Vakantie naar Kroatië

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 14:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Euh...

Ja. Duitsland heeft dit jaar dus miljoenen uitgetrokken voor renovatie van de snelwegen. Het is dus een hel om naar 't zuiden te gaan. Zie ook:

http://translate.google.n...hp%3Fmenuselect%3D3%26UIN

Iemand tips om toch enigzins chill naar Kroatië te gaan? We hebben een overnachting nog in Villach...

Ik zie door de wegwerkzaamheden de weg niet meer -_-'

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Een navigatie met live status van verkeer? Kan je er mooi omheen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuig pakken (er wordt iig gevlogen op Zagreb, Pula, Split en Dubrovnik vanuit NL, mogelijk nog andere steden), en daar dan een taxi nemen, of een auto huren?

Lijkt me sowieso een stuk relaxeder en waarschijnlijk ook een stuk sneller :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:21:
Vliegtuig pakken (er wordt iig gevlogen op Zagreb en Dubrovnik vanuit NL, mogelijk nog andere steden), en daar dan een taxi nemen, of een auto huren?

Lijkt me sowieso een stuk relaxeder en waarschijnlijk ook een stuk sneller :)
We gaan kamperen, en hotel in Villach is al geboekt. Sowieso de auto dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:22:
[...]

We gaan kamperen, en hotel in Villach is al geboekt. Sowieso de auto dus ;)
Ik ben zelf enige tijd geleden (toen er nog niet direct op dubrovnik gevlogen werd) naar Italie gegaan, en daar vanaf Bari met de boot naar dubrovnik gegaan. Wij zijn overigens gevlogen, en ik heb geen idee hoe lang dat met de auto zou duren, wellicht wel heel erg veel langer, maar het is een optie. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:18:
Euh...

Ja. Duitsland heeft dit jaar dus miljoenen uitgetrokken voor renovatie van de snelwegen. Het is dus een hel om naar 't zuiden te gaan. Zie ook:

http://translate.google.n...hp%3Fmenuselect%3D3%26UIN
Offtopic: hoezo translate? Gewoon originele link posten, als we vertaling nodig hebben machen wir das selbst :+
Iemand tips om toch enigzins chill naar Kroatië te gaan? We hebben een overnachting nog in Villach...

Ik zie door de wegwerkzaamheden de weg niet meer -_-'
Oftewel je wilt een route naar Villach... :z

Ongeacht hoe erg de wegwerkzaamheden zijn heb je twee zinnige keuzes:

1) A3 to Nürnberg, dan A9 München
2) A61 tot Speyer, dan stukje A5 tot Karlsruhe, vervolgens A8 tot München
- en dan in beide gevallen A8 naar Salzburg en A10 naar Villach.

Qua aantallen werkzaamheden ziet de A61 er een stuk beter uit, met slechts een stuk tussen Koblenz en Mainz, en verder niets. Maar volgens Google hakt die er wel flink in - 1123km (vanaf Utrecht) en 11u30 rijtijd.

Over de A3 gaat het om meer stukken, maar muv die monster bij Limburg zijn het kortere stukken. Google zegt dat je over de 1107km 'maar' 11u05 hoeft te doen.

Het is trouwens ook mogelijk om halverwege te wisselen: A61 pakken en bij Mainz alsnog oversteken richting Frankfurt en A3, of A3 te pakken en na Mainz alsnog richting Darmstadt naar het zuiden en dan op A5 / A8 aan te sluiten. IMHO alleen zinnig als je halverwege hoort van een totale drama op traject voor je.

Ik ken beide routes erg goed, heb ze meermaals gereden naar wintersport in de buurt van Gerlos ( ja :X, maar was gratis en ik had locatie niet uit te kiezen :+ ) en op vakantie naar Kroatie. Gevoelsmatig voelt de A3 altijd drukker aan, maar rijdt het ook beter door. De A61 is veel rustiger, maar je hebt minder unbeschränkt en er is altijd minimaal een stuk van 20, 30km wegwerkzaamheden.

