[W10] BSOD na uitvoeren 'refresh' (inaccessible_boot_device)

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dus, eindelijk Windows 10 geactiveerd, gelijk besloten om een 'refresh' uit te voeren zodat het helemaal schoon zou zijn. Na een tijdje bleef het systeem echter in een BSOD/boot loop hangen met als melding inaccessible_boot_device. Via een USB-stick geprobeerd om opstartherstel uit te voeren, maar dat kon niet worden voltooid. Ook het activeren van veilige modus via CMD werkt niet. Nogmaals systeem opschonen accepteert ie ook niet. Sterker nog: waar ik in het begin nog een Windows bootlogo kreeg en een BSOD heb ik nu gewoon een zwart scherm dat afgewisseld wordt met een reboot.

Nu kan ik ervoor kiezen om weer een schone installatie te doen, ditmaal via USB (vorige was via de media creation tool en dan gelijk setup starten). Ik ben echter bang dat ik dan een hoop gezeik ga krijgen ivm activeren, of is deze angst onterecht?

EDIT: Dit is apart, bij het mislukken van opstartherstel zegt ie een logfile te hebben geplaatst in E:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

Er zit alleen een SSD en een USB-stick in. SSD is C:\, en USB kent geen \WINDOWS\. Waar is die file dan heen?

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Surface Pro 3 toevallig? Zelfde euvel hier. Niet eens na een refresh, gewoon bij een random reboot. Bootrec /fixmbr en /fixboot lost ook niets op.

In de windows\system32\config de registry hyves hernoemen helpt ook niet. Draaide al twee weken de RTM zonder problemen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
XPS 15 l502x (origineel een W7 laptop).

Als ik op F1 druk zie ik wel iets snel langsflitsen wat op save mode lijkt, maar het verdwijnt direct.

[ Voor 57% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die E: schijf is de Windows C: schijf, alleen dan iets anders geteld. Bij het starten maakt het gebruik van de aparte boot partitie, die is in het begin C: om daarna, als Windows correct start, geen letter meer te hebben en C: over te dragen aan de partitie waar Windows zelf op staat.

Uiteraard heb je een backup van al je belangrijke data, dus ik vrees dat er niet veel meer over is dan je vorige Windows (Windows 7 zeg je) te installeren, de upgrade opnieuw uit te voeren en het opnieuw proberen te verversen. Uiteraard heb je dan eerst nog de key eruit gehaald. Kijk anders of je uit een niet werkende Windows de key kan halen, dat scheelt je weer om 7 te installeren (met mogelijk 200+ updates).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, vorig OS was Windows 8.1 update 1. Laptop werd geleverd met Windows 7, upgrade (clean) naar 8 Pro, update naar 8 Pro with media center en nu 10.

Deze laptop staat met mijn account en hardwareconfig nu wel bekend bij MS als een legale W10 machine (geactiveerd), zou ik eventueel geluk kunnen hebben dat als ik W10 weer installeer dat 'ie gelijk herkend wordt?

En backups zijn idd gewoon aanwezig. Standaad al via Windows Backup, data staat ook op een andere disk (die is losgekoppeld) en ik had een kopie van C:\ gemaakt voordat ik begon aan de W10 install.

[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:15
Hier hetzelfde probleem, ook op een XPS 15 l502x, alleen deze draaide nog Windows 7.
Krijg nog wel het windows logo te zien, maar deze is een even zichtbaar en daarna dus de BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....als je Windows al hebt geinstalleerd (En geactiveerd) kun je nu gewoon een clean install van Windows 10 doen...maar eh.....dit soort zaken kunnen (op dit moment) beter besproken worden in het algemene topic wat hiervoor is aangemaakt : [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Dit topic gaat nu op slot, als er op dit moment voor iedere 'issue' een nieuw topic wordt aangemaakt dan stroomt dit forum in no time over van allemaal Windows 10 topics.....en er is meer natuurlijk dan Windows 10 he :+

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2015 21:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.