Windows 8.1 Problemen bij het checken van updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gisteren voorbij zien komen dat Win10 op computers via update al werd gedownload. Ik gekeken bij Windows Updates, maar krijg daar de melding dat er problemen zijn bij het checken voor updates. Met de code: 80244019

Contact gehad met Microsoft support chat, zelf en met hun een waslijst aan dingen geprobeerd, maar tot op heden geen resultaat en kan ik niet updaten. Als ik google kom ik meer mensen tegen die daar deze dagen last van hebben, en bij sommige helpt een simpele oplossing of dat het opeens weer doet en bij andere (zoals mij) helpt niets.

Ik begin mij dus af te vragen of het niet een probleem server side bij Microsoft kan zijn?

Ik draai trouwens Windows 8.1 Pro, 64bit en dit zijn o.a. de dingen die ik gedaan heb:
  • Scannen met Windows Defender, Avast, Malwarebytes, ADWcleaner. Waarvan Met WinDef en Malwarebytes ook in safe modus. Nergens word ook maar iets gedetecteerd.
  • BITS en Windows Update Services opnieuw opstarten, instellen op automatisch.
  • DNS checken, zorgen dat hier niets staat.
  • Terug zetten naar herstel punt: zondag heeft hij nog geupdate, dus terug gezet naar zaterdag.
  • Updaten in save mode met netwerkmogelijkheden, hier gebeurd niks (wacht tekentje komt), als ik kijk bij BITS en windows update services staan deze uit en kunnen niet aangezet worden.
  • Bij hoe instaleren van updates, juist aan en juist uitzetten van andere Microsoft programma's meenemen in de updates. Als dit aan staat, kan ik die updates (bijvoorbeeld voor Office) wel downloaden en instaleren.
  • WindowsUpdateDiagnostic.diagcab gedraait.
  • Microsoft® Windows® Malicious Software Removal Tool (KB890830) x64
    https://www.microsoft.com...confirmation.aspx?id=9905
Een oplossing is om Windows10 te downloaden en buiten windows update om te installeren. Probleem is dat ik niet direct over wil i.v.m. bepaalde software + ik de komende dagen mijn computer nodig heb. Maar ik kan nu dus geen updates draaien, wat ik liever wel doe ivm veiligheid en als ik straks naar Win10 ga, zou ik toch graag hebben dat daar ook gewoon updates binnen komen.

Laatste redmiddel is natuurlijk een clean install, maar daar wil ik liever nog niet gelijk aan geloven. Ik hoop dat er misschien op Tweakers iemand nog een geniale ingeving heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:49
Het zal nu wel gewoon te druk zijn bij MS met iedereen die w10 aan het binnenhalen is. Grote kans dat je update het morgen gewoon weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Omisys schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:56:
Het zal nu wel gewoon te druk zijn bij MS met iedereen die w10 aan het binnenhalen is. Grote kans dat je update het morgen gewoon weer doet.
Thanks voor het meedenken, maar het is niet dat de servers te druk zijn, aangezien ik win10 nu wel gewoon binnen haal en het al sinds maandag is dat ik geen normale updates binnen kan halen. Of in ieder geval kan checken voor updates.

Vandaag weer 2 uur aan de lijn gehangen met de MS helpdesk, die ook goed mee dachten, maar het nu uiteindelijk ook niet meer wisten.. Dus enige 'oplossingen': upgraden naar win10 (met hopelijk behoud van programma's en instellingen) of refresh van 8.1 of clean install van 8.1 of 10.

[ Voor 5% gewijzigd door Kid_Stevie op 30-07-2015 16:41 ]