Beelden webcam elders op smartphone bekijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133535

Topicstarter
Ik wil mijn hond in de gaten kunnen houden op momenten dat hij tijdens een weekendje weg in een vakantiebungalow alleen is.

In de vakantiebungalow heb ik dan mijn laptop met webcam mee.
De laptop is verbonden met internet.

De beelden van de webcam wil ik dan elders op mijn android telefoon kunnen bekijken.
Is dit mogelijk d.m.v. bepaalde sofware o.i.d.?

Ik heb ook gedacht aan een IP camera, maar aangezien je in zowaar geen enkel bungalowpark de instellingen van de router kan aanpassen, en de router zich ook nooit fysiek in de bungalow bevind, lijkt het me niet mogelijk om een IP camera met wifi te verbinden...
Als ik dit verkeerd zie hoor ik het ook graag.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op zich zijn er wel netwerkcams met een app.
Maar dan zit je nog steeds met poortmapping enzo en dan kun je op de camping denk ik niet ;)
Wat je zou kunnen proberen is een teamviewer app op je smartphone zetten. Daar kun je je eigen laptop desktop mee bekijken, dus ook evt beelden van je webcam :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133535

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:04:
Op zich zijn er wel netwerkcams met een app.
Maar dan zit je nog steeds met poortmapping enzo en dan kun je op de camping denk ik niet ;)
Wat je zou kunnen proberen is een teamviewer app op je smartphone zetten. Daar kun je je eigen laptop desktop mee bekijken, dus ook evt beelden van je webcam :)
.
Mag ik je heel hartelijk bedanken?
Teamviewer werkt perfect...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)