Coax signaal draadloos doorsturen mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:13
Hoi.

Ik werk ergens waar mensen wonen in eigen appartementen. Sommigen zouden graag TV op hun slaapkamer willen hebben, hebben echter wel TV-signaal in hun woonkamer. ER loopt echter geen leiding naar hun slaapkamer. En men wil ook geen losse kabel trekken.
Ergo, ik ben gevraagd te kijken of het mogelijk is het TV signaal door te sturen, draadloos. Ik zie wat spul van Marmitek en Philips, maar beide kastjes geven het volgende aan ; : De videobron kan een satellietontvanger, een VCR, een DVD of een recorder zijn.
En je snapt het al, het gaat om het doorsturen van het kale coax TV-signaal. Is dit uberhaubt mogelijk? Zo ja, met wat dan?

Edit ; geen oplossingen mogelijk als digitenne, IPTV of wat dan ook. Echt enkel draadloos doortrekken van signaal. Dus zender bij aansluiting in woonkamer, ontvanger bij tv in slaapkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 28-07-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 08:01
Niet echt. IPTV als alternatief zou enigszins in de buurt kunnen komen van de wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:09
Je kan nog kijken naar een oplossing als TV Headend/DVB Logic of Myth TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Decoders bij de kabelaansluiting, draadloos HDMI of powerline HDMI naar de TV kamer.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

maartend schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:26:
Edit ; geen oplossingen mogelijk als digitenne, IPTV of wat dan ook. Echt enkel draadloos doortrekken van signaal. Dus zender bij aansluiting in woonkamer, ontvanger bij tv in slaapkamer.
Dat kan niet, dus als je eisen onflexibel zijn ben ik bang dat je zonder tv zit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee, dat kan niet met consumentenapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
oops

[ Voor 92% gewijzigd door maartend op 28-07-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mr.paaJ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:43:
Decoders bij de kabelaansluiting, draadloos HDMI of powerline HDMI naar de TV kamer.
Was ik al bang voor. Maar ik ga eens zoeken op powerline antennesignaal.
CyBeR schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:44:
[...]

Dat kan niet, dus als je eisen onflexibel zijn ben ik bang dat je zonder tv zit.
Ik niet, mijn clienten en hun portemonee.

Marmitek zegt het volgende op hun site ;
Coax draadloos met analoge televisie

Kijkt u nog analoge televisie? Dan is het ook mogelijk om draadloos een coax signaal door te geven aan uw televisie. Dit werkt nagenoeg hetzelfde als beschreven hierboven. Het grote verschil is echter dat uw niet digitaal tv kijkt en dus geen digitale tv decoder heeft. U bent dus gewend om de coax kabel direct in de televisie te steken. Om te voorkomen dat u een hele lange coax kabel moet trekken van plek A naar plek B kunt u gebruik maken van de TV Anywhere van Marmitek. De TV Anywhere bestaat uit een verzender en ontvanger. De verzender sluit u met een coax kabel aan op de plek waar het tv signaal uit de muur komt. De ontvanger sluit u aan op de televisie met een Video/Scart kabel. De TV Anywhere zorgt ervoor dat het coax tv signaal draadloos wordt doorgegeven tussen de verzender en ontvanger.

[ Voor 74% gewijzigd door maartend op 28-07-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is knap, een coax signaal doorgeven via de SCART aansluiting. Ze bedoelen waarschijnlijk dat de tuner in het eerste marmitek kastje zit en daarna een videosignaal draadloos wordt doorgestuurd. Signaal van de afstandsbediening wordt dan draadloos terug gestuurd naar het eerste marmitek kastje om van zender te switchen of zo? Dat is dus eigenlijk identiek aan de suggestie om gewoon een losse tv ontvanger te plaatsen en het signaal daarvan door te zetten (al vraag ik me af hoe in dat laatste geval de afstandbediening precies gaat werken, tenzij die draadloze HDMI opties ook CEC ondersteunen).

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2015 17:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r zit inderdaad een tuner in die kastjes.

Het daadwerkelijke coax-signaal draadloos doorgeven is echt compleet onmogelijk (en illegaal.)

[ Voor 60% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2015 17:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb zo'n set van Marmitek om het signaal vanuit een decoder draadloos een verdieping hoger te zenden. Conclusie: waardeloos. Er kwam wel wat beeld, maar heel veel storing, wegvallende zender etc.

Als je het wil proberen en je betaald de verzendkosten mag je de set hebben. Ik heb een kabel buitenom gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx Super. Probleem is, er is geen decoder. Hooguit via een CI+ module in de TV in de woonkamer. (die nog gekocht moet worden)

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 28-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

DVB-T publieke omroep is vrij te ontvangen, je hebt er alleen een antenne voor nodig (alle moderne TV's sinds zeker 6 jaar hebben daar een tuner voor). Voor verdere kijkwensen zouden ze misschien iets als Netflix kunnen overwegen.

Hebben ze wel internet? Hoe lopen die kabels dan?

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 29-07-2015 10:25 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 21:26

Bever!

3

Ze zouden kunnen kijken naar een tv die SAT-IP ondersteunt. panasonic 2015 lineup heeft het en ondersteunt dvb over IP via kabel of wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

maartend schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:10:
Thnx Super. Probleem is, er is geen decoder. Hooguit via een CI+ module in de TV in de woonkamer. (die nog gekocht moet worden)
Tja, als je een CI+ module kunt kopen, kun je ook een decoder kopen die je beneden neerzet natuurlijk. Dat kan gewoon een SD decoder zijn omdat je draadloos toch niet een beter signaal door kunt sturen. Een SD-decoder hebben veel mensen waarschijnlijk nog wel in de schuur liggen omdat die over is na upgraden naar een HD decoder. Daar zender en ir blaster. Ontvanger boven en je kunt gewoon je tv bedienen alsof de decoder boven staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1