Feedback: berichten samenvoegen met notificaties in header?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58

zeef

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53

CosmoKramer

Binnenkort willen we in de navigatieheader een icoon in de navigatieheader toevoegen voor een nieuwe functie. Als we niets veranderen aan de bestaande iconen in de header zal het aantal iconen naast je gebruikersnaam groeien naar vier voor berichten, notificaties, de nieuwe feature en instellingen. We vinden dat teveel van het goede en willen het aantal iconen het liefst beperken tot drie.

De beste oplossing om dat te doen is in onze ogen om berichten uit de navigatieheader te halen en te vervangen voor notificaties van nieuwe berichten in de notificatieoverlay. Je hebt dan nog steeds een goed overzicht van nieuwe DM's en je kunt snel naar recente DM's navigeren. Bijkomend voordeel is dat een notificatie van een nieuw bericht in de overlay zal blijven staan en niet verdwijnt als je 'm reeds hebt bezocht, zoals nu het geval is in de berichtenoverlay.

Het weghalen van het DM-icoon en de bijbehorende overlay zal er wel voor zorgen dat er geen link meer is vanuit de navigatie naar al je berichten. We kunnen dat ondervangen door in het usermenu (onder je gebruikersnaam) en eventueel in de notificatieoverlay links naar berichten toe te voegen.

Hierbij een mockup van hoe de notificatieoverlay er uit zou komen te zien. De eerste notificatie is van een nieuw bericht:

Mockup berichten geïntegreerd in notifications overlay

We zijn benieuwd wat jullie van dit idee vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Ziet er goed uit!

Ik zou zeggen, doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Femme schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:02:
Het weghalen van het DM-icoon en de bijbehorende overlay zal er wel voor zorgen dat er geen link meer is vanuit de navigatie naar al je berichten. We kunnen dat ondervangen door in het usermenu (onder je gebruikersnaam) en eventueel in de notificatieoverlay links naar berichten toe te voegen.
"Bekijk alle berichten" heeft toch de zelfde functie? hoeft je niet nog een link toe te voegen aan het user menu, die is al vol genoeg.

Hint over die nieuwe feature? :P

[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 28-07-2015 17:31 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn eerste reactie is
meh
Wat is het bezwaar van het extra icoontje?

Ik vind het zelf prettig dat ik een bericht op ongelezen kan zetten en dan die reminder houd. Zo kan ik zelf goed zien of iets belangrijk is (DM in mijn ogen) of niet zo heel belangrijk (forumposts). Ik begrijp vanuit functioneel oogpunt de merge, maar je voegt iets samen wat in mijn optiek toch nog wel erg verschillend is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:10:
Mijn eerste reactie is

[...]

Ik vind het zelf prettig dat ik een bericht op ongelezen kan zetten en dan die reminder houd. Zo kan ik zelf goed zien of iets belangrijk is (DM in mijn ogen) of niet zo heel belangrijk (forumposts). Ik begrijp vanuit functioneel oogpunt de merge, maar je voegt iets samen wat in mijn optiek toch nog wel erg verschillend is.
Goed punt, al is het in mijn optiek juist niet verschillend. Je krijgt immers een notificatie dat je een nieuwe DM hebt ontvangen. Vanuit die notificatie wordt jendirect doorgelinked naar de daadwerkelijke DM. In mijn ogen is het dan ook juist consistenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Daar zit op zich ook wel wat in :)

Je zou mijn bezwaar kunnen weghalen door notificaties apart als gelezen te kunnen zetten. Nu is alles "gelezen" zodra je het scherm uitklapt. Je moet dan zelf uitzoeken welke je nog niet aan geklikt hebt.

Ik ben dan eigenlijk bang dat ik een DM mis, bij een forumpost vind ik dat niet zo boeiend, maar een DM wel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het idee vind ik op zich prima, maar wat gebeurd er als een DM flink gespamd wordt en er staan 50 nieuwe berichten op je te wachten? Worden dan de overige notificaties ondergesneeuwd, of worden de DM-notificaties netjes geaggregeerd? Ik hoop in ieder geval niet dat je maar 1 notificatie krijgt en er vervolgens maar achter moet komen hoeveel reacties er eigenlijk op je staan te wachten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vind het een goed idee! _O_

Ik zou dan wel met een icoontje aangeven bij de notificatie of het een DM is (praatwolkje) of een alert (belletje).

Zo houd je het overzicht er in ieder geval in, zodat je meteen weet dat je een DM hebt, en dat het geen alert is.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 28-07-2015 21:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:10:
Mijn eerste reactie is

[...]

