[Hulp gevraagd] Op vakantie met vriendin en onze hond.

Pagina: 1
Acties:

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het is wellicht een beetje een vreemd verzoek maar ik zal in het kort proberen samen te vatten.

Wat wil ik?
Ik wil mijn vriendin verassen met een vakantie naar Engeland. Engeland is een land waar mijn vriendin nog nooit geweest is en waar ze ooit graag naar toe wilt gaan.

Last but not least, wat is jullie ervaring met auto rijden in Engeland?
Is dit prima te doen met eigen auto (stuur links) of raden jullie toch aan om eventueel een auto te huren mochten we van plan zijn om te gaan touren…

Het uitgebreide verhaal volgt asap, eerst even verder werken!
Ondertussen zijn reacties van harte welkom!

[ Voor 69% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:18 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik ben nu 2x met de auto in Engeland geweest en links rijden valt mee, zorg wel ervoor dat je weet wat de Miles in Kilometers zijn, en laat eventueel je medepassagier meekijken in bochten. (Vooral handig als je een heg links heb zitten en je moet naar links.)

Voor je hond moet je wel zorgen dat hij de juiste papieren heeft. (Duane info UK?)

Ik zou persoonlijk met DFDS via Duinkerken gaan bijvoorbeeld (3 uur varen). Heb slechte ervaringing met P&O (stakingen) en de trein is aan de dure kant. (Wel eens gedaan, is leuk maar voor de prijs kon ik iets van 4x een bootretourtje kopen.

London lijkt mij niet de meest beste keuze als je voor het eerst links rij.

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-07-2015 15:13 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als je hond niet op tijd is ingeent mag hij sowieso niet mee, moet je 2 maanden (weet de precieze periode niet moet je ff opzoeken) vantevoren mee beginnen en de jaarlijkse cocktail is ws niet afdoende. En dat moet allemaal in zijn paspoort staan uiteraard.

Ben er dus bang voor dat de last minute niet gaat lukken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 22:06

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Engeland en Sweden zijn naar mijn weten inderdaad de 2 lastigste landen om je huisdieren mee naar toe te nemen.

Ik ben bang dat "thuislaten" (lees: logeeradres zoeken) de enigste optie is voor het dier.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14
Er zijn ook veel (goede) hondenpensions waar je de hond kunt uitbesteden wanneer je op vakantie gaat. Mijn ouders doen dat een paar keer per jaar en dat gaat prima. Kost wel geld en is een populaire aangelegenheid tegenwoordig, dus ik denk dat je dat last-minute in de zomervakantie niet meer geregeld krijgt.

Have a wheelie good weekend!

• freestyler2
  • Niet online
Oke duidelijk

[ Voor 97% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:19 ]

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 22:06

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

http://www.dogsincluded.n...-vakantie-in-engeland.php

Snelle google resultaat :)

het kritieke puntje wat ik zo snel zie is:
"21 dagen van te voren een rabiës inenting"

[ Voor 22% gewijzigd door Mortum op 28-07-2015 15:42 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:14:
Als je hond niet op tijd is ingeent mag hij sowieso niet mee, moet je 2 maanden (weet de precieze periode niet moet je ff opzoeken) vantevoren mee beginnen en de jaarlijkse cocktail is ws niet afdoende. En dat moet allemaal in zijn paspoort staan uiteraard.

Ben er dus bang voor dat de last minute niet gaat lukken.
Dat is voor de rabies shot 21 dagen, dus dat valt nog wel mee:

https://www.gov.uk/take-pet-abroad

Die is overigens niet standaard in NL, dus wellicht heb je kans dat je die inenting niet hebt. Je moet wel, hoe dan ook, een behandeling voor lintworm halen, maximaal 5 dagen voordat je de UK binnengaat. Maar daar doen dierenartsen niet zo lastig over om die ala minute te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 28-07-2015 15:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• freestyler2
  • Niet online
Site toevallig zelf ook op gekeken, en volgens mij voldoet het alle punten.

[ Voor 77% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:19 ]

• freestyler2
  • Niet online
Waar ik overigens meer benieuwd naar ben, wie heeft er accommodaties zelfstandig geboekt waar huisdieren zijn toegestaan. Of eventueel "kant en klare" vakanties voor met honden erbij..

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:19

GurbY{nl}

GurbY{nl}

http://www.iknow-kent.co...._houses/pet_dog_friendly/

Kent is én een hele mooie omgeving (white cliffs) én na de boot (die ik overigens toch echt vanuit Calais zou nemen ipv Duinkerken) zit je er al. Is allemaal prima te rijden.

