Thuisdeling werkt niet meer op imac met itunes.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonstu
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02-2023
Nieuwe v8 router door KPN geïnstalleerd i.v.m. trage snelheid. Nu heeft mijn Apple TV geen verbinding meer met mijn imac. Op de mac werkt airplay niet meer. Op de mac in itunes staat thuisdeling aan. In itunes staat geen Apple tv in apparaten. De Apple tv is wel in het netwerk aanwezig, Airplay met ipad op de Apple tv werkt, ping op apple tv voor het ip adres is ook ok. In het airport configuratieprogramma op de Imac is ook de apple tv niet te zien onder andere Wi-Fi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Alle apparaten al een keer opnieuw gekoppeld? Dus netwerk vergeten en dan wifi opnieuw aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Vertel eens even wat meer over je netwerkconfiguratie, ik zie iets over een AirPort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonstu
Uiteraard alle apparaten al meermaals opnieuw opgestart en ook opnieuw opgestart door stroom eraf voor reset. E.e.a is aangelegd op een imac daaraan gekoppeld een KPN V8 WiFi modem router ter vervanging van een isdn modem van KPN (overigens staat dat als ik een netwerk scan doe nog met ip adres in het netwerk) Daarachter een Apple tv en iPad en een AirPort Express 802.11n (1e generatie) beide de Apple tv en de AirPort Express 802.11n (1e generatie) werken wel met airplay en streaming door het iPad maar zoals gemeld de imac niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonstu
Netwerk loopt niet via de AirPort Express 802.11n (1e generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:54
Ik zit met hetzelfde probleem, maar het staat niet hoog op mijn prioriteitenlijst en heb het dan ook nog niet verholpen. Wel heb ik een keer gelezen dat het kan helpen door de naam van computer of atv te veranderen. Ik heb het ook via google gevonden destijds (weet nu niet meer waar), dus dat moet jou ook lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54
Kan je eens proberen om je iMac via Wifi te koppelen i.p.v. een kabel en het dan nog eens proberen? Sommige routers houden multicast verkeer tegen als je van draad naar draadloos gaat en vice versa. Als het wel werkt als alle apparaten op hetzelfde Wifi netwerk zitten dan moet je even in de instellingen van de router duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Staat naast thuisdeling het delen ook aan in de instellingen van iTunes?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Pagina: 1