• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Dag,

Vannacht is er cola over mijn pc heen gekomen, en is via de ventilatieopeningen naar binnen gekomen. Beeld ging zwart en had zsm pc uitgezet. De cola was aanwezig op mijn videokaart, het randje van het mobo en allover de voedingskabels. De dvd speler heeft mijn ssd/hdds beschermt door de cola op te vangen.

Nu is de vraag wat te doen? Ik was van plan om zo een nieuwe voeding en videokaart te halen (mijn videokaart heeft een blote printplaat waar de cola op is gekomen, gtx670ftw), maar er is ook cola op de rand van mijn moederbord gekomen. Kan ik een nieuwe voeding aan mijn mobo hangen en testen zonder dat de rest ook stuk gaat (in geval als mijn mobo defect zou zijn)?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
heb je geen onboard gpu? dan kan je het zo zien

Ik denk niet dat je RAM en CPU zomaar de geest geven als je moederbord het nu niet meer doet. Het werkt of werkt niet, zolang je idd de voeding maar vervangt. Of in ieder geval de bekabeling mocht het modulair zijn.

Mocht pc zo opstarten, gwn je opgedroogde/schoon gemaakte 670 kaart terug stoppen, proberen.

[ Voor 84% gewijzigd door legendareN op 28-07-2015 15:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met de onderdelen eruit te halen en schoon te spoelen (bij voorkeur met alcohol of demiwater) en dan te kijken of het nog werkt of niet.

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
legendareN schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:22:
heb je geen onboard gpu? dan kan je het zo zien

Ik denk niet dat je RAM en CPU zomaar de geest geven als je moederbord het nu niet meer doet. Het werkt of werkt niet, zolang je idd de voeding maar vervangt. Of in ieder geval de bekabeling mocht het modulair zijn.

Mocht pc zo opstarten, gwn je opgedroogde/schoon gemaakte 670 kaart terug stoppen, proberen.
Jup dat was ik van plan, heb geen modulaire.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb je een foto van de binnenkant en de volledige specificaties, zodat wij een wat beter beeld hebben.
legendareN schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:22:
Het werkt of werkt niet, zolang je idd de voeding maar vervangt. Of in ieder geval de bekabeling mocht het modulair zijn.
Waarom je kan de kabels immers prima schoon maken. Daar kan niks aan stuk gaan, hooguit oxideren, maar als je de kabels schoon maakt mag dit niet gebeuren.

[ Voor 65% gewijzigd door -The_Mask- op 28-07-2015 16:26 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
reletivity schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:21:
Dag,

Vannacht is er cola over mijn pc heen gekomen, en is via de ventilatieopeningen naar binnen gekomen. Beeld ging zwart en had zsm pc uitgezet. De cola was aanwezig op mijn videokaart, het randje van het mobo en allover de voedingskabels. De dvd speler heeft mijn ssd/hdds beschermt door de cola op te vangen.

Nu is de vraag wat te doen? Ik was van plan om zo een nieuwe voeding en videokaart te halen (mijn videokaart heeft een blote printplaat waar de cola op is gekomen, gtx670ftw), maar er is ook cola op de rand van mijn moederbord gekomen. Kan ik een nieuwe voeding aan mijn mobo hangen en testen zonder dat de rest ook stuk gaat (in geval als mijn mobo defect zou zijn)?
Je moet eens kijken of de schade (mits franchise) niet gedekt is door je brandverzekering. Een vriend van mij heeft het ook ooit is voorgehad met zijn laptop: er is een nieuw moederbord en toetsenbord in gestoken geweest en hijzelf moest enkel 150€ betalen dacht ik.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Pagina: 1