Uiteindelijk is een halfuur op zo'n afstand peanuts, maar wat vrijwel iedereen met dit soort vraag nalaat te vermelden - en jij helaas ook - is waar in NL je vandaan vertrekt. Dat kan veel meer dan zo'n halfuur uitmaken. Grof gezegd, als je ten noordooosten van de lijn Arnhem - A'dam woont, is de A3 zeker sneller, woon je ten zuidwesten ervan, dan is de A61 waarschijnlijk sneller. Moge duidelijk zijn dat dat verschil extreem wordt als je Groningen (vlakbij DE grens en andere snelwegen die uiteindelijk pas bij Würzburg op A3 aansluiten - waarmee je trouwens via A44 en A7 ergste gedoe op A3 vermijdt) met Maastricht (ook vlakbij DE grens, en snel voorbij Aachen op A61) vergelijkt.

Kortom, als je van ons wilt weten wat beter rijdt voor jou, even de moeite nemen om te vertellen waar je vandaan vertrekt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De tweaker kan niets meer zelf tegenwoordig?

Ik zou de A3 pakken. Wel veel werkzaamheden maar niet echt op echt kritieke punten. Veel zal het dus gewoon langzamer rijden zijn (60-80) ipv stau.

Hoogstens net voor Nürnberg wat geloof dat ze bij Erlangen nog steeds bezig zijn. Dat kan vooral in de spits bij klote weer vervelend zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 29-07-2015 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:57:
[...]

Offtopic: hoezo translate? Gewoon originele link posten, als we vertaling nodig hebben machen wir das selbst :+

[...]

Oftewel je wilt een route naar Villach... :z

Ongeacht hoe erg de wegwerkzaamheden zijn heb je twee zinnige keuzes:

1) A3 to Nürnberg, dan A9 München
2) A61 tot Speyer, dan stukje A5 tot Karlsruhe, vervolgens A8 tot München
- en dan in beide gevallen A8 naar Salzburg en A10 naar Villach.

Qua aantallen werkzaamheden ziet de A61 er een stuk beter uit, met slechts een stuk tussen Koblenz en Mainz, en verder niets. Maar volgens Google hakt die er wel flink in - 1123km (vanaf Utrecht) en 11u30 rijtijd.

Over de A3 gaat het om meer stukken, maar muv die monster bij Limburg zijn het kortere stukken. Google zegt dat je over de 1107km 'maar' 11u05 hoeft te doen.

Het is trouwens ook mogelijk om halverwege te wisselen: A61 pakken en bij Mainz alsnog oversteken richting Frankfurt en A3, of A3 te pakken en na Mainz alsnog richting Darmstadt naar het zuiden en dan op A5 / A8 aan te sluiten. IMHO alleen zinnig als je halverwege hoort van een totale drama op traject voor je.

Ik ken beide routes erg goed, heb ze meermaals gereden naar wintersport in de buurt van Gerlos ( ja :X, maar was gratis en ik had locatie niet uit te kiezen :+ ) en op vakantie naar Kroatie. Gevoelsmatig voelt de A3 altijd drukker aan, maar rijdt het ook beter door. De A61 is veel rustiger, maar je hebt minder unbeschränkt en er is altijd minimaal een stuk van 20, 30km wegwerkzaamheden.

Uiteindelijk is een halfuur op zo'n afstand peanuts, maar wat vrijwel iedereen met dit soort vraag nalaat te vermelden - en jij helaas ook - is waar in NL je vandaan vertrekt. Dat kan veel meer dan zo'n halfuur uitmaken. Grof gezegd, als je ten noordooosten van de lijn Arnhem - A'dam woont, is de A3 zeker sneller, woon je ten zuidwesten ervan, dan is de A61 waarschijnlijk sneller. Moge duidelijk zijn dat dat verschil extreem wordt als je Groningen (vlakbij DE grens en andere snelwegen die uiteindelijk pas bij Würzburg op A3 aansluiten - waarmee je trouwens via A44 en A7 ergste gedoe op A3 vermijdt) met Maastricht (ook vlakbij DE grens, en snel voorbij Aachen op A61) vergelijkt.

Kortom, als je van ons wilt weten wat beter rijdt voor jou, even de moeite nemen om te vertellen waar je vandaan vertrekt :o
Topper, thanks man!

