Celeron 300 + Abit Bh6 OC-ing

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Als ik mijn Celeron 300 instel op 4.5x112 dan boot mijn pc wel, maar blijft precies hangen wanneer Windows 98 gaat laden (dito bij win2k). Nou weet ik niet precies waar dit aan kan liggen, mijn cache latency misshcien? (zoja, hoe moet ik die instellen?) Misschien de pio mode van me maxtor hdd? (eveens, zoja, hoe moet ik die instellen.) Of de voltage? (die ik overigens al op 2.10 en 2.20 heb gehad en beide wou niet werken) of trekt me cpu het gewoon niet? Zou een extra cooler dan werken?

BVD :]

• Aphax
Boeiende thread hé? :/

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
WoW... nog zo'n oud overclock wonder?
Hoger voltage en betere koeling zijn in de meeste gevallen de oplossing.
Als je eerst nog even kijkt of ie wel boot als je chache uit staat en dan verder kijkt...als het aan de chache licht dan is koeling misschien de oplossing.
Voltage moet kan je nog hoger proberen 2.3 b.v. maar hoger voltag zorgt weer voor extra hitte.
geheugen latency moet je lager zetten maar ik denk niet dat dat de oplossing is want meestal heeft dit pas invloed als je pc wel in windows lomt en bij het opstarten van een proggie vast loopt.
Kan naturlijk ook zijn dat ie het gewoon niet haalt. op www.overclocker.com staat een data base met CPU's op week nummer en is na te gaan welke week hoger kan dan andere.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

K'heb ook een BH6 (niks mis mee de nieuwste cpu's kunnen d'r nog op) met een celeron 300a
en een maxtor hd, wat bij mij hielp was ultra dma uitzetten in windows, t'kan natuurlijk ook aan je geheugen liggen, teminste als je nog 100 Mhz hebt. 112 is misschien ook wel een beetje teveel hoor.

• Aphax
Jup ik heb zelf ook alleen maar Maxtor HDD's

Daar was ik al van op de hoogte dat die een bus van 83 Mhz niet zo goed trokken :]