Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de plaatsing van mijn subwoofer, een Micoc SW-1100 A2.

De afbeelding is als volgt:
Grijze vakken zijn banken
Bruine vakken zijn salontafel, TV meubel, dressoir
Zwarte vakken zijn zuilluidsprekers, Canton GLE 490
Blauwe vak is de subwoofer met daarbij de richting waar hij naar toe staat.
In deze setup zit ik op de rode stip op de bank, ik hoor in deze situatie weinig toegevoegde bassen en de subwoofer biedt dan niks extra's om eerlijk te zijn, de setup staat er nu ook zonder subwoofer.
Op de groene stippen is de subwoofer te veel aanwezig, je wordt helemaal weggedreund door de subwoofer, vermoedelijk doordat de bassen van de muren reflecteren en dit op mijn positie juist niet gebeurt.
De richting van de subwoofer veranderen heeft totaal geen effect gehad, qua positie ben ik een beetje gebonden. Hij is namelijk te log om hem naast de rechterspeaker te plaatsen, het is geen gezicht en heeft z.g.a. geen WAF.
Kan iemand mij helpen wat in deze situatie een goede plek voor mijn subwoofer zou zijn?
Nu ik enkel de zuilen gebruik klinkt het goed, maar soms mis ik nog wel wat oemph.
Een andere subwoofer die op een bepaalde plek past mag ook voorgesteld worden.
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem met de plaatsing van mijn subwoofer, een Micoc SW-1100 A2.

De afbeelding is als volgt:
Grijze vakken zijn banken
Bruine vakken zijn salontafel, TV meubel, dressoir
Zwarte vakken zijn zuilluidsprekers, Canton GLE 490
Blauwe vak is de subwoofer met daarbij de richting waar hij naar toe staat.
In deze setup zit ik op de rode stip op de bank, ik hoor in deze situatie weinig toegevoegde bassen en de subwoofer biedt dan niks extra's om eerlijk te zijn, de setup staat er nu ook zonder subwoofer.
Op de groene stippen is de subwoofer te veel aanwezig, je wordt helemaal weggedreund door de subwoofer, vermoedelijk doordat de bassen van de muren reflecteren en dit op mijn positie juist niet gebeurt.
De richting van de subwoofer veranderen heeft totaal geen effect gehad, qua positie ben ik een beetje gebonden. Hij is namelijk te log om hem naast de rechterspeaker te plaatsen, het is geen gezicht en heeft z.g.a. geen WAF.
Kan iemand mij helpen wat in deze situatie een goede plek voor mijn subwoofer zou zijn?
Nu ik enkel de zuilen gebruik klinkt het goed, maar soms mis ik nog wel wat oemph.
Een andere subwoofer die op een bepaalde plek past mag ook voorgesteld worden.
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Loei123 op 29-07-2015 08:49 ]