Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij met 1 à 2 dingen kunnen helpen
. Mijn setup is simpel, die neem ik over uit de laatste BBG, puur omdat de BBG is afgestemd voor een budget voor 1000 euro en omdat het ook nog recent is. Dus ik dacht dat de BBG wel goed genoeg zou zijn voor mij
. Maar mochten jullie nog andere adviezen hebben dan zijn die uiteraard van harte welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op dit moment veel final fantasy xiv (MMORPG). In de toekomst nog bekende titels zoals witcher, batman.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute max prijs is 1200, 1250 euro eigenlijk als ik assemblagekosten erin reken
. Heb thuis al scherm/toetsenbord meer daarover zal ik hieronder vertellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
componenten : geen (alles is uit 2010 dus best verouderd), randapparatuur: scherm/KB/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment twijfel ik tussen een GTX 970 (zoals in de meest recente BBG) of een amd kaart. Heb zelf 0 ervaring met amd kaarten, maar I'm all ears als ik meer bang for my buck kan krijgen met het amd merk
Voor de rest ben ik wel zoet met 1 SSD/1 HDD combo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vind ik wel fijn, maar ik sta altijd open voor andere merken!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou het mogelijk zijn om met mijn budget waterkoeling erin te krijgen? Heb hier nooit mee gewerkt maar ziet er wel tof uit, maar alleen als het mogelijk is
Mogelijkheid hebben om later over te gaan op 4k gaming (als ik een nieuwe scherm koop in de toekomst bijv)
Ga je overklokken?
Denk het niet, wil mijn garantie niet kwijtraken, ook omdat ik hier zero ervaring mee heb wil ik niet lopen kloten met een gloednieuwe systeem
Hieronder mijn wenslijst:
Nu heb ik 2 vragen hierover:
1) Is de MSI Radeon R9 390 8GB Gaming beter dan de GTX 970 die hierin is opgenomen?
2) De BBG is opgesteld voor 1000 euro, ik kan 1200 uitgeven, kan ik met die 200 euro extra iets beters in mijn pc gooien, wat het ook is? Zo niet, dan kan ik dat extra geld aan de kant leggen en doorsparen voor een 27" scherm later (Ik game nu op een 24" 1920x1080, en ik dacht dat met de gtx 970/R9 hogere resoluties wel nice zijn
)
Dank voor het lezen van mijn topic!
Mvg Lockonstratos
Ik hoop dat jullie mij met 1 à 2 dingen kunnen helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op dit moment veel final fantasy xiv (MMORPG). In de toekomst nog bekende titels zoals witcher, batman.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute max prijs is 1200, 1250 euro eigenlijk als ik assemblagekosten erin reken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
componenten : geen (alles is uit 2010 dus best verouderd), randapparatuur: scherm/KB/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment twijfel ik tussen een GTX 970 (zoals in de meest recente BBG) of een amd kaart. Heb zelf 0 ervaring met amd kaarten, maar I'm all ears als ik meer bang for my buck kan krijgen met het amd merk
Voor de rest ben ik wel zoet met 1 SSD/1 HDD combo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vind ik wel fijn, maar ik sta altijd open voor andere merken!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou het mogelijk zijn om met mijn budget waterkoeling erin te krijgen? Heb hier nooit mee gewerkt maar ziet er wel tof uit, maar alleen als het mogelijk is
Mogelijkheid hebben om later over te gaan op 4k gaming (als ik een nieuwe scherm koop in de toekomst bijv)
Ga je overklokken?
Denk het niet, wil mijn garantie niet kwijtraken, ook omdat ik hier zero ervaring mee heb wil ik niet lopen kloten met een gloednieuwe systeem
Hieronder mijn wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 959,24 | |
Nu heb ik 2 vragen hierover:
1) Is de MSI Radeon R9 390 8GB Gaming beter dan de GTX 970 die hierin is opgenomen?
2) De BBG is opgesteld voor 1000 euro, ik kan 1200 uitgeven, kan ik met die 200 euro extra iets beters in mijn pc gooien, wat het ook is? Zo niet, dan kan ik dat extra geld aan de kant leggen en doorsparen voor een 27" scherm later (Ik game nu op een 24" 1920x1080, en ik dacht dat met de gtx 970/R9 hogere resoluties wel nice zijn
Dank voor het lezen van mijn topic!
Mvg Lockonstratos