ssd voor mij laptop

Pagina: 1
Acties:

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-02 22:33
goedeavond
ik zou graag een ssd in me laptop willen hebben
deze moet minimaal 500 gb zijn!

ik heb er drie op het oog
https://www.mycom.nl/comp...341/samsung-850-evo-500gb

https://www.mycom.nl/comp...87798/crucial-mx200-500gb

https://www.mycom.nl/comp...samsung-850-evo-500gb-kit

deze laatste is met een kit erbij voor het overzetten van data dit heb ik ook nodig om het van me sshd over te zetten!

is er een andere manier om data over te zetten van de huidige sshd die ik heb naar een nieuwe ssd?
ik kom er zelf niet echt uit heb wel gegoogled maar wordt er niet veel wijzer uit al die pogrammas,

1.dus welke ssd raden jullie uit van die drie? of eventueel u eigen keuze
2. hoe het data overzetten

het gaat om een laptop

i7-4710hq
gtx 860m
8 bg ram
lenovo y-50

dank voor jullie hulp _/-\o_

Verwijderd

Move OT->CAA

Ik raad je Crucial MX200 aan. Samsung is op papier iets minder goed maar marketingtechnisch zeer populair - Crucial krijg je net iets meer waar voor je geld mijns inziens. Beide verder prima SSDs voor desktops.

• nick0294
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:47:
[mbr]Move OT->CAA[/]

Ik raad je Crucial MX200 aan. Samsung is op papier iets minder goed maar marketingtechnisch zeer populair - Crucial krijg je net iets meer waar voor je geld mijns inziens. Beide verder prima SSDs voor desktops.
bedankt voor de snelle reactie _/-\o_

hoe moet ik dan me data overzetten van me sshd naar me een nieuwe ssd?

Verwijderd

Daar kun je een kloningprogramma voor gebruiken; dat wordt uitvoerig uitgelegd in vele guides. Google eens wat dan heb je vast en zeker iets te pakken.

Het beste is wel een verse installatie, en sommige cloningprogramma's zijn niet optimaal voor SSDs waardoor het iets trager kan worden. Dus het beste is wel een cloningprogramma dat zogenaamde 'alignment' goed uitvoert optimaal voor SSDs.

Overigens, ik heb je topic verplaatst, maar naar het verkeerde forum. Een collega-mod zal dit binnenkort corrigeren. Je topic hoort thuis op het CAA-forum: Componenten Aankoop Advies.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
gewoon een verse installatie van windows 10 doen.

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:28
Ik raad een andere SSD aan: de Crucial BX100, want die is een stuk goedkoper en niet merkbaar langzamer :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
maar de mx200 heeft weer powerloss caps:P

• nick0294
ik ben er denk ik wel over uit ;p

de mx200 gaat het worden!

ik moet alleen even gaan kijken hoe ik het met windows doe,
clean install ga ik wel doen,
maar moet eerst aan de code van w10 komen,
nu heb ik hem wel gereserveerd maar weet niet of ik een product key toegestuurd krijg? weet iemand dit toevallig?

Verwijderd

Ik heb 2 computers met windows 10 opnieuw geinstalleerd.
In bijde gevallen heb ik voordat ik de herinstaltie deed een microsoft account aan de computer gekoppelt
hierna heb ik gewoon een verse instalatie gedaan
toen voor de serial code gevraagd werd op skip of zo iets geklikt
nadat ik inlogde met het windows account op de nieuwe instaltie was windows weer geactiveerd.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

BM

Admin Softe Goederen
Excuus voor de late reactie, alsnog een schopje naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1