[GTX 970] Driver reageert niet meer en is hersteld.

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 23:03
Tweakers,

al een behoorlijke tijd heb ik last van een terugkerend probleem.

Regelmatig komt de melding "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld." voorbij met daaronder; "Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Versions 353.30 reageert niet meer en is hersteld".

Ik heb geen idee waardoor deze melding wordt veroorzaakt en ik hoop dat jullie me hierbij verder kunnen helpen. Hier alvast eerst mijn setup:

MSI Z97 G45 GAMING
Intel i5 4690K
MSI GTX970 4G
16GB Crucial DDR3
2X Samsung 840 PRO, 128 GB in RAID0
WD Green Series, 2TB
Windows 7 Ultimate x64 SP1

Het systeem is een HTPC in een Moneual 932 kast met een 7" touchscreen die via een dvi naar vga adapter op de videokaart is aangesloten. Daarnaast is er een 50' Sharp tv op aangesloten (Sharp LC-50LE760) via hdmi -> hdmi en een 40" 4K scherm als monitor (Philips bdm4065uc) via DP -> miniDP.

Ik heb alleen last van dit probleem als ik op het 4K scherm aan het werk ben. Wanneer ik de HTPC voor media doeleinden gebruik op de televisie (ook al staat de monitor aan) heb ik nooit ergens last van. Ook wanneer ik game op de monitor gaat het eigenlijk nooit mis. Alleen als ik op het bureaublad bezig ben, aan het tekst verwerken ben, of zit te browsen. (Chrome).

Heel vreemd dus! Het gebeurt niet constant, maar gemiddeld iedere sessie wel een keer. Ik heb meerdere drivers geprobeerd, maar dit maakt geen verschil. Ook heb ik de drivers al eens helemaal verwijderd met driver sweeper, maar ook dat maakt niks uit. Een tijdje dacht ik dat het aan een milde overklok lag van 100Mhz icm MSI afterburner, maar ook na het resetten van de instellingen, en zelfs het verwijderen van afterburner blijft het probleem zich voor doen. Het gebeurt altijd in idle mode, nooit als de videokaart flink belast wordt. Temps zijn verder allemaal in orde.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of hoe ik in elk geval kan uitzoeken waar het weg komt?

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/oigrxl1veuo.jpg

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:09
Wat is je clocksnelheid? Probeer die eventueel met MSI afterburner iets terug te zetten? Ziet er uit dat de kaart niet stabiel geclockt is.

• powermarcel10
Demian Brunt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:38:
Wat is je clocksnelheid? Probeer die eventueel met MSI afterburner iets terug te zetten? Ziet er uit dat de kaart niet stabiel geclockt is.
Zoals ik aangaf heb ik msi afterburner zelfs helemaal verwijderd, maar dat is blijkbaar niet het probleem. Kaart ook nooit ver overgeklokokt uberhaupt..

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat ook belangrijk is om te weten is je voeding. Daarnaast kan je inderdaad proberen terug te clocken of juist voltage toe te voegen met msi afterburner. Wat demian zegt is dat de kaart op zich niet goed clockt. Dus dan maakt t niet uit wat msi afterburner doet.

• powermarcel10
Ik heb een Corsair LS750 watt voeding. Hoe bedoel je dat de kaart niet goed klokt? Hij staat gewoon op de standaard klokfrequentie nu..

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
De versie van het stuurprogramma die je nu gebruikt bevat een aantal fouten. Een hotfix 353.38 werd hiervoor geïntroduceerd: http://nvidia.custhelp.co...orce-hotfix-driver-353.38

Ik zou eerst deze proberen voor je verder gaat kijken naar hardware-fouten....

• powermarcel10
Stef42 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:51:
De versie van het stuurprogramma die je nu gebruikt bevat een aantal fouten. Een hotfix 353.38 werd hiervoor geïntroduceerd: http://nvidia.custhelp.co...orce-hotfix-driver-353.38

Ik zou eerst deze proberen voor je verder gaat kijken naar hardware-fouten....
Thanks!

Ik heb het idee dat dat heeft geholpen. Heb driver 353.38 sinds gisteravond geïnstalleerd, en tot dusver is het probleem nog niet voorgevallen. Fingers crossed!

Ik zie dat dit dus een zogenaamde "hotfix" driver is. Ik vind deze niet bij de beta drivers op de site van nvidia.. Is er een plek waar altijd de laatste hotfixed door nvidia worden uitgebracht? Kan het niet vinden..

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 12:16

wiLLius

Extreme OC

Als ik mij niet vergis is Rivatuner de boos doener. Die je hoogst waarschijnlijk met Afterburner hebt geïnstalleerd.

hwbot; wiLLius

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Willius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:41:
Als ik mij niet vergis is Rivatuner de boos doener. Die je hoogst waarschijnlijk met Afterburner hebt geïnstalleerd.
Waarom zou Rivatuner de boosdoener zijn? (Vooral uit interesse om te zien of ik het er af moet gooien.)

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:29

Zorian

What the fox?

Willius schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:41:
Dit is onjuist. TS zijn probleem had ik ook, is een grove fout in alle driverversies vanaf 350.12.
Met die hotfix is het (grotendeels) opgelost.

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 12:16

wiLLius

Extreme OC

Gezien het probleem bij mij is verdwenen sinds ik Rivatuner heb gedeinstalleerd ging ik ervan uit dat daar het probleem zich huisveste.

hwbot; wiLLius

• powermarcel10
Volgens mij is het probleem hier echt verholpen door het installeren van de hotels driver.... Super!!

Zoals eerder gevraagd, is er een centrale locatie waar je altijd de laatste hotfix drivers kunt vinden??

• .jpg
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2018
powermarcel10 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:42:
Volgens mij is het probleem hier echt verholpen door het installeren van de hotels driver.... Super!!

Zoals eerder gevraagd, is er een centrale locatie waar je altijd de laatste hotfix drivers kunt vinden??
Volgens mij posten ze dat gewoon op hun forum
https://forums.geforce.com/default/board/33/

Of je kan hier http://nvidia.custhelp.com/app/answers/list/st/5/kw/ op hotfix zoeken

• powermarcel10
Dankje!! _/-\o_
Pagina: 1