Edit, ik zie dat je bij Booking.com ook gewoon "huisdieren toegestaan" kunt kiezen.

[ Voor 72% gewijzigd door GurbY{nl} op 28-07-2015 16:09 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

GurbY{nl} schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Kent is én een hele mooie omgeving (white cliffs) én na de boot (die ik overigens toch echt vanuit Calais zou nemen ipv Duinkerken) zit je er al.
Waarom zou je de boot vanuit Calais nemen en niet vanuit Duinkerken :? Veel scheelt het niet, maar Duinkerken is meestal iets goedkoper en iets minder ver rijden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

freestyler2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:06:
<disclaimer> ik weet niet of dit überhaupt is toegestaan in de HK maar ik weet niet waar ik anders [...]

Wat wil ik?
Ik wil mijn vriendin verassen met een vakantie naar Engeland. Engeland is een land waar mijn vriendin nog nooit geweest is en waar ze ooit graag naar toe wilt gaan.
Tja, is net om de hoek, dus makkelijk zat, dus waarom niet idd? ;)
[...]

Wat wil je precies en wat is dan eigenlijk het probleem?
Het probleem is, of eigenlijk meer de uitdagingen zijn:
- Het gaat om 2 volwassenen + een hond (de hond is hierbij vaak een probleem)*
Als je hond netjes z'n inentingen en papieren op orde heeft zou dit nul probleem moeten zijn. Het is Australie niet... :z
- Periode tussen 29 juli 2015 tot en met 12 augustus 2015 (oftewel Last Minute)
Ook hier: het is niet alsof je naar de andere kant van de wereld moet. Enig minpunt is dat dit hoogseizoen is dus prijzen (zowel voor vervoer als voor verblijf) gaan relatief hoog zijn, wat zeker icm sterke GBP aantikt momenteel. Maar, goed dat had je ws al door.
- Boot, trein of vliegtuig (de hond zelf is aan alle vervoersmiddelen gewend**)
Iha zijn trein en vliegtuig erg duur als je niet ruim van tevoren boekt, qua boot geldt dat ook voor de lange overtochten (Ijmuiden - Newcastle, Europoort - Hull en HvH - Harwick), maar minder voor de korte (Duinkerken - Dover en Calais - Dover). Het rommelt momenteel fors bij Calais, dus ik deel de mening van wat hierboven geroepen wordt: Duinkerken - Dover is allicht beste optie.
- Accommodatie moet uiteraard hond vriendelijk zijn.
UK is erg hond-vriendelijk, check natuurlijk van tevoren, maar als er niet expliciet 'no pets' staat kun je er vanuit gaan dat honden welkom zijn.
- Er moet of veel “groen” om de omgeving zijn voor de hond, of veel stad en hotspots (londen bijv..) voor mijn vriendin (een mix van beide is natuurlijk nog beter).
Ben je zelf wel eens in UK geweest?

Je grootste probleem is ws dat je je eisen zo breed stelt dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien en letterlijk tienduizenden opties overhoudt :o
- Budget +/- 250-500 p.p.
Klinkt ruim genoeg, al gok ik dat je zo kortdag in hoogseizoen eerder tegen de bovenkant dan de onderkant van dit budget gaat aanhikken.
- Aantal dagen: midweek – week – 2 weken – 4 dagen. Eigenlijk is alles prima langer dan 4 dagen, rekening houdend met de “deathline” van 12 augustus.
Haalbaar, maar je zult voor 2 weken echt de buikriem aan moeten doen en bezuinigen. Met je budget en je tijdsschema zou ik max 1 week aanhouden tenzij jullie sowieso gewend zijn aan erg goedkoop reizen.
- Soort: Hotel, verhuur van particulier, eigenlijk alles behalve B&B daar heeft mijn vriendin het nooit zo op…
Wederom: ben je zelf wel eens in UK geweest? Muv de grote steden is nagenoeg alle onderdak B&B...

En hoe denkt je vriendin, die nog nooit daar geweest is, te kunnen oordelen over alle B&B's? Sowieso, wat is een B&B anders dan verhuur van een enkele kamer van een particulier?

Je eisen zijn hier licht tegenstrijdig dus. Hou er rekening mee dat hotels duur zijn in UK en zeker in London muv de echt onbetaalbaar dure doorgaans van slechte kwaliteit. Heb je weinig geld, dan ben je beter af in een hostel, met een gemiddeld budget allicht in een B&B.
[...]