We komen vanuit Utrecht, dus jouw suggesties zijn zeker wat waard, top! Daarnaast maakt de reistijd ons niet bijzonder veel uit. half uur meer of minder, of meer km's geeft dus niet. Ik zal mij er nog eens wat verder in verdiepen en dan bekijken of we de a3 of 61 nemen. A3 is idd wel het snelst, maar ook drukker. Kan dus misschien toch beter de 61 pakken en dan flink doorrijden... Zal vanavond eens kijken! :+ :)B (bij gebrek aan een Duits vlaggetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Waar in Kroatië ga je naar toe? Ook nog rondreizen naar andere campings?
Heb je al ervaring met de campings daar?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
OgWok schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:51:
Waar in Kroatië ga je naar toe? Ook nog rondreizen naar andere campings?
Heb je al ervaring met de campings daar?
Camping vlak onder Rovinj. Kamperen wel vaker, maar nog niet in Kroatië. Maar ken veel mensen die al naar Kroatië geweest zijn, goed verdiept allemaal dus :) En zitten maar op 1 camping. Gaan nog wel een uitstapje maken naar o.a. de Plitvice meren! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 15:47
NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:43:
[...]

Topper, thanks man!

We komen vanuit Utrecht, dus jouw suggesties zijn zeker wat waard, top! Daarnaast maakt de reistijd ons niet bijzonder veel uit. half uur meer of minder, of meer km's geeft dus niet. Ik zal mij er nog eens wat verder in verdiepen en dan bekijken of we de a3 of 61 nemen. A3 is idd wel het snelst, maar ook drukker. Kan dus misschien toch beter de 61 pakken en dan flink doorrijden... Zal vanavond eens kijken! :+ :)B (bij gebrek aan een Duits vlaggetje)
Nou als een half uur meer of minder niet uitmaakt dan moet je je gewoon niet te druk maken :P . Op beide wegen kan het flink vast lopen. Gewoon de a12 afzakken duitsland in en hopen op het beste.
Houd gewoon rekening met drukke dagen dan weet je dat je langer onderweg bent.

Verder is het simpelweg geluk hebben... Twee jaar geleden ritje naar Oostenrijk, 4 uur smorgens weg gereden (ik woon bij arnheim aan de grens), 20 min onderweg op de autobahn is de boel net afgesloten want er was een tankwagen gekanteld. 2,5 uur later mochten we weer verder, shit happens en heb je toch niet in de hand.

Live verkeersinformatie in de navigatie is simpel weg de beste optie, die weegt alles sneller af als dat jij dat onderweg kunt met je route kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
thefox154 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:57:
[...]

Nou als een half uur meer of minder niet uitmaakt dan moet je je gewoon niet te druk maken :P . Op beide wegen kan het flink vast lopen. Gewoon de a12 afzakken duitsland in en hopen op het beste.
Houd gewoon rekening met drukke dagen dan weet je dat je langer onderweg bent.

Verder is het simpelweg geluk hebben... Twee jaar geleden ritje naar Oostenrijk, 4 uur smorgens weg gereden (ik woon bij arnheim aan de grens), 20 min onderweg op de autobahn is de boel net afgesloten want er was een tankwagen gekanteld. 2,5 uur later mochten we weer verder, shit happens en heb je toch niet in de hand.

Live verkeersinformatie in de navigatie is simpel weg de beste optie, die weegt alles sneller af als dat jij dat onderweg kunt met je route kaartje.
Haha, daar heb je misschien wel gelijk in ja. En ja het is inderdaad geluk hebben. Op zo'n afstand kan er natuurlijk van alles gebeuren. Vorig jaar naar Oostenrijk geweest ook :) Vinden het beide leuk om lange afstanden te rijden, dus idd, keep kalm and move on! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:29

Polariteit

Fietsende fotografeur

NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Camping vlak onder Rovinj. Kamperen wel vaker, maar nog niet in Kroatië. Maar ken veel mensen die al naar Kroatië geweest zijn, goed verdiept allemaal dus :) En zitten maar op 1 camping. Gaan nog wel een uitstapje maken naar o.a. de Plitvice meren! :o
Je weet dat de reistijd van Rovinj naar Plitvice best lang is? Google maps geeft al 3u01 aan, en aangezien het grotendeels kronkelige binnendoorwegen zijn waar je over rijdt kan het nog langer duren dan de 3 uur als je pech hebt als je achter een langzaam rijdend voertuig terecht komt :)

