Low profile GFX - Optiplex 3020 - UT4

Pagina: 1
Acties:

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Beste tweakers,

de titel somt het al aardig op.

Vroeger was ik fanatiek Unreal Tournament 2003 & 2004 speler. Kort na de release van UT3 ben ik er mee gestopt na zo'n 6 \ 7 jaar als een verslaafde die serie gespeeld te hebben.

Wij zijn inmiddels jaren verder en per toeval kwam ik er achter dat er een nieuwe aan zit te komen en dat deze zelfs al speelbaar is.
Oude flash backs en kriebels in de buik! Wij gaan deze dus proberen.

Ik heb thuis echter alleen een Dell Latitude e7450 (game de laatste jaren enkel op de PS3\4) en naar verwachting draait de Intel HD5500 het spel voor geen meter. Ik wil wel graag behoorlijk kunnen spelen dus heb ik een pc nodig.
Nu heb ik de beschikking over een Dell Optiplex 3020 met een i3 variant er in. Het probleem is de videokaart en het feit dat het een desktop model is.

Na een hoop zoekwerk kwam ik tot de conclusie dat de Nvidia GTX 750 TI de beste low profile kaart is.

Net toen ik besloten had voor deze kaart te gaan kom ik er achter dat dit een dual slot kaart is en de Optiplex 3020 heeft wel 2 slots maar net aan de verkeerde kant waardor deze kaart niet past.

Opnieuw..... weer de hele zoektocht starten... :(

Nu heb ik gezien dat er ook een variant bestaat die 1 slot gebruikt maar deze heeft maar 1GB.

Ik ben inmiddels het overzicht kwijt en vraag mij wat het verstandigst is om te doen.

Iemand die wellicht een andere videokaart kan aandragen die zou passen en deze game enigzins kan afspelen? Alles op low kan ik mee leven dus het hoeft geen high end kaart te zijn maar ik vind het ook niet erg om geld uit te geven aan een goede kaart.

Een hele pc bouwen gaat mij toch iets te ver dus ik hoop het zo op te kunnen lossen. Een andere voeding of eventuele andere upgrade vind ik niet erg maar als het te veel wordt dan gaat het op de lange baan totdat we een fatsoenlijke pc kunnen bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 29-07-2015 16:16 ]