• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-01 13:22
Beste Tweakers,

Ik heb een vreemde issue met mijn PC en ik vermoed dat het aan de videokaart ligt, maar ik weet niet wát er precies aan de hand is. Bij het kijken van filmpjes of gifjes op internet krijg ik vaak in het begin vreemde kleuren te zien, bijvoorbeeld een filmpje wat bijna zwart is met paars en groen en na 10 seconden zijn de kleuren pas weer normaal. Bij gifjes blijft het beeld soms zelfs op zwart. Mijn videokaart is een ATI Radeon 7970 HD met de nieuwste drivers geinstalleerd.

Herkent iemand misschien dit probleem? En hoe kan ik het oplossen?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 14:50
Hoelang heb je die kaart en zie je ook extreme temperaturen ? Is dit bij alle filmpjes/gifs of op specifieke sites ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Piet_Piraat7
Videokaart is zo'n 3 jaar oud, temperaturen zou ik niet weten! De sites waar het om gaat zijn Dumpert en 9gag, andere sites nog niet tegen gekomen maar daar zit ik ook minder op

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:31

Nogne

>.<

Komt dit probleem voor in IE, Firefox en Chrome? Of speelt het alleen in 1 van de 3 af? En welk OS gebruik je?

PS/XBL: Nogne

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Op beide sites zijn het al lang niet meer ruwe GIF's, maar webvideos, die ook als zodanig behandeld worden. Ik zou het zoeken in catalyst control center en specifiek: de video decodeer instellingen (heb je met je gamma lopen spelen daarin). Alternatief: heb je kleurprofielen lopen instellen?

• Piet_Piraat7
Ik zal andere browsers eens moeten proberen! Gebruik zelf alleen Chrome (OS: Windows 7 64). Heb in mijn Catalyst niets gewijzigd, maar zal voor de zekerheid vanavond eens terugzetten naar Default instellingen!

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 29-07-2015 10:38 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En als je lokaal filmpjes kijkt (VLC of Mediaplayer)? Het kan een hardwareprobleem zijn, maar je zult iets meer moeten onderzoeken om dat vast te stellen.

• Piet_Piraat7
Beste Tweakers,

Helaas ben ik er nog niet uit waar het aan ligt. Lokaal heb ik hier geen last van, dus ik vermoed eerder router/internet problemen dan mijn videokaart. Probleem treedt op in zowel Chrome als IE. Ik heb de laatste tijd ook problemen met video's streamen via mijn Chromecast, na enige tijd blijft de video bufferen waar die dat eerst niet deed. Misschien dat dit er ook op duidt dat er bij mijn internet/bufferen/streamen iets niet goed gaat.

Moet ik wellicht de router vervangen?

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-11-2015 15:15 ]

Pagina: 1