Ik heb al twee keer eenzelfde topic gestart, maar ik kon er niet uitkomen, en omdat mijn budget definitief duidelijk is.
Natuurlijk de stanaard topic-indeling gevolgd, anders word br00ky boos
...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem vooral gebruiken voor gaming en school.
Ik ga er ook mee editen/renderen, maar ik heb daarvoor geen Xeon nodig omdat hij 's nachts rendert
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. β¬870,00 (inclusief verzendskosten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 24MP55HQ (beeldscherm)
Sharkoon Skiller Pro (toetsenbord)
Logitech G300 (muis)
Hitachi Deskstar 7K500 (HDD) (100mb/s lezen en schrijven, 500gb)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 (of i7, als past in budget)
(Intel CPU vanwege de lage TDP en betere Single Core performance tegenover AMD cpu's)
MB met USB 3.0
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet veel maar mijn enige wens is dat hij niet al te veel herrie maakt, en dat de kast geen LED heeft (ik wil een zo'n clean mogelijke kas)
Ga je overklokken?
*kuch* e...e...uhmm HET IS GEEN K VERSIE
Lijstje
Ik heb gekozen voor de Spinpoint M8 500gb, omdat ik alleen maar 620gb niet genoeg vond (omdat de spellen steeds groter worden), ik heb niet gekozen voor de WD Blue 1TB omdat deze net niet in mijn budget past (vanwege verzendskosten)
I.P.V R9 390:
Ik zit nog te twijfelen tussen de GTX 970 en de R9 390:
GTX 970:
Voordelen:
Fans gaan pas aan op 65*c
NVIDIA
Nadelen:
3.5GB VRAM probleem.
R9 390
Voordelen:
8GB VRAM (!!), dus meer future proof??
Beta drivers voor GTA V (die het stotteren verhelpen als je hard rijd.)
Ik wilde de GTX 970 nemen voor de 0db functie (als ik iets 's nachts aan het downloaden ben bijv.)
en ik wilde de R9 390 nemen voor de 8GB VRAM, en leek mij meer ''future proof''
De GTX 970 word die van Asus (iets slomer dan die van Gigabyte, maar die van Gigabyte maakt wat meer herrie) en niet die van MSI, want samen met de Sapphire heeft die het meest last van Coil Whine.
De R9 390 word van MSI (heb nog weinig tot geen reviews gezien van andere merken, maar meestal koelt die van MSI het beste.)
Bijde kaarten hebben last van Coil Whine, alleen heb nog weinig reviews/benchmarks van de R9 390 gezien, dus ik weet niet hoe erg het is...
Alleen wat is jullie keuze?
Welke presteert beter op 1080P? Maakt de GTX 970 VRAM probleem enig verschil? of is de R9 390 meer ''future proof''?
En welke kaart maakt het minste geluid?
Alvast bedankt dat u mijn hele ''opstel'' gelezen heb, maar ik heb al zoveel topics gezien waarin ze niet eens duidelijk uitleggen waarom...
Natuurlijk de stanaard topic-indeling gevolgd, anders word br00ky boos
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem vooral gebruiken voor gaming en school.
Ik ga er ook mee editen/renderen, maar ik heb daarvoor geen Xeon nodig omdat hij 's nachts rendert
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. β¬870,00 (inclusief verzendskosten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 24MP55HQ (beeldscherm)
Sharkoon Skiller Pro (toetsenbord)
Logitech G300 (muis)
Hitachi Deskstar 7K500 (HDD) (100mb/s lezen en schrijven, 500gb)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 (of i7, als past in budget)
(Intel CPU vanwege de lage TDP en betere Single Core performance tegenover AMD cpu's)
MB met USB 3.0
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet veel maar mijn enige wens is dat hij niet al te veel herrie maakt, en dat de kast geen LED heeft (ik wil een zo'n clean mogelijke kas)
Ga je overklokken?
*kuch* e...e...uhmm HET IS GEEN K VERSIE
Lijstje
Ik heb gekozen voor de Spinpoint M8 500gb, omdat ik alleen maar 620gb niet genoeg vond (omdat de spellen steeds groter worden), ik heb niet gekozen voor de WD Blue 1TB omdat deze net niet in mijn budget past (vanwege verzendskosten)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 368,- | € 368,- |
| 1 | Samsung SpinPoint M8 HN-M500MBB, 500GB | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 67,50 | € 67,50 |
| 1 | Crucial BX100 120GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Totaal | € 857,30 |
I.P.V R9 390:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 362,- | € 362,- |
| Totaal | € 362,- |
Ik zit nog te twijfelen tussen de GTX 970 en de R9 390:
GTX 970:
Voordelen:
Fans gaan pas aan op 65*c
NVIDIA
Nadelen:
3.5GB VRAM probleem.
R9 390
Voordelen:
8GB VRAM (!!), dus meer future proof??
Beta drivers voor GTA V (die het stotteren verhelpen als je hard rijd.)
Ik wilde de GTX 970 nemen voor de 0db functie (als ik iets 's nachts aan het downloaden ben bijv.)
en ik wilde de R9 390 nemen voor de 8GB VRAM, en leek mij meer ''future proof''
De GTX 970 word die van Asus (iets slomer dan die van Gigabyte, maar die van Gigabyte maakt wat meer herrie) en niet die van MSI, want samen met de Sapphire heeft die het meest last van Coil Whine.
De R9 390 word van MSI (heb nog weinig tot geen reviews gezien van andere merken, maar meestal koelt die van MSI het beste.)
Bijde kaarten hebben last van Coil Whine, alleen heb nog weinig reviews/benchmarks van de R9 390 gezien, dus ik weet niet hoe erg het is...
Alleen wat is jullie keuze?
Welke presteert beter op 1080P? Maakt de GTX 970 VRAM probleem enig verschil? of is de R9 390 meer ''future proof''?
En welke kaart maakt het minste geluid?
Alvast bedankt dat u mijn hele ''opstel'' gelezen heb, maar ik heb al zoveel topics gezien waarin ze niet eens duidelijk uitleggen waarom...
[ Voor 37% gewijzigd door d22wth op 28-07-2015 19:06 ]
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