Betreft de volgende PC:
Asrock 970pro3
AMD fx8320 + coolermaster tower cooler
16gb DDR1600 Crucial ballistix (2x8)
AMD 7770 gpu
Seasonic 520watt modulaire voeding
Kingston SSD 128gb
1TB HDD
Problemen:
-PC hangt random, beeld bevriest, niets reageert, enige oplossing is de stroom eraf. Dit gebeurt onder load en in rust. Temps zijn prima, 45 graden onder load
Problemen waren eerst 1x per week. Sinds kort kom ik windows niet meer in of hangt ie zelfs tijdens posten of zelf in de bios omgeving zelf.
Al getest:
-Memtest4 & 5 via Ultimate boot CD, passed,
-Prime test FFT, only cpu, geen issues, test passed
-Prime test blend, test freezed (geeft geen errors maar zelfde probleem als omschreven bovenin)
-CMOS rest, probleem blijft
Zowat alle tests op de Ultimate Boot CD passen op de Prime blend test dus na.
Wat is er aan componenten uitgewisseld:
-Alles losgekoppeld, zo min mogelijk eraan vast, probleem blijft
-Andere PSU (600watt coolermaster), probleem blijft
-ander geheugen (1x 8gb ram van mushkin), probleem blijft
-Andere SSD / HDD, probleem blijft
Alle voorgaande componenten ook in een andere pc getest waar ze het goed doen.
Ik verwacht gezien de prime testen dat het probleem in de cpu of het mobo ligt. Ik kom er alleen niet achter welke. De PC hangt nu dus ook in de bios. Laat ik m even "afkoelen" dan duurt het wat langer dat de pc de volgende keer hangt.
Een ander eigenaardig iets: als ik in de bios mar 2 of 4 cores activeer gaat alles goed en is het systeem stabiel.
Helaas heb ik geen spare AM3 cpu liggen om die uit te sluiten voordat ik onderdelen voor RMA ga verzenden. Wat denken jullie kapotte CPU of een kapot mobo (bv VRM die te heet wordt, hetgeen de afkoelperiode verklaart).
Iemand anders nog een goed idee hoe de boosdoener te vinden?
Asrock 970pro3
AMD fx8320 + coolermaster tower cooler
16gb DDR1600 Crucial ballistix (2x8)
AMD 7770 gpu
Seasonic 520watt modulaire voeding
Kingston SSD 128gb
1TB HDD
Problemen:
-PC hangt random, beeld bevriest, niets reageert, enige oplossing is de stroom eraf. Dit gebeurt onder load en in rust. Temps zijn prima, 45 graden onder load
Problemen waren eerst 1x per week. Sinds kort kom ik windows niet meer in of hangt ie zelfs tijdens posten of zelf in de bios omgeving zelf.
Al getest:
-Memtest4 & 5 via Ultimate boot CD, passed,
-Prime test FFT, only cpu, geen issues, test passed
-Prime test blend, test freezed (geeft geen errors maar zelfde probleem als omschreven bovenin)
-CMOS rest, probleem blijft
Zowat alle tests op de Ultimate Boot CD passen op de Prime blend test dus na.
Wat is er aan componenten uitgewisseld:
-Alles losgekoppeld, zo min mogelijk eraan vast, probleem blijft
-Andere PSU (600watt coolermaster), probleem blijft
-ander geheugen (1x 8gb ram van mushkin), probleem blijft
-Andere SSD / HDD, probleem blijft
Alle voorgaande componenten ook in een andere pc getest waar ze het goed doen.
Ik verwacht gezien de prime testen dat het probleem in de cpu of het mobo ligt. Ik kom er alleen niet achter welke. De PC hangt nu dus ook in de bios. Laat ik m even "afkoelen" dan duurt het wat langer dat de pc de volgende keer hangt.
Een ander eigenaardig iets: als ik in de bios mar 2 of 4 cores activeer gaat alles goed en is het systeem stabiel.
Helaas heb ik geen spare AM3 cpu liggen om die uit te sluiten voordat ik onderdelen voor RMA ga verzenden. Wat denken jullie kapotte CPU of een kapot mobo (bv VRM die te heet wordt, hetgeen de afkoelperiode verklaart).
Iemand anders nog een goed idee hoe de boosdoener te vinden?