Toon posts:

Grim Fandango *HOERA!* Monkey Island 4 *BLAH!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Grim Fandango was een geweldig spel. Mooi verhaal, geweldige muziek, enz.

Monkey Island 4 vond ik helemaal niets aan. Niet (echt) grappig en een zuigverhaal. Lucasarts heeft z'n magie verloren... mee eens?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ben nog niet echt begonnen met Monkey 4, het ligt hier wel, heb GF uitgespeeld.......dit was idd een geweldig spel.........tot nu toe vind ik lucasarts zwaar roeleren, heb ongeveer al hun adventures meegemaakt vanaf monkey island 1......maar ik zal 4 dan eens gaan spelen kijken of het wat is.....hoor van de meeste tweakers toch goede reacties

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

eens ;( hoe droevig het ook is, Monkey 2: leChucks revenge is nog steeds de beste imho

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yup :o

En ze zijn niet de enige !

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Monkey Island 4 drijft op de 3D engine van Grim Fandango.

Zolang er vooruitgang in de serie zit vind ik alles best, maar 4 was ten opzichte van 3 en 2 echt een stuk minder. Ik vond 'm ook veel te makkelijk.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 14:49

Mike78

Always

Ik vond ze allebei errug goed. Maar ja ik ben toch al een fan van Monkey Island zinds het begin. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Ik had hem zonder walkthrough ook al in een uur of 8 uitgespeeld. (en het grootste deel van de tijd zat ik met die *&%*(%- monkey combat te kloten)

btw, ik hoorde dat de lead-designer van Grim Fandango bezig is met een ander spel. Hoe heet dat nou ook al weer............ :?

Verwijderd

Ik vond ze allebei errug goed. Maar ja ik ben toch al een fan van Monkey Island zinds het begin.
zozo, vanaf deel 1 :P

die heb ik nog op de Amiga gespeeld ;)

• Kiko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14

Kiko

MOOH!!

Grim Fandango vond ik ook mooier en leuker.
Alleen waren de items die je moest gebruiken niet altijd even logisch

Slapende honden bijten niet

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Zat er niet een ander schrijver team achter MI4 ipv 1, 2 en 3?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

De oorspronkelijke schrijver van Monkey Island is na het 2e deel al gestopt met nieuwe schrijven. De 3e en 4e zijn dus 'overbodig', maar ik vond MI-3 wel degelijk een gaaf spel. Deel vier heb ik nog niet gespeeld.

Grim Fandango was ronduit geniaal :)

Maar Lucas Arts moet gewoon eens ophouden met het uitmelken van een serie. Hoewel de derde en vooral vierde deel van de Monkey Island serie denk ik vooral kwam door de enorme vraag ernaar van de fans.

"I sit in my room and imagine the future."

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:23

Ankh

|true

ik heb ze allebei gespeelt

allebei wel veel humor
maar bij grim fandago was de cd 2 kapot dus kon ik niks meer doen ARG
nooit uitgespeelt

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

ik vond 4 ook wel cool hoor, aleen veel te makkelijk ja :)

Verwijderd

Monkey Combat was heel jammer idd, maar ik vond MI4 verder hartstikke leuk en grappig. Misschien wat aan de makkelijke kant, maar toen ik MI3 speelde vond ik dat soms echt te ver gezocht.

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 15:15

damswer

mSW - LU since 2005

monkey 4 was best stoer.. op het monkey kombat gedoe na.. heb hem uitgespeeld, maar dan met laden/saven van die stukken want ik zie de logica der achter gewoon niet.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Pagina: 1