Mijn advies: tent inpakken en daar overnachten; je hebt een zeer grote (en mooie!) camping op een paar kilometer van de ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
marceltuit schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Je weet dat de reistijd van Rovinj naar Plitvice best lang is? Google maps geeft al 3u01 aan, en aangezien het grotendeels kronkelige binnendoorwegen zijn waar je over rijdt kan het nog langer duren dan de 3 uur als je pech hebt als je achter een langzaam rijdend voertuig terecht komt :)

Mijn advies: tent inpakken en daar overnachten; je hebt een zeer grote (en mooie!) camping op een paar kilometer van de ingang :)
Klopt, maar we willen prima om 6uur in de auto zitten en 's avonds weer terug, geen probleem hoor! :) Hebben een 6 persoonstent met alles erop en en eraan, die pakken we niet zomaar even in :P Als we willen overnachten, dan zal het in een hotelletje zijn daar... maar denk dat we gewoon terugrijden 's avonds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:29

Polariteit

Fietsende fotografeur

NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Klopt, maar we willen prima om 6uur in de auto zitten en 's avonds weer terug, geen probleem hoor! :) Hebben een 6 persoonstent met alles erop en en eraan, die pakken we niet zomaar even in :P Als we willen overnachten, dan zal het in een hotelletje zijn daar... maar denk dat we gewoon terugrijden 's avonds :)
Ok, in dat geval raad ik aan vertrek zo vroeg mogelijk en ga zo laat mogelijk weer weg. Het park is best groot en prachtig _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:43:
[...]

Topper, thanks man!

Juist de A61 is niet zo 'doorrijden' - het is 130km/u max voor grote stukken van grens bij Venlo tot je bij de A5 uitkomt.

Vanaf Utrecht ligt de A3 IMHO meer voor de hand (het is de verlengde van de A12). Als halfuurtje weinig uitmaakt maar je wel die werkzaamheden wilt vermijden, kun je evt een kleine omrit maken via Dortmund en Kassel (bij Oberhausen de A2 pakken, dan bij Dortmund kort de A1 in zuidelijke richting en gelijk volgend knooppunt de A44 richting Kassel, dan bij Kassel (waar wel paar werkzaamheden op de ring zijn) de A7 richting Fulda, om tenslotte bij Wuerzburg de A3-route op te makken naar Nuernberg). Extra reistijd 30 min, maar zeker minder werkzaamheden en iig voor stuk van Dortmund naar Kassel een rustige unbeschraenkte weg :)

Oh, nog een tip in HR: als je naar Rovinj rijdt ga je ws vanaf Villach naar Ljubljana en dan bij Koper de SI-HR grens over. Gelijk na die grens heb je een tolpoort als je de nieuwe snelweg in Istrie oprijdt. Daar kun je gewoon je pinpas in steken zonder dat je een pin hoeft in te voeren. Voelt wat onwennig, maar werkt prima. Hoef je niet met munten te kloten enzo. Je kunt ook de oude kustweg volgen ipv snelweg, wat erg mooi is, maar wel gelijk een uur extra aan je reis toevoegt (en meer extra brandstof vergt dan de tolkosten voor de snelweg). IMHO kijken hoe moe je op dat moment bent en daar beslissen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoe is de sfeer daar? Er is de afgelopen 20 jaar wel wat gebeurd.

Tijdje terug ;) was er wel wat spanning tussen de mensen uit het noorden en de "zuiderlingen" (was nog Tito/Joegoslavië tijd). En als "ze" dachten dat je uit Duitsland kwam was het helemaal niet best. Wel overal bordjes "Zimmer Frei".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Juist de A61 is niet zo 'doorrijden' - het is 130km/u max voor grote stukken van grens bij Venlo tot je bij de A5 uitkomt.

