Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoog ram-gebruik Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Beste Mede-Tweakers...

Een tijdje geleden moest ik mijn pc resetten, En ik heb er een nieuwe windows op gezet. het gaat al een hele tijd goed, totdat Ik last kreeg van een ram probleem waar mijn games aardig onder lijden.
Wanneer het probleem is ontstaan weet ik niet precies, maar ik merk dat mijn pc de laatste tijd sloom reageert. Ik heb naar wat dingen gekeken maar ik kon niet precies vinden wat het was. Tot ik mijn taakbeheer opende en opmerkte dat mijn ram Minimaal 95% word gebruikt. maar Meestal ook riching de 100% Mijn games laggen behoorlijk, en ik weet niet precies wat het zou moeten zijn... Ik las in een topic van iemand anders RAM problemen

en ik had een paar dingen gemeen met g0at, maar bij mij staat er meestal "Servicehost: Lokal systeem (netwerkbeperkingen) (9) bovenaan. Ik weet niet precies wat dit was, dus ik had het even opgezicht. Hier werd ik niet heel veel wijzer van. Ook google chrome doet het erg "Goed" met zo veel mogelijk ram wegzuipen...

Hier is een foto van mijn taakbeheer met volgorde van hoog naar laag,
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MdDVbWC.png
En hier is een foto bij Prestaties van het geheugen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P066jip.png
En nog een foto van Details Deze was wat moeilijk te maken aangezien hij voordurend veranderd :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6a5c0bW.png

De specs van mijn pc...
CPU I5 4690K (Overclock op 4.5) KLIK
Mobo Gigabyte Z97 Gaming 5 KLIK
GPU Asus r9 290 Direct OC (Dual crossfire) KLIK
RAM Crucial Ballistix Tactical (8GB) KLIK

Link naar volledige pc

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb gemaakt!

Pim

[ Voor 3% gewijzigd door Pwas op 28-07-2015 22:24 ]

Saabliefhebber met hart voor techniek

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Heb je recent nog op malware/virussen gescand?
De programma's die ik zo zie staan komen opgeteld nooit aan de 10gb+.
Je harde schijf is ook 100% bezet(, waarschijnlijk door het swappen).

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Chrome zuigt tegenwoordig ook je RAM leeg.

• Pwas
MJanzn schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:03:
Heb je recent nog op malware/virussen gescand?
De programma's die ik zo zie staan komen opgeteld nooit aan de 10gb+.
Je harde schijf is ook 100% bezet(, waarschijnlijk door het swappen).
Waar zal ik mijn pc mee scannen?? Gewoon met windows defender? of heb je een antivirus aanrader
SN4K3 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:58:
Chrome zuigt tegenwoordig ook je RAM leeg.
Opties om dit op te lossen :|

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Pwas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:21:
[...]

Waar zal ik mijn pc mee scannen?? Gewoon met windows defender? of heb je een antivirus aanrade
spybot (gratis ) en malwarebytes (gratis)
verder een goede virusscanner want win defender doet bijna niets. Gratis programmas zoals AVG enz.

En dan nog ben je niet 100% zeker dat alles gevonden/verwijderd kan worden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig met hardware te maken. Schopje naar CSA.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik denk niet dat het Malware is.

Ik zou eerst eens beginnen met onnodige processen te verwijderen. Neem bijvoorbeeld iets als die Killer Netwerkmanager. Het klinkt leuk: een "gaming" netwerk driver, maar als je even googlet dan zie je dat het memoryleaks kan veroorzaken. Waarschijnlijk, als je dat proces even handmatig afschiet, dan zal je je geheugen na een tijdje al zien zakken, maar zolang zo'n proces blijft draaien weet Windows niet of het geheugen onterecht in gebruik is.

En de rest ook: je draait wel erg veel processen, dus kijkt even na of je al die software wel nodig hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door _H_G_ op 29-07-2015 09:03 . Reden: tikvout ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Iets, waarschijnlijk een driver, lekt geheugen. Je niet-wisselbare pool, geheugenblokken die niet naar de pagefile mogen, is enorm. Dit moet ruim onder de 1 GB blijven.

Oplossing: driver traceren en upgraden/downgraden of zelfs verwijderen en de generic driver gebruiken die in Windows zit (voor netwerk is dat vaak prima).

Workaround: (als er geen fix voor is) driver (of windows) regelmatig herstarten. Onhandig, maar helaas vaak de werkelijkheid. Misschien lekt een proces van de driver gehugen, dan kan je process lasso gebruiken om een watchdog te zetten om het process opnieuw te starten als het boven de x MB komt.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 29-07-2015 09:20 ]

• Pwas
Ik weet niet hoe het komt, maar toen ik vanochtend mijn pc opstartte deed hij nadat windows een paar updates had....
Kweet niet hoe dit komt, maar dat zal de 'magie' van pc wel weer zijn :)

Bedankt voor de reacties, en oplossingen!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Pwas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:41:
Ik weet niet hoe het komt, maar toen ik vanochtend mijn pc opstartte deed hij nadat windows een paar updates had....
Kweet niet hoe dit komt, maar dat zal de 'magie' van pc wel weer zijn :)
Wat "deed hij" dan? Als je bedoelt dat geheugen weer beschikbaar is.. Tja, natuurlijk is je geheugen weer vrijgegeven als je je PC herstart. Het is tijdelijke opslag. Als je verder niks doet, zal je het probleem zeker terug gaan krijgen.

Maar als je je niet wil verdiepen in wat een driver is of hoe geheugen werkt, dan houdt het op denk ik. Het is hier geen helpdesk ;)

• Pwas
_H_G_ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:50:
[...]

Wat "deed hij" dan? Als je bedoelt dat geheugen weer beschikbaar is.. Tja, natuurlijk is je geheugen weer vrijgegeven als je je PC herstart. Het is tijdelijke opslag. Als je verder niks doet, zal je het probleem zeker terug gaan krijgen.

Maar als je je niet wil verdiepen in wat een driver is of hoe geheugen werkt, dan houdt het op denk ik. Het is hier geen helpdesk ;)
Ik weet best wat drivers zijn, maar op een of andere mannier is hij door updates van windows weer normaal gaan werken...

Pagina: 1