2e 8 pin CPU stroomstekker nodig

Pagina: 1
Acties:

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Er komen binnenkort een of meer dual CPU systemen mijn kant op, en ik ben aan het kijken hoe en wat. Het is niets heel moderns, het zijn socket 771 Xeon's. Maar dan nog, een leuke "upgrade" over de Celeron G1610 die nu in mijn server ligt. Echter, ik heb natuurlijk slechts één 8 pin aansluiting voor de CPU, terwijl ik er logischerwijs twee nodig heb voor deze moederborden. Op het moment ligt alles nog in een 1U/2U chassis, en dat vind ik toch net te lawaaierig voor in de woonkamer ;)

Met Google vind ik dat het niet mogelijk zou zijn om een 6/8 pin PCIe stroomstekker om te bouwen naar een CPU stekker. Ik vraag me af waarom, want deze dingen zijn gemaakt om in totaal 75W of 150W (6/8 pins) te vervoeren naar de videokaart. Ik heb zelf iets van "waarom niet"? Ik heb hooguit 150W nodig (CPU is 150W TDP, en een beetje stroom komt natuurlijk wel via de 24 pins ATX stekker op het moederbord lijkt me zo), dus het zou in mijn ogen ruim voldoende moeten zijn. Wel vind ik 2x molex (die oude 4 pins hardeschijfaansluitinge) naar 8 pin CPU, of 1x molex naar 4 pin CPU, maar het idee om 75W door één zo'n ader te trekken lijkt me niet zo heel prettig.

Zijn er daadwerkelijk problemen met het omzetten van een 6 pin PCIe naar een 4 pin CPU stekker?
En is zo'n molex naar 4 pin CPU betrouwbaar genoeg om er een flinke Xeon mee te voeden?

Het bord waar het hier om gaat is deze schattige, kleine Tyan Tempest i5400PW :P

EDIT: Ik vind vervolgens wel een 8 pin CPU naar 2x 6 pin PCIe adapter: Thermaltake CPU 8 pin to dual PCIe 6+2 pin splitter.

[ Voor 8% gewijzigd door Xudonax op 28-07-2015 21:02 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
ik denk dat je meer geluk heb in.
Voeding advies en informatie topic - Deel 31

de mask heeft vast wel een goede oplossing voor je.

• Xudonax
Hmm, goed punt. Kan/wil een modje dit sluiten?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Opzich zou dit moeten kunnen het is allemaal 12v op mijn modulaire voeding (corsair rm1000) kan ik de kabel in dezelfde gat steken van de voeding voor pci e en de cpu. De kabel zelf leid het dan allemaal goed om zodat alles in het juiste gaatje komt.

https://azerty.nl/2-1549-...pcie-to-8-pin-atx12v.html

Is dit niet wat je zoekt?

• Xudonax
Dat ziet er inderdaad perfect uit. Zodra alles hier is ga ik dat ding ook bestellen, hartelijk bedankt!

• Xudonax
Galinsky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:43:
Opzich zou dit moeten kunnen het is allemaal 12v op mijn modulaire voeding (corsair rm1000) kan ik de kabel in dezelfde gat steken van de voeding voor pci e en de cpu. De kabel zelf leid het dan allemaal goed om zodat alles in het juiste gaatje komt.

https://azerty.nl/2-1549-...pcie-to-8-pin-atx12v.html

Is dit niet wat je zoekt?
Yes, dit werkt perfect! Hartelijk bedankt :)
Pagina: 1