Schrijfcontrollers

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn schijfcontrollers.

ik heb een simple peeceetje gister uitgerust met wat extra hardware: een Zip drive en een CD-brander. Nu heb ik een probleem met de vaste-schijfcontrollers. als ik de "Intel 82371SB pci Bus master IDE-controller" gebruik (dat is de goede driver!) dan windows zo'n geel uitroepteken bij mijn secundaire IDE-controller. en kan ik dus mijn CD-brander en CD speler niet gebruiken. als ik dan een standaard driver probeer, doen de secundaire en primaire IDE-controller het niet. Ik heb al geprobeerd om de instellingen van de IDE-controllers te veranderen, maar dat helpt niet. wat ik ook probeer, het helpt niets. iemand een idee?

hoe zit t in elkaar:
CD-brander en CD-speler op secundaire IDE en ZIP-drive en HDD op de primaire IDE. verder: pentium 166, 32 MB Win 98SE (draait overigens verder helemaal perfect en heeft het altijd goed gedaan...)

We've got that ring of confidence

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Worden alle apparaten goed gezien door je bios? Heb je geen problemen met master en slave instellingen? Als je in Dos een cd-driver laadt, doet ie dat dan wel, en heb je dan ook 2 cd-spelers?

Probeer anders eens om bijvoorbeeld je cd-speler en je harddisk aan je primaire controller te hangen, en je cd-brander en zipdrive aan je secundaire. Vaak was het met de wat oudere hardware een beetje vogelen welke configuratie goed werkt. Soms wil het ook wel eens helpen om bijvoorbeeld die 2 cd-spelers van plaats op de kabel te verwisselen.

Ik scrobbel ook audio

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
de bios ziet ze wel, ik kan zelfs win98 setup starten vanaf cd-rom als ik de pc opstart (heb ik al een paar keer gedaan). echt zooo vaag. ik begrijp er nix van. m'n primaire ide controller doet het nu ook niet meer :'( dus nog een keertje windhoos erover heen denk ik...

Verwijderd

En als je (in veilige modus) je drivers eens weggooit. Misschien vind ie ze daarna wel.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. heb al standaard drivers ge-installeerd etc. Nu heb ik windhoos er nog een keertje over heen gegooid. HEt valt me ook op dat nu de CD-brander er wel bij staat onder apparaat-beheer, maar met een rood kruisje er doorheen. en steeds als ik windhoos opnieuw heb geinstalleerd, heb ik 2 diskette stations, waarvan de a diskette het niet doet (en het systeem vervolgens vast loopt...) echt heel vaag...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

Arno

PF5A

[topic=164825]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.