Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Wifi na upgrade Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Type laptop: HP Pavilion g6-2005sd
Type netwerkadapter: Intel AC 7260 plus bluetooth

Zojuist mijn laptop een upgrade gegeven naar Windows 10 Home (kwam van Windows 7). Alles is vlekkeloos gegaan (en moet zeggen dat ik Windows 10 smooth vind). Nu kom ik achter het eerste probleem; mijn wifi doet het niet meer.

Logisch dacht ik; even mijn drivers updaten. De nieuwe Intel AC 7260 drivers van de site geplukt en installeren maar. Echter blijft mijn laptop aangeven dat er geen verbindingen zijn. Ook heeft de hotkey (fn12) een rood lampje, alsof wifi uitgeschakeld is. Bij de wifi knop in de instellingen kan ik ook niet schakelen tussen uit/aan. Hij blijft altijd op uit, ondanks ik hem aan wil zetten. De andere hotkeys werken wel. In de bios zie ik ook geen vreemde dingen.

Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd? Ik zie door de bomen het bos even niet.

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:44
Heb zelf ook een laptop met AC 7260 en ondervind daar geen problemen mee na de update naar Windows 10. Kan het zijn dat Windows je bios verkeerd interpreteert en dat daar je Wifi NIC uitgeschakeld is? Dat is iets wat je nog even zou kunnen controleren. Excuus, ik las over bios heen. Proberen de NIC even uit te schakelen in Windows Device Manager en bijbehorende drivers geheel te deïnstalleren?

[ Voor 22% gewijzigd door thomasv op 29-07-2015 13:35 ]

• ThijsM
thomasv schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:34:
Heb zelf ook een laptop met AC 7260 en ondervind daar geen problemen mee na de update naar Windows 10. Kan het zijn dat Windows je bios verkeerd interpreteert en dat daar je Wifi NIC uitgeschakeld is? Dat is iets wat je nog even zou kunnen controleren. Excuus, ik las over bios heen. Proberen de NIC even uit te schakelen in Windows Device Manager en bijbehorende drivers geheel te deïnstalleren?
Heb in inmiddels gedaan, nog specifieke tips die ik daarna moet doen?
Zou mijn laptop anders is van software/drivers hebben om wifi te locken middels het toetsenbord? Kan er zo echt niet uitkomen.. Las ergens iets van OSD(?) software?

• thomasv
OSD software is de On Screen Display software die vanuit de fabrikant meegeleverd wordt om bepaalde hotkeys te laten werken, maar zoals je zelf aangeeft doet je Wifi kaart het ook niet door via Windows de wifi proberen in te schakelen. Je kan de http://www.intel.com/p/en_US/support/detect Intel Driver Update utility proberen te downloaden zodat die je drivers voor de AC 7260 installeert, iets wat bij mij hielp voor Windows 7 omdat deze een nieuwere versie vond dan ik op de Intel site zelf kon vinden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

JT

VETAK y0

Beter toch even die hot key software nieuwste versie installeren. Die hot keys overriden soms Windows.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ThijsM
Heb het inmiddels opgelost. Drivers waren niet te oplossing. Gebruik nu de Windows 8 wireless button driver. Om deze werkend te krijgen heb ik een hard reset moeten doen, d.w.z. accu eruit, stroom kabel eruit, 30sec power button erin, opstarten met alleen de stroomkabel aangesloten, en voila..

Tevreden W10 gebruiker nu.

• thomasv
Oke, goed om te horen dat het opgelost is in ieder geval. Klinkt toch als een setting die is blijven hangen als je een hard reset hebt moeten doen.

Verwijderd

Hoi,

Ik kwam dit topic tegen en de problemen betreft WIFI komen mij bekend voor.
Ik kamp op dit moment met hetzelfde probleem en draai ook op Windows 10.
Heb al van alles geprobeerd...

Drivers verwijderd
Drivers geinstalleerd
Reboots
FN-toets combinaties

... en dergelijke andere dingen.

Alleen is het bij mij ook zo dat 'ie mn Atheros Wireless apparaat niet vind bij apparaatbeheer en zijn er, aldus Windows 10, geen draadloze netwerken tot mijn beschikking. Er wordt gespeculeerd dat mijn netwerkkaart kapot is, maar dat lijkt mij niet aangezien alles voorheen prima heeft gewerkt (lees: ongeveer 3 maand geleden).

