Beste mede-tweakers, enige tijd geleden al eens begonnen met het samenstellen en vragen in de in het aankoopadvies forum. Nu moet het er echt van komen, een vriend heeft een mooie filmopdracht gekregen waarvoor hij een geschikte computer nodig heeft. Hij zal voornamelijk gebruik maken van Adobe Premiere Pro CC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er video's mee te bewerken in premiere pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is 1000 Euro, ik overschrijdt het budget nu dus al een beetje, weet niet zo goed hoe en waar ik op kan bezuinigen. Misschien een niet K variant (hij gaat toch niet overclocken), of een i5 (hij wil echt een i7...)? Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Computer en beeldscherm:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is een losse videokaart echt nodig? Of kan hij voorlopig toe met de geintegreerde in de i7? Ik heb op basis van http://www.studio1product...cles/NVidia-GPU-Chart.htm geprobeert de beste prijs/cudos kaart te selecteren. De GTX 650 ti lijkt in mijn ogen een aardige keuze.
Ga je overklokken?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er video's mee te bewerken in premiere pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is 1000 Euro, ik overschrijdt het budget nu dus al een beetje, weet niet zo goed hoe en waar ik op kan bezuinigen. Misschien een niet K variant (hij gaat toch niet overclocken), of een i5 (hij wil echt een i7...)? Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Computer en beeldscherm:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 355,- | € 355,- |
1 | ASRock B85 Pro4 | € 66,95 | € 66,95 |
1 | MSI N650Ti-2GD5/OC | € 106,- | € 106,- |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Dell P2314H | € 189,- | € 189,- |
1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
1 | Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/16 | € 84,49 | € 84,49 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.045,53 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is een losse videokaart echt nodig? Of kan hij voorlopig toe met de geintegreerde in de i7? Ik heb op basis van http://www.studio1product...cles/NVidia-GPU-Chart.htm geprobeert de beste prijs/cudos kaart te selecteren. De GTX 650 ti lijkt in mijn ogen een aardige keuze.
Ga je overklokken?
Nee