[Software Development Methodologies] Software V&V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10-2021
Hallo allen,

ik heb recentelijk gesolliciteerd bij een (vrij) grote fabrikant van medische apparatuur en overige (medische) toepassingen. Na mijn eerste interview had ik er een ontzettend goede 'vibe' bij, en zag de baan dan ook helemaal zitten.
Al vrij snel kreeg ik bericht dat ik uitgenodigd was voor een tweede interview, waarbij ik een presentatie moet geven over een project waar ik in het verleden aan gewerkt heb en wat mijn rol binnen dat project is geweest. So far so good, geen probleem dacht ik zo :+
Echter, heb ik zojuist een mail ontvangen met een toelichting over wat er nu precies in de presentatie voorbij moet komen. Een van de onderdelen is Software Verification & Validation...
Om precies te zijn: "wat is state-of-the-art in software verification & validation, en in hoeverre toepasbaar voor software voor medische apparatuur".
Of ik begrijp de vraag niet helemaal, of ik maak het veel moeilijker dan dat het daadwerkelijk is, maar het stukje "software voor medische apparatuur" doet de nodige vragen bij mij doen opkomen :?
Ik heb al verschillende papers gevonden met studies naar huidige methoden welke worden toegepast binnen V&V (state-of-the-art), maar binnen de medische wereld? Zelf denk ik niet dat er echt een onderscheid gemaakt zal worden binnen de software, medisch al dan niet medisch.
Wat is jullie kijk hier op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Haan

dotnetter

Bij medische apparatuur is het nét wat vervelender als er een bug in de software zit, dan bij 'normale' software.
Bijvoorbeeld: Wikipedia: Therac-25

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
Haan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:05:
Bij medische apparatuur is het nét wat vervelender als er een bug in de software zit, dan bij 'normale' software.
Bijvoorbeeld: Wikipedia: Therac-25
Hmm inderdaad, that makes sense. Bedankt voor het artikel, mooi voorbeeld om te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een rare sollicitatie, dat je iets presenteert wat je zelf gebouwd hebt kan ik me voorstellen, maar dat je over dat onderwerp van validatie moet gaan presenteren zie ik echt het nut niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
Mag je alle details van het vorige project wel uit de doeken doen van je vorige werkgever?

Software Verification & Validation slaat volgens mij op unit-, integratie-, acceptance-, beta-, .. testing, authorization en authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Oljoner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:36:
Mag je alle details van het vorige project wel uit de doeken van je vorige werkgever?
Mwoah zolang het om snippets en globale architectuur gaat denk ik dat het wel netjes is. Er zijn echter ook bepaalde klanten helemaal paranoia, zo hadden wij een klant waarbij je zelfs niet op je LinkedIn mocht zetten dat je daarvoor opdrachten had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:21:
Wat een rare sollicitatie, dat je iets presenteert wat je zelf gebouwd hebt kan ik me voorstellen, maar dat je over dat onderwerp van validatie moet gaan presenteren zie ik echt het nut niet in.
Zelf stellen ze dat, omdat ze een R&D afdeling hebben, altijd op zoek zijn naar nieuwe (betere?) methoden om zo hun eigen processen te versnellen/verbeteren. Zelf zie ik het wel als een mooie kans om te laten zien wat ik ter tafel kan brengen :P
Oljoner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:36:
Mag je alle details van het vorige project wel uit de doeken doen van je vorige werkgever?

Software Verification & Validation slaat volgens mij op unit-, integratie-, acceptance-, beta-, .. testing, authorization en authenticatie.
Ik anonimiseer ook genoeg data. Daarnaast ga ik echt niet tot in de kleinste details vanalles toelichten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
basisdeman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:57:
[...]

Zelf stellen ze dat, omdat ze een R&D afdeling hebben, altijd op zoek zijn naar nieuwe (betere?) methoden om zo hun eigen processen te versnellen/verbeteren. Zelf zie ik het wel als een mooie kans om te laten zien wat ik ter tafel kan brengen :P

[...]

Ik anonimiseer ook genoeg data. Daarnaast ga ik echt niet tot in de kleinste details vanalles toelichten 8)
Ja maar dan word het eerder een pitch dan een sollicitatie. Opzich snap ik het wel, maar blijft beetje vreemd.
Pagina: 1