Vanaf Utrecht ligt de A3 IMHO meer voor de hand (het is de verlengde van de A12). Als halfuurtje weinig uitmaakt maar je wel die werkzaamheden wilt vermijden, kun je evt een kleine omrit maken via Dortmund en Kassel (bij Oberhausen de A2 pakken, dan bij Dortmund kort de A1 in zuidelijke richting en gelijk volgend knooppunt de A44 richting Kassel, dan bij Kassel (waar wel paar werkzaamheden op de ring zijn) de A7 richting Fulda, om tenslotte bij Wuerzburg de A3-route op te makken naar Nuernberg). Extra reistijd 30 min, maar zeker minder werkzaamheden en iig voor stuk van Dortmund naar Kassel een rustige unbeschraenkte weg :)

Oh, nog een tip in HR: als je naar Rovinj rijdt ga je ws vanaf Villach naar Ljubljana en dan bij Koper de SI-HR grens over. Gelijk na die grens heb je een tolpoort als je de nieuwe snelweg in Istrie oprijdt. Daar kun je gewoon je pinpas in steken zonder dat je een pin hoeft in te voeren. Voelt wat onwennig, maar werkt prima. Hoef je niet met munten te kloten enzo. Je kunt ook de oude kustweg volgen ipv snelweg, wat erg mooi is, maar wel gelijk een uur extra aan je reis toevoegt (en meer extra brandstof vergt dan de tolkosten voor de snelweg). IMHO kijken hoe moe je op dat moment bent en daar beslissen.
Top, thanks! Die route wat jij noemt lijkt mij wel het beste inderdaad als ik dat zo lees. Zal de boel vanavond uitstippelen. En pinnen zonder code ken ik wel van Frankrijk. Brandstof is geen issue verder, dus misschien inderdaad langs de oude kustlijn, lijkt mij mooi! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OgWok schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:42:
Hoe is de sfeer daar? Er is de afgelopen 20 jaar wel wat gebeurd.

Tijdje terug ;) was er wel wat spanning tussen de mensen uit het noorden en de "zuiderlingen" (was nog Tito/Joegoslavië tijd). En als "ze" dachten dat je uit Duitsland kwam was het helemaal niet best. Wel overal bordjes "Zimmer Frei".
:?

Juist afgelopen 20 jaar is het aan een stuk door wederopbouw en integratie in EU geweest.

Jij doelt ws op 25-20 jaar terug. Dat was wat minder, maar had weinig tot niets te maken met ons hier in Noordeuropa. Enige wat je daar nog van meekrijgt is hoongelach van "Srebrenica..." als ze horen dat je in NL strijdkrachten gezeten hebt, maar (itt Bosnie) is het niet meer dan dat: grappig doen. Overigens krijg ik als Brit ook de volle lading wegens "Tonibleer :r ". Tja, maar tenminste hadden wij geen Tudjman... :z
Voor de afwisseling zien de HR (en SI) zich als overwinnaars, niet als zielige slachtoffers (zoals rest van Balkan), en dat maakt een stuk zelfverzekerder en minder traumatisch.

Iig kom ik al sinds 2000 regelmatig in HR (en ben ondertussen ook vaak zat in rest vmlg YU geweest) en niet een keer onveilig of zelfs maar ongewenst gevoeld, ondanks soms vrij ver buiten toeristengebieden komen en veel politieke/historische discussies met locals. Zelfs m'n broertje (met historisch inzicht en takt van een doorgesnoven lompe Rotterdammer) heeft het enorm naar z'n zin gehad in Rovinj zonder problemen, nouja, behalve van het vriendje van die ene dame waar hij wat mee uitgespookt heeft :P

Qua spoken van het verleden heb je IMHO nog minder in Istrie te vrezen dan dat je in Spanje aan de Costa problemen krijgt met spoken van hun burgeroorlog.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:01

Pocketware

Ik raad je aan om via Kassel te rijden!

Drie weken geleden hebben wij ruim een uur vertraging gehad voor Wurzburg i.v.m. de werkzaamheden. Afgelopen vrijdag terug vanuit Kroatie stond er op dezelfde plaats nog meer file! Wij gingen weer naar huis en hadden er geen last van, maar richting het zuiden... die hebben er echt lang over gedaan.

Via Kassel vermijd je die werkzaamheden iig. Voor de rest een hoop baustelle's, maar die reden goed door. Als je de keuze hebt tussen twee linkerbanen en 1 rechts (er zijn een aantal gesplitste versmalde rijstroken) altijd de linker nemen (anders hang je achter de vrachtauto's).

In de file de rechterbaan nemen (itt NL gaat die baan bijna altijd sneller dan de linkerkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Pocketware schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:12:
Ik raad je aan om via Kassel te rijden!