Een extra icoon kost ruimte (en die is in sommige gevallen schaars, zoals op smartphones) en bij een te groot aantal mogelijkheden gaat het overzicht verloren of wordt de gebruiker overvoerd. Drie keuzemogelijkheden (of vier als je het gebruiksmenu meetelt) vinden wij de sweet spot.
We kunnen de mogelijkheid toevoegen om notificaties als ongelezen te markeren. In het geval van een DM zou het wel erg mooi zijn als een ongelezen gemarkeerd bericht ook automatisch een ongelezen notificatie oplevert.

De pagina waar je al je berichten kunt bekijken en beheren zal ongewijzigd blijven. Het samenvoegen heeft betrekking op de presentatie in de header. Wat we feitelijk voorstellen is om notificaties te sturen van nieuwe berichten zodat we geen icoon voor berichten meer nodig hebben in de header.
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:57:
Daar zit op zich ook wel wat in :)

Je zou mijn bezwaar kunnen weghalen door notificaties apart als gelezen te kunnen zetten. Nu is alles "gelezen" zodra je het scherm uitklapt. Je moet dan zelf uitzoeken welke je nog niet aan geklikt hebt.

Ik ben dan eigenlijk bang dat ik een DM mis, bij een forumpost vind ik dat niet zo boeiend, maar een DM wel.
We zijn inderdaad van plan om dit gedrag te veranderen. Op dit moment zijn notificaties automatisch gelezen als je de overlay opent, dat gaan we veranderen naar markeren als gelezen als er op de notificatie is geklikt. Eventueel kunnen we een knopje maken notificaties als gelezen te markeren zonder dat een klik nodig is. Ik vraag me wel af of dat per se nodig is als we tegelijkertijd ook een 'markeer alles als gelezen'-knopje toevoegen. In het geval van een ongewenste notificatiebom kun je altijd makkelijk alles als gelezen markeren.

Vanuit het overzicht van notificaties (de losse pagina, niet de overlay) kan het ook mogelijk gemaakt worden om gelezen notificaties weer als ongelezen te markeren.
Dirk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:59:
Het idee vind ik op zich prima, maar wat gebeurd er als een DM flink gespamd wordt en er staan 50 nieuwe berichten op je te wachten? Worden dan de overige notificaties ondergesneeuwd, of worden de DM-notificaties netjes geaggregeerd? Ik hoop in ieder geval niet dat je maar 1 notificatie krijgt en er vervolgens maar achter moet komen hoeveel reacties er eigenlijk op je staan te wachten.
Er zou maar één notificatie per DM-thread moeten zijn. Voor het geval dat je somehow gebombardeerd wordt met verschillende DM-threads of andere notificaties die aan jou zijn gericht zou een nieuw knopje om alle notificaties als gelezen te markeren een uitkomst zijn.
AW_Bos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:08:
Ik vind het een goed idee! _O_

Ik zou dan wel met een icoontje aangeven bij de notificatie of het een DM is (praatwolkje) of een alert (belletje).
Ik zal eens kijken of we daar iets voor kunnen verzinnen. Nu is het inderdaad niet erg overzichtelijk op wat voor een soort event (nieuwe DM, nieuwe reactie, prijsalert etc.) een notificatie betrekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Femme schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:03:
Er zou maar één notificatie per DM-thread moeten zijn. Voor het geval dat je somehow gebombardeerd wordt met verschillende DM-threads of andere notificaties die aan jou zijn gericht zou een nieuw knopje om alle notificaties als gelezen te markeren een uitkomst zijn.
Maar betekend dat ook dat er niet wordt aangegeven hoeveel nieuwe reacties er zijn? Daarnaast vind ik het ook erg handig dat het begin van de (eerste) reactie wordt weergegeven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Dirk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:01:
[...]

Maar betekend dat ook dat er niet wordt aangegeven hoeveel nieuwe reacties er zijn? Daarnaast vind ik het ook erg handig dat het begin van de (eerste) reactie wordt weergegeven.
Er wordt aangegeven hoeveel nieuwe notificaties er zijn. Niet hoeveel daarvan een nieuwe DM betreft. Verder is het wel de bedoeling inhoudelijk de notificatie hetzelfde te laten maar deze simpelweg onder een ander icoontje te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik bedoel dus inderdaad dat er in de notificatie hetzelfde komt te staan als nu in de DM-melding, en als extra ook het totale aantal nieuwe reacties in de DM, als het er meer dan 1 is, want er zou maar 1 notificatie komen per DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:01:
[...]

Als er meerdere nieuwe reacties in een DM-thread zal de tekst van de notificaties iets zijn in de trant van 'Zeef en 15 andere gebruikers stuurden een nieuw bericht in de discussie Vrijwilligers gezocht voor de Tweakers Express' (DM in de eerder geplaatste mockup als voorbeeld genomen).
Pagina: 1