Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging van mijn oude trouwe Inspirion 1500.

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb dus al een jaar of 7 a 8 een Dell inspirion 1500. Dit is een model met een celeron processor en 2gb geheugen. Met behulp van een SSD heb ik hem een jaartje of 2 opgewaardeerd zodat hij voor mij zelf op dit moment nog lekker werkt (jawel). Alleen nu begint ook het toetsenbord zijn kuren te krijgen en dat is te irritant. Er moet dus een vervanger komen. Gezien ik tegenwoordig geen drol mee van hardware bij houd kom ik bij jullie uit.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn gebruik is primair officewerk en surfen. Soms een keer een VM opstarten voor iets, door de rest zaken als Office, Basecamp (garmin), surfen en soms een foto'tje bewerken. h

Wat is je budget?
Zeg tussen de 500 en 700 euro. 800 euro indien 3 jaar garantie.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat regelmatig mee, net als mij huidige laptop. Maar ik heb ook nog een 12" laptop voor mee te nemen (HP)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja, ik hecht belang aan een scherm met goede resolutie (full HD?) in elk geval hoger als die 1366x768 die je nu veel ziet. Volgens mij is mijn huidige scherm 1440x900 (ik heb hem hier niet bij de hand) en daar moet hij boven zitten. Dit is wellicht iets anders als een "goed scherm", want ik ga er (bijna) geen films op kijken en soms een foto'je.

Waar ik ook aan hecht is goed bouwkwaliteit. Nu doe ik dus al 7 of 8 jaar met mijn laptop. En de coating bovenop wordt pakkerig, maar de scharnieren en zo zijn nog goed. Ik ken ook Acer en Packerd-hell en dat soort zaken dat wil ik dus niet. Hij gaat vaak open en dicht (heel vaak) en daar moet hij dus tegen kunnen.

Toetsenbord. Ook dat is belangrijk voor mij. Ik rammel er erg veel op en zit er ooit 8 uur op te werken. Dus een goed toetsenbord is een must. Daarom twijfel ik b.v. over de Lenovo IdeaPad Z50-70 omdat ik lees dat daarvan het toetsenbord veel minder is.

Touchscreen vind ik niet zo boeiend. Ik heb van mijn werk een asus tablet/laptop hybride en daar vind ik de touch geen meerwaarde hebben in laptop modus. Maar dat kan ook aan dat hele onding liggen.

Goede accuduur is ook fijn, hoewel ik geloof dat elke laptop een verbetering is op de mijn. De mijne had wel een extra zware accu (die uitsteekt, dat dan weer wel). Accu moet ook vervangenbaar zijn.

De HDD moet makkelijk te vervangen zijn, want mijn huidige SSD uit mijn dell gaat er in (of een nieuwe als het m-sata is). Maar deze moet wel te bereiken zijn.

2 jaar garantie is ook fijn >:)

Dit maakt het lastig, want een aantal zaken (goed toetsenbord, vervangbare accu, goede bouwkwaliteit) kan ik niet selecteren in de filter.

Op zich heb ik dus goed ervaringen met Dell, HP, Compact, Asus en Levono. Slechte ervaring met Acer, Packerd Hell en dat soort consumenten-desktop-vervangers. ben ook bereid om daar meer voor te betalen, voor iets meer zakelijke lijn.

Mijn huidige oogst:
Lenovo IdeaPad Z50-70 (toetsenbord een min?).
Lenovo ThinkPad E550 (scherm een min?)
Asus R556LA (bouwkwaliteit en toetsenbord een min?)

wie heeft er nog tips?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
O'ja... een dvd-drive is onnodig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Helemaal niemand???

Denk dat ik ga voor pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 (20DF0054MH)

of is wachten op nieuwe modellen me win10 aan te raden?

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
je geeft in je OP aan dat je geen resolutie wil die de meeste laptops hebben in dit prijssegment (1366x768) en hoger dan je huidige resolutie. Maar de thinkpad die je noemt heeft wel die 1366x768 resolutie...

