Hallo!
Mijn eerste post op tweakers.net
Ik hoop dat hij jullie van voldoende info voorziet. Alvast bedankt voor jullie input en suggesties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en het gebruikelijke huis-tuin-keuken gebruik (internetten, spotify, Word, ect.). Ik speel voornamelijk de Total War-reeks (t/m Rome II) en Dragon Age. Maar ik ben momenteel beperkt door de capaciteit van mijn huidige laptop. Hierdoor gaan de nieuwste spellen (bv. Dragon Age: Inquisition) gewoon niet meer.
Ik kies er voor om hem niet zelf in elkaar te zetten. Ik heb er 0 verstand van en ervaring mee, dus ik laat het liever doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en assemblage mag het tot 1.200,- euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een simpel toetsenbordje, speakersetje en een muis die ik uiteindelijk ook wel wil vervangen, maar dat hoeft nu nog niet per se. Ligt eraan wat de PC gaat kosten.
Ik heb nog een scherm (Samsung Synchmaster S22A300B Zwart) (VGA!!) die ik als (uiteindelijk) 2e scherm wil kunnen gebruiken. Wil ook nog een nieuw scherm, maar daarvoor nog opnieuw sparen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje. Graag hoor ik jullie mening!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, in het verleden eigenlijk alleen maar Intel's gehad i.c.m. nVidia's. Tot nu toe altijd bevallen, maar ik sta ook open voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een DVD drive. Ik ben nog niet zover om daar al afscheid van te nemen.
- Hij moet de komende 4 jaar zonder upgrades door kunnen komen.
- Hij moet met VGA schermen om kunnen gaan (iig wil ik mijn huidige scherm nog niet weg doen, maar alternatieve oplossingen hoor ik ook graag).
- Ik heb geen bedraad netwerk thuis liggen. Dus ik denk dat ik ook WiFi nodig ga hebben, ik speel overigens zelden online games.
Ga je overklokken?
Nee. Heb ik toch geen verstand van
Het resultaat na wat zoeken en vergelijken
Ik heb nog een paar vragen:
- Behuizing ontbreekt nog. Ik heb de voorkeur voor een wat strakker design, maar er moet wel een DVD drive kunnen. Liever kwaliteit boven uiterlijk tegen een niet al te hoog prijsje (zeg 60 euro). Iemand een suggestie?
- Extra koeling nodig? Ik zou het niet waarderen als de PC veel herrie gaat maken, maar dit is een kosten afweging.
- Netwerkkaartje? Ik heb dus geen netwerkkabels liggen thuis..En zo ja, welke adviseren jullie dan?
- Bovenstaande kan ik tot nu toe allemaal verkrijgen bij alternate.nl. Nog adviezen voor eventuele andere webwinkels? Alternate is niet de goedkoopste als ik de prijzen vergelijk met de pricewatch, maar ze zetten hem dus wel voor mij in elkaar met software geïnstalleerd.
Wat vinden jullie ervan/adviseren jullie? Dank alvast voor input!
Mijn eerste post op tweakers.net
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en het gebruikelijke huis-tuin-keuken gebruik (internetten, spotify, Word, ect.). Ik speel voornamelijk de Total War-reeks (t/m Rome II) en Dragon Age. Maar ik ben momenteel beperkt door de capaciteit van mijn huidige laptop. Hierdoor gaan de nieuwste spellen (bv. Dragon Age: Inquisition) gewoon niet meer.
Ik kies er voor om hem niet zelf in elkaar te zetten. Ik heb er 0 verstand van en ervaring mee, dus ik laat het liever doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en assemblage mag het tot 1.200,- euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een simpel toetsenbordje, speakersetje en een muis die ik uiteindelijk ook wel wil vervangen, maar dat hoeft nu nog niet per se. Ligt eraan wat de PC gaat kosten.
Ik heb nog een scherm (Samsung Synchmaster S22A300B Zwart) (VGA!!) die ik als (uiteindelijk) 2e scherm wil kunnen gebruiken. Wil ook nog een nieuw scherm, maar daarvoor nog opnieuw sparen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje. Graag hoor ik jullie mening!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, in het verleden eigenlijk alleen maar Intel's gehad i.c.m. nVidia's. Tot nu toe altijd bevallen, maar ik sta ook open voor AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een DVD drive. Ik ben nog niet zover om daar al afscheid van te nemen.
- Hij moet de komende 4 jaar zonder upgrades door kunnen komen.
- Hij moet met VGA schermen om kunnen gaan (iig wil ik mijn huidige scherm nog niet weg doen, maar alternatieve oplossingen hoor ik ook graag).
- Ik heb geen bedraad netwerk thuis liggen. Dus ik denk dat ik ook WiFi nodig ga hebben, ik speel overigens zelden online games.
Ga je overklokken?
Nee. Heb ik toch geen verstand van
Het resultaat na wat zoeken en vergelijken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 988,11 | |
Ik heb nog een paar vragen:
- Behuizing ontbreekt nog. Ik heb de voorkeur voor een wat strakker design, maar er moet wel een DVD drive kunnen. Liever kwaliteit boven uiterlijk tegen een niet al te hoog prijsje (zeg 60 euro). Iemand een suggestie?
- Extra koeling nodig? Ik zou het niet waarderen als de PC veel herrie gaat maken, maar dit is een kosten afweging.
- Netwerkkaartje? Ik heb dus geen netwerkkabels liggen thuis..En zo ja, welke adviseren jullie dan?
- Bovenstaande kan ik tot nu toe allemaal verkrijgen bij alternate.nl. Nog adviezen voor eventuele andere webwinkels? Alternate is niet de goedkoopste als ik de prijzen vergelijk met de pricewatch, maar ze zetten hem dus wel voor mij in elkaar met software geïnstalleerd.
Wat vinden jullie ervan/adviseren jullie? Dank alvast voor input!