Hallo Tweakers collega's
,
Ik ben in dubio om een nieuw systeem aan te schaffen dan wel te upgraden en kan daar jullie hulp wel bij gebruiken. Mijn huidige systeem is vandaag 5 jaar geworden (upgrade van SSD en VGA buiten beschouwing gelaten) en dan willen we natuurlijk wat nieuws
. Met het uitkomen van Windows 10 leek me dit wel een mooi moment om wat aan het systeem te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en gebruik van Hyper-V (+- 4 VM's tegelijk draaien bijv. een SharePoint farm).
Games; Speel ongeveer alle Blizzard spellen en Battlefield 4 (daar komen zeer waarschijnlijk Fallout 4 en StarWars Battlefront ook bij
)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat zelf aan een bedrag van €1000,- te denken. Hoop dat het enigszins mogelijk is het rond dit bedrag voor elkaar te krijgen. Assemblage kan ik zelf , maar besteed het liever uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De onderstaande componenten zijn de basis van het huidige systeem;
Ik wil later wel graag naar 1 monitor van +- 32" gaan ipv 2 (later dit jaar). 4K gaming hoeft voor mij niet zozeer. Echter moet mijn eventuele nieuwe videokaart wel die nieuwe monitor aan kunnen sturen.
Randapparatuur als muis\geluid etc. behoud ik gewoon.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Misschien zou een 2de SSD geen kwaad kunnen voor de VM's. Heb nu al moeite me 256GB niet vol te laten lopen. Zou een nieuwe videokaart nodig zijn, ik weet het echt niet...
16 of 32 GB aan te raden? Of toch een I7 processor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet zozeer een voorkeur, heb het lijstje uit de BBG van Juli 2015 gehaald en aangevuld met wat ik denk nodig te hebben. Voor de rest maakt het me echt weinig uit, als mijn wensen in het systeem zitten ben ik gelukkig.
Nieuw Systeem:
Wat ik denk te kunnen behouden
Of het verstandig is om dit te behouden laat ik aan jullie over
.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nog even kleine opsomming;
Hyper-V (voor thuisstudie) en Gamen belangrijk.
Mocht het beestje een beetje stil kunnen zijn is dat een pluspunt
.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Ben zeer benieuwd naar jullie adviezen. Zal de lijst "Nieuw Systeem" hierboven bijwerken bij nieuwe input.
Mocht er nog informatie missen hoor ik dat graag.
Ik ben in dubio om een nieuw systeem aan te schaffen dan wel te upgraden en kan daar jullie hulp wel bij gebruiken. Mijn huidige systeem is vandaag 5 jaar geworden (upgrade van SSD en VGA buiten beschouwing gelaten) en dan willen we natuurlijk wat nieuws
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en gebruik van Hyper-V (+- 4 VM's tegelijk draaien bijv. een SharePoint farm).
Games; Speel ongeveer alle Blizzard spellen en Battlefield 4 (daar komen zeer waarschijnlijk Fallout 4 en StarWars Battlefront ook bij
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat zelf aan een bedrag van €1000,- te denken. Hoop dat het enigszins mogelijk is het rond dit bedrag voor elkaar te krijgen. Assemblage kan ik zelf , maar besteed het liever uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De onderstaande componenten zijn de basis van het huidige systeem;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 760 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock P55 Deluxe3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC | € 313,39 | € 313,39 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 2 | LG E2541T-BN Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec TruePower TP-650 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 259,95 | € 259,95 |
| 1 | Newstar FPMA-D960D | € 108,50 | € 108,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 733,34 | |
Ik wil later wel graag naar 1 monitor van +- 32" gaan ipv 2 (later dit jaar). 4K gaming hoeft voor mij niet zozeer. Echter moet mijn eventuele nieuwe videokaart wel die nieuwe monitor aan kunnen sturen.
Randapparatuur als muis\geluid etc. behoud ik gewoon.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Misschien zou een 2de SSD geen kwaad kunnen voor de VM's. Heb nu al moeite me 256GB niet vol te laten lopen. Zou een nieuwe videokaart nodig zijn, ik weet het echt niet...
16 of 32 GB aan te raden? Of toch een I7 processor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet zozeer een voorkeur, heb het lijstje uit de BBG van Juli 2015 gehaald en aangevuld met wat ik denk nodig te hebben. Voor de rest maakt het me echt weinig uit, als mijn wensen in het systeem zitten ben ik gelukkig.
Nieuw Systeem:
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 1u 64bit OEM | € 153,50 | € 153,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 2 | Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 | € 42,95 | € 85,90 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed | € 266,50 | € 266,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.079,70 | |
Wat ik denk te kunnen behouden
| 1 | MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC | € 313,39 | € 313,39 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 259,95 | € 259,95 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
Of het verstandig is om dit te behouden laat ik aan jullie over
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nog even kleine opsomming;
Hyper-V (voor thuisstudie) en Gamen belangrijk.
Mocht het beestje een beetje stil kunnen zijn is dat een pluspunt
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Ben zeer benieuwd naar jullie adviezen. Zal de lijst "Nieuw Systeem" hierboven bijwerken bij nieuwe input.
Mocht er nog informatie missen hoor ik dat graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 29-07-2015 13:34 ]