nieuwe stille desktop voor gaming en werk

Pagina: 1
Acties:

• Amu-pyon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02-2022
Na ruim 6 jaar trouwe dienst begint mijn huidige desktop het te begeven. Dus tijd voor een nieuwe.
Ik ben meer van de software dan van de hardware. Daarom heb ik samen met een vriend een nieuw systeem samengesteld.

Mijn vraag aan jullie: Hebben wij iets over het hoofd gezien?
Daarbij denk ik aan componenten die niet zo compatible zijn. Past alles wel in deze kast? Is het wel zo stil als ik denk? Of kan ik wellicht iets beters krijgen voor ongeveer hetzelfde geld.

Het is de bedoeling dat de desktop weer minstens 4 jaar mee gaat. Dat hoop ik te kunnen rekken door over een jaar of 3 een nieuwe videokaart erin te stoppen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games spelen, zoals GTA5, Witcher 3 en WoW. Vooralsnog op 1080p. Ik accepteer dat ik bij toekomstige games (over 1-3 jaar) de settings wat zal moeten terugschalen.
- Tijdens het gamen wil ik op de tweede monitor simpele zaken kunnen doen zoals browsen en muziek luisteren.
- De desktop moet klaar zijn voor de Occulus Rift.
- Software draaien zoals MS Excel, MS Access en Crystal Reports.
- Video kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000 tot 1500 euro. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Al hoop ik wel iets onder mijn maximum te kunnen blijven.
Ik verwacht nog wel iets te kunnen besparen door elders een Windows 7 key op de kop te kunnen tikken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Ik maak een verse start.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteindelijk zal ik 1 hoofdmonitor, 1 extra monitor en mijn tv erop aansluiten. Hiervan hoeven er slechts 2 tegelijk actief te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik wil een Intel processor en een GeForce 970 videokaart.
- De desktop zal draaien op Windows.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop staat in de woonkamer. Dus hij moet zo stil mogelijk zijn.

Ga je overklokken?
Nu zal overklokken nog niet nodig zijn. Maar ik verwacht er in de toekomst wel gebruik van te gaan maken. Dus ik zou er wel al klaar voor willen zijn.

Dit hebben we samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 149,95€ 149,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,50€ 71,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 103,-€ 103,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 94,90€ 94,90
1be quiet! Pure Rock€ 30,-€ 30,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 89,19€ 89,19
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 64,-€ 64,-
1Corsair RM750€ 128,50€ 128,50
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.420,44

Ik wil een ieder die dit leest alvast bedanken voor je tijd.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:28
Mooie opzet, maar je kunt nog wel wat besparen op componenten zonder kwaliteit in te leveren. Het moederbord is erg duur, voor 100 euro of minder zelf heb je ook een mooi socket 1150 overklok bordje. Bijvoorbeeld: pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3. Daarnaast is een 750 watt voeding voor dit systeem met enkele gpu zeker niet nodig. Een degelijke voeding van 450 watt is voldoende. Een van deze 2 bijvoorbeeld: pricewatch: Antec VPF Series 450W of pricewatch: Seasonic S12G 450W.

Verder denk ik dat je specifiek voor een blu-ray brander hebt gekozen, dus daar kun je niet op besparen. Neemt niet weg dat het een relatief duur component is, een normale brander kost 50 euro minder.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en succes!

• br00ky
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
TS geeft aan niet te gaan overklokken. Een setje als pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 is dan al voldoende. Neem hierbij een stille koeler als een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition en je hebt een prima combinatie.

Verder eens met de opmerking over je voeding. Die is flink overgedimensioneerd. Echter met een window zou ik die Antec niet nemen, die heeft ontzettend lelijke kabels... Is het erg als je nog een beetje van de gele/rode individuele kabeltjes van de voeding kan zien (dan is die Seasonic namelijk prima) of wil je het helemaal super strak met volledig (dicht)gesleevede kabels?

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 29-07-2015 09:22 ]

• Amu-pyon
  • Laatst online: 25-02-2022
Bedankt voor de feedback.

re: voeding
Ik had in eerste instantie gekozen voor de Seasonic S12G 450W. Maar dat was nog voordat ik overklokbare componenten had toegevoegd.
Met het oog op wat extra power voor het overklokken zijn we bij de Corsair RM familie uitgekomen.
Ook belangrijk is dat deze lekker stil zijn.
Ik vind het niet erg om nog een paar kabeltjes te zien.
750W is inderdaad misschien wel wat te veel van het goede. Is de pricewatch: Corsair RM550 een goed alternatief?

re: moederbord
Hier heb ik weinig verstand van. In reviews had ik gelezen dat de Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger net even iets beter was met overklokken dan de competitie.

re: overklokken
Ik had aangegeven het niet gelijk te gaan gebruiken. Maar op termijn is dit wel iets waar ik mee wil gaan "spelen". Al is het alleen maar om nieuwe kennis op te doen.
De vorige desktop heeft een vriend voor me in elkaar gezet. Deze keer wil ik dat zelf doen. Maar wel met diezelfde vriend ernaast voor instructies. Ik leer meer van het zelf te doen dan door toe te kijken.