Ik zal even het e.e.a kopieren vanuit een ander Forum, dat scheelt mij weer typen.
Hoi allen,

Ik heb al een tijd problemen met mijn WIFI verbinding.
Het netwerk zelf werkt prima; allerlei apparaten zijn ermee verbonden, behalve mijn laptop.
Echter heb ik geen idee wat het kan veroorzaken. Mijn laptop is een HP Pavilion G7 2206SD systeem, een i5 en draait op Windows 10.

Wat ikzelf al wel heb uitgevonden zijn de volgende dingen:
- Drivers zijn, aldus Driver Booster, up to date.
- Vliegtuigstand is uit.
- Wireless Driver is verwijderd en opnieuw geinstalleerd; geen verschil.
- Bij de instellingen > Netwerk en Internet zou 'WIFI' boven 'Vliegtuigstand' moeten staan. Dit is niet het geval.
- Bij netwerkcentrum > Adapterinstellingen Wijzigen zou ook mijn WIFI driver/systeem moeten staan. Dit is ook niet het geval. Ik vind alleen de verbinding vanuit de kabel ipv draadloos.
- F12 toets is rood; WIFI staat dus volgens 't knopje uit máár alle andere apparaten zijn verbonden; WIFI staat dus NIET uit.
- Intel's PROset software programma geeft aan na een hardwaretest dat de draadloze hardware niet gebonden is.

Ik heb geen idee waar het verder aan kan liggen.
Ik hoop niet dat m'n netwerkkaart kapot is, al heb ik dit nog niet gecheckt want ik heb geen idee waar die te vinden is en hoe ik kan checken of 'ie kapot is.

Ik zie jullie reacties tegemoet.
Alvast bedankt!

---

Klopt, dat zie je goed. Ik zie alleen m'n realtek kaart. Wireless (Ralink) geeft 'ie niet aan.
Tevens heb ik met een tooltje van Intel een hardwaretest uit kunnen voeren. Daar werd aangegeven dat de draadloze hardware niet gebonden is.

Ik heb (als 't goed is) de driver betreft Wireless verbinding ook verwijderd nu, en vroeg me af waar ik deze los van Driver Booster 't beste weg zou kunnen halen.

Screenshots:
http://i.imgur.com/KZuZCII.png
http://i.imgur.com/N2ZEhP0.png
http://i.imgur.com/bkucgqr.png (bovenaan zou WIFI o.i.d moeten staan. Ook niet het geval)
http://i.imgur.com/BT65tcB.png
http://i.imgur.com/bZjJ2XO.png

Mijn F12 (FN+F12 zet de verbinding in de vliegtuigmodus) blijft tevens rood branden.
Dit lijkt me ook niet de bedoeling.

Edit: Probleem zeer waarschijnlijk gevonden. Ik ben nog maar eens de drivers na gaan lopen en via HP heb ik de Windows 8.1 drivers binnen gehaald. Echter installeert 'ie de driver niet omdat 'ie de kaart niet detecteert. Betekent dit meteen dat deze kapot is? Ik ben zelf niet zo goed in het sleutelen (hardwarematig) aan laptops, dus ik durf er zelf niet zo goed aan te prutsen...
De netwerkkaart is ondertussen verschillende keren verwijderd en opnieuw ingezet; geen verschil.
Ook ik heb 't idee dat dit echt niet aan de kaart ligt, maar dat ik gewoon iets (simpels) over het hoofd zie.

Door te zoeken op Google ben ik berichten tegen gekomen van ongeveer twee maand geleden waarbij Windows 10 gebruikers (voornamelijk) soortgelijke issues hadden.

Het enige wat ik nog zou kunnen doen is een schone installatie, maar dat wil ik niet eerder doen dan wanneer ik in ieder geval zeker weet dat ikzelf niets over het hoofd heb gezien.

Alvast bedankt!

• Bdoosje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik kwam vanmorgen op dit topic, heb hier geen oplossing gevonden. Enkele uren later heb ik het opgelost door in het modem in te loggen en het kanaal op automatisch te zetten, daarna zag windows 10 mijn wifi weer. Misschien heb je (of iemand anders in de toekomst) hier nog wat aan😀
Pagina: 1