Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintoo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd last van "storingen" op mijn TV.
Als ik een serie kijk op mijn TV via mn PC met een HDMI kabel kleurt de serie af en toe een beetje roze.
Het is gelukkig niet continu, maar het is wel redelijk storend.
Als ik mijn HDMI kabel opnieuw in / uit mijn tv haal dan werkt hij (vaak) weer zoals het hoort met de normale kleuren.
Ik heb dit probleem alleen als ik iets kijk via mijn pc, dus dat de tv kapot is is uitgesloten.

Heeft hier toevallig enig idee wat dit probleem kan zijn?

Specs:
tv: Samsung 32inch tv.

pc:
videokaart: ATI RADEON 6850HD
hdmi kabel : 3 meter

Er zijn op het moment van het afspelen van een serie 2 beeldschermen aangesloten, normaal heb ik de hdmi kabel op mijn andere monitor aangesloten. Daar werkt het altijd gewoon naar behoren ( wel een andere hdmi kabel ). Dus qua stroomtoevoer of iets in die trant zou het ook wel goed moeten zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
HDMI handshake die niet altijd goed gaat, waarschijnlijk je TV ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintoo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-01-2022
Als ik via die HDMI kabel mijn playstation aansluit in dezelfde hdmi poort op mijn tv geeft deze geen problemen, bedenk ik me net.
Ik ga sws even proberen wat drivers te upgraden en ben op dit moment PC naar windows 10 aan t installeren.
Wie weet helpt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quintoo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:31:
Als ik via die HDMI kabel mijn playstation aansluit in dezelfde hdmi poort op mijn tv geeft deze geen problemen, bedenk ik me net.
Dat zegt weinig tot niets tenzij je Playstation exact zelfde HDMI-chip heeft als je videokaart...
Ik ga sws even proberen wat drivers te upgraden en ben op dit moment PC naar windows 10 aan t installeren.
Wie weet helpt dat wel.
Ja, dat is de manier om te troubleshooten: probeer alles tegelijk te veranderen :X

Doe nou gewoon een ding tegelijk. En ik zou als eerste kijken naar nieuwe fw voor de TV :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Yep, kijk eens of er nieuwe firmware is voor je Samsung TV ?

Google maar een Samsung-HDMI-handshake voor tig vermeldingen, forums, problemen en oplossingen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross