Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:52
Hoi,

Ik twijfel of ik mijn slr objectieven moet verkopen via MP oid of zal inruilen bij een fotowinkel. Ik weet ongeveer wat de lenzen waard zijn, echter weet ik niet wat en hoeveel je ongeveer terug kan verwachten bij een fotowinkel.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Slechts een ervaring en via MP kun je meer geld krijgen, maar de vraag is of je zo lang wil leuren. Zeker met wat oudere lenzen en zeker als ze niet heel bijzonder zijn of juist al veel voorkomend, kun je overwegen om ze als wisselgeld in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670812

Laatst een poging gedaan met een lens, Canon 10-18mm van een jaar oud. Via de fotowinkel zou ik er tussen 75 en 125 euro voor krijgen. Ben niet langs geweest om daadwerkelijke bedrag de bepalen maar denk dat het 100 euro zou worden ofzo. Terwijl ik erop MP bijna 200 euro voor heb kunnen krijgen.

Maar ga er maar van uit dat je via MP meer krijgt voor je lens. De winkel zal hem door verkopen en wil toch een bepaalde marge hebben bij doorverkopen en mogelijk nog wat extra voor de garantie gevallen. Wat dat betreft kan je het natuurlijk wel altijd proberen en kijken wat ze er voor geven. Misschien is het wel het bedrag wat je in gedachte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:52
okay, dank jullie voor de antwoorden :)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 17:10
Je moet gewoon via MP niet de hoofdprijs (lees: wat jij denkt dat ie 'minstens' nog waard is) willen vangen... Dan duurt het erg lang om via MP wat te verkopen. Wat ik meestal doe (geld algemeen, niet specifiek voor lenzen) is kijken wat de gemiddelde vraagprijs is voor datgene wat jij te koop wil aanbieden en dan de vraagprijs ztten op zo'n 70% daarvan. Geheid dat je er dan in no-time van af bent. Eventueel biedingen toestaan zodat de prijs nog wat opgedreven zou kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 09:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Bij foto winkels krijg je echt belabberde prijzen voor je waar, bij marktplaats krijg je de meest rare figuren aan je deur. Ik zou je lenzen zelf verkopen, maar via een tweakers vraag&aanbod of op een bekend foto-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:06
Via MP of V&A vang je er natuurlijk meer geld voor. Maar met wat minder populaire lenzen kun je soms wel een paar maanden blijven zitten vooraleer je er van af bent. Maar dat weten de fotowinkels uiteraard ook, dus krijg je daar relatief al helemaal weinig voor.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barthoekstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb zelf goede ervaringen met het verkopen van fotospullen via verscheidene Facebook-groepen. Zoek maar eens op Fotoapparatuur, of Fotografie te koop, etc, dan vind je een flink aantal groepen. Heeft als groot voordeel dat je een beetje kunt scannen wie er aan de deur komt en aan wie je — wellicht — je goed onderhouden lenzen wil verkopen.

Website | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Mijn ervaring is dat het heel erg afhangt van de fotowinkel en wat je wilt kopen. Sommige fotozaken bieden altijd belachelijk lage prijzen en andere zijn veel schappelijker.

Wat ik vaak doe: Eerst kijk ik op marktplaats wat de gangbare prijs is voor wat ik wil inruilen. Ik kijk ook bij fotozaken wat zij er tweedehands voor vragen. Dan bepaal ik wat ik er minimaal voor wil hebben. Daarna stuur ik naar verschillende fotozaken een mail met wat ik wil inruilen en waarop ik het wil inruilen en ik vraag om een inschatting van de inruilwaarde. Zit daar een bod bij wat ik acceptabel vind, dan ga ik daar op in. Zit er geen acceptabel bod bij, dan zet ik het op Marktplaats en zal ik wat meer geduld moeten hebben.

Biedingen tussen de verschillende fotozaken kunnen wel 60% verschillen, dus het heeft zeker nut om verschillende zaken aan te schrijven.
Pagina: 1