Alphacool Eisberg 240 slang en koelvloeistof vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:03
Vandaag vers binnengekomen, enkel heb ik begrepen dat ik de slangen zou kunnen veranderen en de koelingvloeistof.
Op yotuube heb ik een filmpje gevonden waar er doorzichtige slangen worden opgezet en blauwe vloeistof, dat zou ook beter bij mijn setup passen.

Enkel heb ik hier nog geen ervaring mee en word tevens mijn eerste ""echte"" waterkoeling, nu begin ik al bij de slang maten tegen een probleem aan te lopen welke dikte te kiezen.
Kwa vloeistof zou b.v Coollaboratory Liquid Coolant Pro - 1 liter - blauw kunnen.(ik wil ook blauw), en zou ik met 1 liter klaar zijn of heb ik er 2 nodig.

Hopelijk heeft een mede tweaker dezelfde mod gedaan , met deze waterkoeling en zou me een beetje op weg kunnen helpen.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fay4w5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door foxtrot81 op 29-07-2015 13:29 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:44

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb niet dezelfde mod gedaan, en ik zou zo snel niet weten hoe het geheel bevestigd zit, maar ik heb wel redelijk wat ervaring met waterkoeling. Een setup als deze denk ik dat je met 1 liter een heel eind gaat komen, mijn loop CPU/GPU en 2 radiatoren heeft net geen 2 liter nodig. Verder staat op de site van Alphacool het volgende:

One of the biggest advantages compared to other compact water cooling is the individual expandability of the Eisberg. Whether more cooler, pumps, radiators, reservoir or temperature sensors are included in the system - The Eisberg can be extended easily with standard 1/4 "connections and a 11 / 8mm tubing. Matching hose with bend protection in a standard length is sold separately Art .: 17186

Hier zie je dus welke slang maat je kan pakken om het geheel te vervangen. Eventueel heb ik ook nog wel slang liggen, maar gezien de prijs van dat spul is het misschien makkelijker om dit online meteen mee te bestellen daar verzenden waarschijnlijk duurder is dan dit online mee te kopen. Mocht je uit de buurt komen mag je van mij wel een stuk op komen halen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"