Drie weken geleden hebben wij ruim een uur vertraging gehad voor Wurzburg i.v.m. de werkzaamheden. Afgelopen vrijdag terug vanuit Kroatie stond er op dezelfde plaats nog meer file! Wij gingen weer naar huis en hadden er geen last van, maar richting het zuiden... die hebben er echt lang over gedaan.

Via Kassel vermijd je die werkzaamheden iig. Voor de rest een hoop baustelle's, maar die reden goed door. Als je de keuze hebt tussen twee linkerbanen en 1 rechts (er zijn een aantal gesplitste versmalde rijstroken) altijd de linker nemen (anders hang je achter de vrachtauto's).

In de file de rechterbaan nemen (itt NL gaat die baan bijna altijd sneller dan de linkerkant).
Wat was het tijdstip dat je daar reed? :)

Verder, tof gebied, goed uitgekozen. Dit jaar Zagreb incl dagtrip naar de Plitvecmeren _/-\o_

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Je kan beter komend vanaf de A3 de A2 naar Hannover kiezen en bij Hamm eraf om een klein stukje binnen door te rijden om er bij de A44 er weer op te komen, bij kooppunt Unna staat het altijd vast.
Ik rij deze route heel erg vaak want onze caravan staat in het Sauerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 15:47
FabiandJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:16:
[...]

Je kan beter komend vanaf de A3 de A2 naar Hannover kiezen en bij Hamm eraf om een klein stukje binnen door te rijden om er bij de A44 er weer op te komen, bij kooppunt Unna staat het altijd vast.
Ik rij deze route heel erg vaak want onze caravan staat in het Sauerland.
Ow????? Dat is nieuw, heb een vakantiehuisje in het Edertal bij Kassel in de buurt en rij hier meerdere keren per maand.. Wanneer het vast staat bij Unna is als je er om 18:00 in de spits rijd, voor de rest sta ik er nooit vast. Het is er druk, met een snelheidsbeperking van 100 of 120 maar dat is niets anders als de a2 of de a12 :+ De binnendoorweg die je aanraad is een gok, de 63 kan ook compleet dicht staan en dan ben je echt lang onderweg! Die stoplichten halverwege die weg kunnen ontiegelijk ophouden, ben al meerdere keren bijna een uur bezig geweest om via deze weg door te steken. Maar ja als er een ongeluk is probeert iedereen dat natuurlijk :9

Je kunt ook 'om' de eventuele opstopping heen door de tunnel onder Dortmund door te pakken (luchthaven volgen). Je komt dan namelijk al aan het begin van de '1' uit, en je rijd al op de snelweg waar iedereen moet invoegen waardoor eventueel oponthoud rond Unna ontstaat. Linkerbaan pakken en je kunt redelijk goed door. De snelweg naar kassel is het eerste stuk zeer druk. Vanaf de hoogte van Soest rijd het wel goed door, maar in deze tijd veel vakantieverkeer richting Tjechië. En er kan erg veel vrachtverkeer zijn. De 7 van Kassel naar het zuiden toe is vrij baan en kom je echt weinig verkeer tegen.

Ik ben zelf nog nooit via deze route naar het zuiden gegaan voor mijn gevoel maak je een behoorlijke omweg maar dat heeft de postduif in me misschien verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De omweg is ongeveer 50km en 30min tov de A3. Dat is op de afstanden/tijden hier redelijk verwaarloosbaar - en zeker als je de grootste Baustelle op de route daarmee vermijdt. Het is iig niet langer (afstand of tijd) dan de A61 die wel veelvuldig genomen wordt.

Mbt die tunnel - dat rijdt idd zelfs in de spits meestal wel door, maar je moet dan wel een stuk binnen bebouwde kom rijden richting start van de A44. Dat kan in de spits erg traag gaan. Maar goed, beste is gewoon om het Ruhrgebiet niet in de spits te pakken, want er zijn genoeg plekken waar het daar vast kan lopen, terwijl als je idd tijdens de spits bij de A7 bent het helemaal niets boeit. Andere plek om de spits te mijden is natuurlijk Muenchen. Komt bij dat reistijd van Ruhrgebiet naar Muenchen ongeveer 6.5u is, dus als je de spits in het Ruhrgebiet meepakt, je flinke risico loopt op ook de spits in Muenchen te moeten doen, juist als het tegenviel bij het Ruhrgebiet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1