ik eraan begin, en ik heb inderdaad Roc al gebeld en krijg spoedig een uitnodiging en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
Als ik mag vragen, waarom overweeg je geen HBO opleiding ? Je bent 21 geweest dus je kunt beginnen met een toelatingsexamen. Met een HBO opleiding vind je veel gemakkelijker een baan.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 29-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahVA
Totaal niet bij nagedacht m3ga, had wel altijd een achterliggende gedachte dat het mischien voor mij te moeilijk zou zijn. en dat het voor mezelf al te zonde was om dan halverwege te stoppen.

nogmaals alle tips zijn welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door NoahVA op 30-07-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:58
Je kunt via ECABO website zoeken naar bedrijven die BBL leerplekken aanbeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahVA
plizz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:45:
Je kunt via ECABO website zoeken naar bedrijven die BBL leerplekken aanbeiden.
dom vraagje, duurt het lang voordat je aangenomen word bij een leerplek als je nihil tot matig verstand heb van ICT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:58
Tja, dat is lastig. Dat hangt echt af van het bedrijf. Ik denk dat je gewoon bij een helpdesk begint. Zelf heb ik geen ervaring met BBL leerplek, want ik heb BOL ICT beheerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 16:09
Ook ik was 23 toen ik de overstap maakte naar de ICT. Tot op heden nog geen moment spijt van gehad.
Heb je zelf al affiniteit met IT of moet je dit alles nog leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NoahVA schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:17:
[...]
dom vraagje, duurt het lang voordat je aangenomen word bij een leerplek als je nihil tot matig verstand heb van ICT?
Zie het als een sollicitatiegesprek (want feitelijk zoek je gewoon naar een, zij het laag, betaalde baan). Met de juiste motivatie kom je een heel eind :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 23:37
Hoi NoahVA,

Ik was 24 toen ik wou beginnen met die opleiding, ook als BBLer. Mijn ervaring hierin is dat het heel lastig is om een plek te vinden. Van alle pogingen is niks van terecht gekomen. Navraag bij school gaf een aannemelijk antwoord: BBL 4 (vanuit gaande dat je niveau 4 wil doen) wordt vooral gebruikt door mensen die al een ict opleiding op niveau 3 hebben gedaan.
Werkgevers krijgen je solicatie te zien zonder "ict papiertje" voor hun is het makkelijker om iemand met of een stagiair te nemen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat al jouw pogingen mislukken. Ik zou zeggen probeert het!
Over je leeftijd zal ik me niet druk maken. Op mijn 26 is het me gelukt om een stageplek te bemachtigen bij een ict dienstverlener. Na 5 maand mocht ik daar verder als BBLer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:51
ken drie mensen, alle drie best wel kneuzen ook, die deze opleiding hebben afgerond en al twee jaar geen (relevant) werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Lekker motiverend ook :/

Maar toch zit er wel een kern van waarheid in: als MBO'er zonder werkervaring ligt de banenmarkt niet echt aan je voeten ofzo. En al helemaal niet als het onder niveau 4 zit.
Wil echter niet zeggen dat je niet datgene moet doen waar je gelukkig van denkt te worden :)

Wat heb je momenteel voor opleiding / werkervaring? Wellicht is er een bedrijf waar je door je achtergrond makkelijk terecht kunt, juist omdat je het primaire proces al kent :)

Pagina: 1