Upgraden (hogere fps)

Pagina: 1
Acties:

• M99South
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-10-2017
Wat is mijn probleem?
Ik heb wat problemen met mijn fps in games. Meestal zwerft het ergens bij de 30.

Mijn doel.
Een hogere FPS.

Wat wil ik er aan doen?
Ik ben vanplan een upgrade setje te kopen. Met een goede processor, een nieuw moederbord en mogelijk wat extra ram geheugen.

Wat heb ik al
Ik heb een cooler master k380 advanced case, een amd athlon x4 760k quad core 3,8ghz processor een oud msi moederbord, 2 sticks 8gb ballistix sports ram en een msi gtx 970.

Waar het probleem zit.
Ik denk dat mijn processor zijn tijd langzaam wel heeft gehad, maar hij heeft waarschijnlijk nooit echt genoeg kracht gehad voor de games die ik speel.

Mijn voorkeur
Ik wil de komende tijd weer Intel (socket 1150) gebruiken, met minimaal genoeg kracht voor gaming met een framerate om blij van te worden en wat rendering. Een nieuw moederbord met het liefst rood en of blauwe kleur en in moderne stijl.

Welke games speel ik en met welke settings?
Ik speel het liefst de nieuwe realistische spellen, zoals Call of Duty, Battlefield, CSGO en ARK: Survival involved. Ik speel op een 1920x1080 60hz scherm en mijn settings wil ik zo hoog mogelijk met een constante hoge framerate.

mijn hoofdvraag
Is dit een goede upgrade kit, en heeft iemand misschien nog tips.

[ Voor 69% gewijzigd door M99South op 29-07-2015 23:13 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
met die upgrade zal het zeker soepel lopen, het kan echter ook goedkoper met een I5-4660 en een gigabyte sniper b6. Tenzij je wil overclocken, dat gaat niet met deze set. De upgrade kit je zelf genoemd hebt kan dit wel.
Plaats ook even welke games je het over hebt en in welke resolutie je speelt.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste M99South,
Welkom op Tweakers. Neem voor je een topic altijd eerst even door wat de specifieke regels zijn van het subforum waar je in post. Je vindt die altijd bovenaan elk subforum. Zoals je hier leest in het DAA beleid horen upgradevragen beter thuis in Componenten Aankoopadvies.

Tevens hanteren we een standaard layout voor de topicstart die alles behandeld wat we graag willen weten. Ook dat vind je in de meeste gevallen in die beleidstopics en/of FAQ's. Aangezien dit topic in CAA thuishoort, geldt er dus CAA beleid.

Pas je topicstart even aan met behulp van de wijzigknop rechtsboven aan de post, zodat alle gevraagde informatie er netjes in staat.

• DutchDirk
  • Laatst online: 02-06-2023
shadvet schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:24:
het kan echter ook goedkoper met een I5-4660 en een gigabyte sniper b6.
Als je niet gaat overklokken is dit zeker een verstandige keuze. Als je al genoeg RAM geheugen hebt, waarom zou je er dan nog meer bij kopen?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
En dan geven ze je een black/red mobo en proppen ze er geel geheugen in. Neem dan rood geheugen.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zat in hetzelfde schuitje als jij. Een 760k, goed gekoeld, 8GB RAM en een GTX970 en toch bleef de FPS maar laag.

Welke games speel jij?
Zelf speel ik Battlefield en daar kwam mijn gemiddelde FPS niet boven de 40. De boosdoener: een overklok. Mijn 760k liep prima stabiel op 4,5GHz, maar ik was niet tevreden over de gaming performance. Ik heb daarom een i5-4460 met een goedkoop moederbordje besteld, een prima keus. Echter, toen ik terug ging naar de standaardwaarden (omdat mijn oude setje in de verkoop ging, zowel BIOS als AMD Overdrive naar standaard) liep BF4 opeens vloeiend van mijn beeldscherm. Ook in andere games merkte ik een flinke verbetering. Ik heb mijn order dus geannuleerd (verzending was vertraagd: geluk bij een "ongeluk" voor mij :)) en lekker al het geld terug op de bank gekregen. Nu loopt BF4 netjes gemiddeld rond de 90FPS op Auto settings (medium/high).

