Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warf00d
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09-2024
Beste,

Afgelopen week ben ik naar Amerika geweest en heb daar foto's gemaakt die me meer waard zijn dan een nieuwe mobiel. Helaas tijdens de vlucht naar huis, kwam de telefoon in een bootloop en zag ik de bui al hangen. Mijn SD-kaart was stuk en Dropbox liep net vol tijdens die vakantie.
Ik ben direct na landen naar Vodafone gegaan in de hoop dat zij iets konden doen. Zij wisten geen raad en stuurde me door naar Samsung, die ik vervolgens gebeld heb en me doorstuurde naar de experience store.

In de experience store 'wisten ze wel wat ze moesten doen'. Niet dus. Ze hebben geprobeerd te flashen, wat alleen maar errors gaf. Nu zit ik met een mobiel die aangeeft:
"Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again."
Bij Samsung wilde ze m'n mobiel opsturen naar een extern bedrijf, maar hij wist me te vertellen dat de mobiel sowieso geformatteerd terug zou komen.

Het boeit me echt niet wat er met mijn telefoon gebeurd. Ik koop liever een nieuwe dan dat ik die foto's kwijt ben. Is er iemand die mij kan helpen!?
Is er een mogelijkheid om in deze fase mijn foto's te redden, software- danwel hardware matig? Wellicht is er een manier via software. Zo niet, is het mogelijk de harde schijf uit de telefoon te draaien en op die manier de foto's te redden?

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Warf00d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Als de SD kaart beschadigd is als partitie dan kan hij toch geformatteerd worden en daarna een recovery ?.

Of is de SD kaart echt stuk ? als in hardware defect ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warf00d
De SD-kaart was al stuk voordat ik op vakantie ging.

Gezien het flashen niet werkte zal er een defect zijn in de hardware van de telefoon. Wat weet ik niet, maar dat maakt me eigenlijk niet uit, dat is zorg voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 20:30
Misschien kan iemand met een riff box je helpen. Daarmee kun je software herstellen en volgens mij ook een dump maken van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warf00d
Ik heb hem kunnen flashen met odin, waardoor de s5 toch weer opstart voor een halve minuut ongeveer. (Dus niet meer "Firmware upgrade encountered an issue")

Hij boot nu --> geeft aan "kan nu niet downloaden, probeer het later opnieuw" --> laat zien dat ik mijn batterijklep moet controleren --> reboot.

Ik heb net genoeg tijd om tot de galerij te komen, maar kan helaas nog geen fotos eraf halen. Iemand enig idee wat ik nu kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-07 13:08
Als ie unlocked is, kan je dan niet via ADB gegevens uit het bestandssysteem pullen? Ik meen me te herinneren dat dit mogelijk is, maar zit nu op het werk en kan geen bronnen opzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warf00d
Ik ben niet bekend met ADB helaas. Mijn telefoon is niet geroot, als je dat bedoelde(?).

Edit: Solved! Ik ben uit gaan zoeken wat ADB is en hoe het werkt. Nu bleek dat ADB gebruikt kan worden zonder je s5 te hebben geroot. Probleem was echter dat de telefoon niet lang genoeg aan bleef. Ik ben blijven proberen met apps, of iets misschien zou werken en kwam bij Astro (een standaard file manager). Met Astro opgestart bleek de telefoon niet in een reboot te schieten. Hierdoor had ik genoeg tijd de foto's eraf te halen met behulp van ADB. Daarna heb ik de telefoon een hard reboot gegeven en opnieuw geïnstalleerd.
Het enige wat nu jammer is, is dat de telefoon ineens op lollipop draait en ik heb het idee dat de batterij heel snel leeg is!

@VanStino Bedankt in ieder geval!

[ Voor 79% gewijzigd door warf00d op 30-07-2015 13:42 ]

Pagina: 1