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 08:24
Kijk voor 3 jaar garantie bij MyCom

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
arjoderoon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:01:
je geeft in je OP aan dat je geen resolutie wil die de meeste laptops hebben in dit prijssegment (1366x768) en hoger dan je huidige resolutie. Maar de thinkpad die je noemt heeft wel die 1366x768 resolutie...
Nee, hoor. voor 21 euro extra heb je HD-scherm.
Thanks, goeie tip. Wel jammer dat ze b.v. de adapter expliciet uitsluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberpope op 04-08-2015 14:03 ]

• DeRooney
Cyberpope schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Nee, hoor. voor 21 euro extra heb je HD-scherm.
interessant! alleen via de lenovo site zelf? (ik zat bij de goedkoopste uit de pricewatch (bluelink) te kijken maar daar zag ik het niet als upgrade.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
In elk geval via de website van lenovo zelf.. Ander plekken weet ik niet.

• DeRooney
dit staat er nog wel op de lenovo site, iets om nog wel rekening mee te houden:

Q: Ik woon niet in de Verenigde Staten. Moet ik invoerrechten betalen?
A: Als u buiten de Verenigde Staten woont, kunnen douaneheffingen en toltarieven van toepassing zijn overeenkomstig de in uw land geldende invoerrechten . Deze heffingen worden niet door dit bedrijf geïnd, noch hebben wij enige controle over deze tarieven.

En als ik kijk naar de review van de e550 twijfel ik nogal over het scherm:
Scherm

Het scherm van onze test-ThinkPad wijkt zoals gezegd af van de uitvoering die als Best Buy gekozen is. We moeten het dus stellen met een scherm met een resolutie van 1366x768 pixels. Het is misschien wel het zwakste punt van de laptop en dat komt niet alleen door de lage resolutie. Doordat Lenovo een tn-paneel gebruikt heeft, zijn de verticale kijkhoeken namelijk vrij slecht. Kleuren worden erg donker of inverteren als je onder een scherpe hoek naar het scherm kijkt. Bovendien valt de maximale helderheid flink tegen; hoger dan 223cd/m² kwamen we niet, en daardoor is het scherm bij niet al te overdadig omgevingslicht al niet prettig af te lezen.

De full-hd-variant van het scherm beschikt eveneens over een tn-paneel en presteert volgens het Duitse Notebookcheck niet veel beter; deze haalt maximaal 228cd/m² en een contrast van 331:1. Uiteraard levert de hogere resolutie wel meer scherpte of meer bruikbare werkruimte op, maar wat kijkhoeken, helderheid en contrast betreft valt het full-hd-scherm ook tegen.

[ Voor 58% gewijzigd door DeRooney op 05-08-2015 09:02 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
daar zit ook mijn twijfel, maar heb weinig gevonden dat beter is.

Die douane kosten sta ik zeker van te kijken, zal dat eens navragen.

• DeRooney
Als je de optische drive niet nodig hebt, ik heb de Acer E5-571-50hj gekocht. Heeft een Fulld HD scherm en een i5 processor. De kijkhoeken die ik nu heb getest waren prima.
Gekocht bij mediamarkt en na cashback via zo'n cashback zit kreeg ik nog 3% over de prijs excl. btw terug. Dus uiteindelijk kostte die mij 516,-.

Het toetsenbord voelt echt goed aan (niet zo plastic als bijv. de dell 3542-3177 die ik hiervoor had). De accuduur kan ik nog niet over oordelen maar in een andere review wordt dat als pluspunt genoemd.

Enige minpunt dat ik nu heb voor deze E5 is dat je schrijft dat de HDD makkelijk te vervangen moet zijn. Ik las in een andere review dat hardware vervangen bij de Acer minder makkelijk is dan bij bijv. een Dell. Heb het zelf nog niet ervaren overigens.

De acer e5 is nu bij MM zelfs maar 499,- ipv 529. (Zie de nieuwe folder)

[ Voor 68% gewijzigd door DeRooney op 09-08-2015 13:25 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dank u.. ik heb bij Acer alleen geen prettig gevoel bij de bouwkwaliteit. Maar dat zijn wel oude ervaringen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ondanks de rootkit en het scherm is het toch de lenovo E550 geworden. Ik kreeg nu 75 euro korting met de code FULLHD. Hij kwam daarmee uit beneden de 500 euro inclusief 3 jaar garantie. Tja, toen maar op de bestelknop gedrukt.

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
volgens mij rusten er geen invoerrechten op computers?

http://www.belastingdiens...hte_producten_op_internet

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Hij komt uit Ierland, dus binnen de EU zone.

Pagina: 1