Voor je een aankoop doet zou ik je willen aanraden om hetzelfde te doen als ik: alle instellingen in de BIOS en AMD Overdrive, onderdeel van het Catalyst Control Center, naar de standaardwaarden zetten en kijken of jij net zo'n verbetering krijgt als ik.
Zo niet, dan is een i5-4460 of 4690k een goede keus voor een upgrade. :Y
Zelf wacht ik nog even op Skylake, ik hou het nog wel eventjes uit met mijn 760k, maar dan moet Intel wel opschieten en de prijs niet al te belachelijk maken. :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• M99South
br00ky schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:34:
[mbr]Beste M99South,
Welkom op Tweakers. Neem voor je een topic altijd eerst even door wat de specifieke regels zijn van het subforum waar je in post. Je vindt die altijd bovenaan elk subforum. Zoals je hier leest in het DAA beleid horen upgradevragen beter thuis in Componenten Aankoopadvies.

Tevens hanteren we een standaard layout voor de topicstart die alles behandeld wat we graag willen weten. Ook dat vind je in de meeste gevallen in die beleidstopics en/of FAQ's. Aangezien dit topic in CAA thuishoort, geldt er dus CAA beleid.

Pas je topicstart even aan met behulp van de wijzigknop rechtsboven aan de post, zodat alle gevraagde informatie er netjes in staat.[/]
Sorry br00ky, ik had het heel druk op mijn werk en heb even haastig een post gemaakt in mijn 5 minuutjes pauze, zonder aan de regels te denken. Ik zal mijzelf even flink aanpakken en het corrigiren ;)
shadvet schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:24:
met die upgrade zal het zeker soepel lopen, het kan echter ook goedkoper met een I5-4660 en een gigabyte sniper b6. Tenzij je wil overclocken, dat gaat niet met deze set. De upgrade kit je zelf genoemd hebt kan dit wel.
Plaats ook even welke games je het over hebt en in welke resolutie je speelt.
bedankt! ik heb ook even naar de sniper b6 set gekeken, ik ben nog aan het twijfelen. Het ziet er inderdaad allemaal goed uit en is wat goedkoper, maar geld speelt voor mij niet echt een rol. De msi past wat beter bij mijn computer stijl en er zit ook wat extra ram geheugen bij, dat kan ook wel vanpas komen aangezien ik wel eens wat video rendering en designing doe. Ik zal de extra informatie ook nog even toevoegen.
DutchDirk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Als je niet gaat overklokken is dit zeker een verstandige keuze. Als je al genoeg RAM geheugen hebt, waarom zou je er dan nog meer bij kopen?
Ik ben wel aan het denken om een beetje met het overklokken te spelen, en het extra ramgeheugen komt wel vanpas bij mijn video en design hobby.
TheTinusNL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:18:
Ik zat in hetzelfde schuitje als jij. Een 760k, goed gekoeld, 8GB RAM en een GTX970 en toch bleef de FPS maar laag.

Welke games speel jij?
Ik dacht al dat het niet aan mij lag! ik zal de games hierboven ook even vermelden.
TheTinusNL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:18:
Voor je een aankoop doet zou ik je willen aanraden om hetzelfde te doen als ik: alle instellingen in de BIOS en AMD Overdrive, onderdeel van het Catalyst Control Center, naar de standaardwaarden zetten en kijken of jij net zo'n verbetering krijgt als ik.
Ik heb al mijn waardes al een paar keer veranderd, maar het hielp helaas niet meer dan 3 frames. Ik denk dat ik de conclusie wel kan trekken dat mijn processortje zijn tijd heeft gehad.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de Gigabyte GA-Z97X-SLI en i5 4690k een mooie combo. Qua RAM is 8GB genoeg voor gaming, maar als je verder wilt gaan met photoshop enz kan 16GB zeker geen kwaad :) Je kan zelf weten of je je huidige RAM houd of over wilt gaan naar rode RAM zou ik deze halen --> www.afuture.nl/productview.php?productID=1140752 (kan je meerdere van halen) Het mobo wat hier boven staat is een geweldig mobo wat goed kan overklocken en sli/crossfire ready is. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 11:33 ]

• M99South
Ik heb eerst overwogen om de sniper te halen, maar door een fout in de betaling kreeg ik mijn geld terug en was hij ineens niet meer op voorraad. Naar de gigabyte heb ik ook nog even gekeken, maar het is toch de msi kit geworden! Hij paste net, maar hij ziet er geweldig uit en de fps boost word ik zeker blij van ;). Bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1