Na ruim 6 jaar trouwe dienst begint mijn huidige desktop het te begeven. Dus tijd voor een nieuwe.
Ik ben meer van de software dan van de hardware. Daarom heb ik samen met een vriend een nieuw systeem samengesteld.
Mijn vraag aan jullie: Hebben wij iets over het hoofd gezien?
Daarbij denk ik aan componenten die niet zo compatible zijn. Past alles wel in deze kast? Is het wel zo stil als ik denk? Of kan ik wellicht iets beters krijgen voor ongeveer hetzelfde geld.
Het is de bedoeling dat de desktop weer minstens 4 jaar mee gaat. Dat hoop ik te kunnen rekken door over een jaar of 3 een nieuwe videokaart erin te stoppen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games spelen, zoals GTA5, Witcher 3 en WoW. Vooralsnog op 1080p. Ik accepteer dat ik bij toekomstige games (over 1-3 jaar) de settings wat zal moeten terugschalen.
- Tijdens het gamen wil ik op de tweede monitor simpele zaken kunnen doen zoals browsen en muziek luisteren.
- De desktop moet klaar zijn voor de Occulus Rift.
- Software draaien zoals MS Excel, MS Access en Crystal Reports.
- Video kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000 tot 1500 euro. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Al hoop ik wel iets onder mijn maximum te kunnen blijven.
Ik verwacht nog wel iets te kunnen besparen door elders een Windows 7 key op de kop te kunnen tikken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Ik maak een verse start.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteindelijk zal ik 1 hoofdmonitor, 1 extra monitor en mijn tv erop aansluiten. Hiervan hoeven er slechts 2 tegelijk actief te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik wil een Intel processor en een GeForce 970 videokaart.
- De desktop zal draaien op Windows.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop staat in de woonkamer. Dus hij moet zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nu zal overklokken nog niet nodig zijn. Maar ik verwacht er in de toekomst wel gebruik van te gaan maken. Dus ik zou er wel al klaar voor willen zijn.
Dit hebben we samengesteld:
Ik wil een ieder die dit leest alvast bedanken voor je tijd.
Ik ben meer van de software dan van de hardware. Daarom heb ik samen met een vriend een nieuw systeem samengesteld.
Mijn vraag aan jullie: Hebben wij iets over het hoofd gezien?
Daarbij denk ik aan componenten die niet zo compatible zijn. Past alles wel in deze kast? Is het wel zo stil als ik denk? Of kan ik wellicht iets beters krijgen voor ongeveer hetzelfde geld.
Het is de bedoeling dat de desktop weer minstens 4 jaar mee gaat. Dat hoop ik te kunnen rekken door over een jaar of 3 een nieuwe videokaart erin te stoppen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games spelen, zoals GTA5, Witcher 3 en WoW. Vooralsnog op 1080p. Ik accepteer dat ik bij toekomstige games (over 1-3 jaar) de settings wat zal moeten terugschalen.
- Tijdens het gamen wil ik op de tweede monitor simpele zaken kunnen doen zoals browsen en muziek luisteren.
- De desktop moet klaar zijn voor de Occulus Rift.
- Software draaien zoals MS Excel, MS Access en Crystal Reports.
- Video kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1000 tot 1500 euro. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Al hoop ik wel iets onder mijn maximum te kunnen blijven.
Ik verwacht nog wel iets te kunnen besparen door elders een Windows 7 key op de kop te kunnen tikken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Ik maak een verse start.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteindelijk zal ik 1 hoofdmonitor, 1 extra monitor en mijn tv erop aansluiten. Hiervan hoeven er slechts 2 tegelijk actief te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik wil een Intel processor en een GeForce 970 videokaart.
- De desktop zal draaien op Windows.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop staat in de woonkamer. Dus hij moet zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nu zal overklokken nog niet nodig zijn. Maar ik verwacht er in de toekomst wel gebruik van te gaan maken. Dus ik zou er wel al klaar voor willen zijn.
Dit hebben we samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 89,19 | € 89,19 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Corsair RM750 | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.420,44 | |
Ik wil een ieder die dit leest alvast bedanken voor je tijd.