Platen speler aansluiten op bestaande AVR set

Pagina: 1
Acties:

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 19:06
In volle tevredenheid luister ik momenteel met de volgende opstelling naar muziek en kijk ik series/films:
* denon avr-162 receiver (zonder phono aansluiting)
* 2x B&W 685S2 front speakers
* 1x heco aleva 25a subwoofer

Nu zou ik graag een (low-budget maar toch goede) platenspeler op bovenstaande set willen aansluiten.
Ik lees veel goede dingen over de rega rp1 welke ook gemakkelijk is de upgraden naar een hoger niveau.

Om deze platen speler aan te sluiten heb ik dus een (voor)versterker nodig met phono ingang.
maaarrrr nu de vraag, hoe kan ik dit het beste combineren met mijn bestaande 2.1 setup?
Ik zou de subwoofer graag willen behouden ook bij het spelen van vinyl omdat ik deze noodzakelijk vind voor de geluidskwaliteit icm de B&W 685 (ook stereo geluid lager dan 80hz gaat via de avr naar de sub).

kan dit met een simpele phonobox
of kan het ook met een gekoppelde stereo versterker o.i.d.?

ps: nieuwe receiver is geen optie.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 06:45

Bestla

Viking Kvinne

Gewoon met de phonobox doen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

FeaR

In GoT we trust

Voor de receiver is elk aangesloten apparaat er gewoon eentje en het maakt niet uit of dat nu een CD-speler of platenspeler is met of zonder losse phono-versterker. Je sluit deze apparatuur gewoon met twee keer RCA aan en de receiver zal de instellingen toepassen qua crossover zoals jij ze in hebt gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 19:06
bedankt voor de info guys! zal een phonobox erbij bestellen.