Waarom zoek je niet lekker zelf?
Dit heb ik uiteraard gedaan, maar ik heb geen flauw idee waar en hoe ik dit allemaal in zo’n korte tijd moet regelen. Tips zijn van harte welkom!! Liefst heb ik natuurlijk een “kant en klaar” pakket en dat ik nergens geen omkijken naar heb, maar als ik zo rond zit te kijken, is die er niet… het zullen dus losse onderdelen moeten zijn ben ik bang….
Kant en klaar pakket kun je zo laat vergeten. Bovendien: wie neemt een packet holiday naar UK? Het is nota bene gewoon kwestie van rijden en je bent er 8)7. Sowieso, de pakketten zijn doorgaans gericht op luxe-segment en dat past niet in je budget.
Last but not least, wat is jullie ervaring met auto rijden in Engeland?
Is dit prima te doen met eigen auto (stuur links) of raden jullie toch aan om eventueel een auto te huren mochten we van plan zijn om te gaan touren…
Mijn ervaring is dat het allebei wel meevalt, maar voorzover het uitmaakt je beter af bent in een auto die je door en door kent, maar met stuur 'verkeerd' dan met een auto met stuur goed maar waar je nog feeling voor moet ontwikkelen. Paar weken terug nog voor vergadering naar UK gevlogen en daar voor een dag auto gehuurd. Rijden op de M25 en M4 ging prima (zelfs met files, kwam me deprimerend bekend voor van de ring A'dam), maar ik zat iedere keer te kloten met de richtingaanwijzers van m'n gehuurde Opel Corsa die net iets anders werkte dan ik gewend was :P

Enige waar je bij eigen auto op moet letten is dat je lichten afplakt om te zorgen dat je tegenliggers niet verblindt. Daar kun je dure kits voor kopen, maar twee stukjes duct tape per koplamp voldoen prima, gewoon eentje langs linkerzijde en een klein stukje linksboven.
Het uitgebreide verhaal volgt asap, eerst even verder werken!
Ondertussen zijn reacties van harte welkom!
Als er iets niet duidelijk is dan hoor ik dat ook graag!
Zoas aangegeven, je zoet te ruim en daarom vind je niets duidelijks.

Wat ik mis: je moet binnenkort onder het mes. Heeft dat gevolgen voor hoe lang je kunt rijden of hoe actief je buiten wilt/kunt zijn? Of voor nabijheid van medische voorzieningen of andere zaken?

Bovendien:

- waar in NL woon je? De afstand naar Duinkerken vanaf ergens in Zeeuws-Vlaanderen is veel korter dan vanaf Den Helder of Groningen. Dat kan in de keuze wat het beste is doorslag geven. Ook omdat sommige aanbieders (Stena Line HvH-Harwich) tickets aanbieden incl treinticket van/naar ieder station in NL, wat in het oosten van NL financieel een stuk aantrekkelijker is dan in het Westland.
- die auto - moet je verbruik zelf betalen en zo ja hoeveel en wat verbruikt het?

Mijn eerste insteek op basis van verhaal en hond is ergens rustigs met veel natuur, maar toch in de buurt van ergens waar je makkelijk en comfortabel vanuit NL kunt komen. Waar ik dan gelijk aan denk is de North York Moors, ongeveer halverwege tussen Newcastle en Hull (die beide bootverbindingen hebben met NL). Auto in die boten meenemen is aan de dure kant, alternatief is ter plekke auto huren, of met trein/bus naar het gebied gaan (minder flexibel maar zeker goedkoper); Whitby is de logische uitvalsbasis in dat geval. Bijkomend voordeel is dat noord-EN aanzienlijk goedkoper is dan het zuiden, dus dit zal ook budgetvriendelijker zijn cq meer opties binnen budget geven.

Oslik blyat! Oslik!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:10:
Ik ben nu 2x met de auto in Engeland geweest en links rijden valt mee, zorg wel ervoor dat je weet wat de Miles in Kilometers zijn, en laat eventueel je medepassagier meekijken in bochten. (Vooral handig als je een heg links heb zitten en je moet naar links.)
Een trucje wat ik gebruik is om de TomTom in te stellen op Miles per hour.
Links rijden valt erg mee. Het gaat mis als je in de stress schiet. (Vaak bij bijzondere verrichtingen) Je valt dan terug in je oude patroon van rechts rijden. (Zoals een hellingproef de berg op (14%), met een tegenligger die de berg af komt, op een Schots weggetje waar je elkaar niet kan passeren, met wat overstekende schapen.) Een auto huren is irritant, want de schakel pook zit dan aan de verkeerde kant.

De tunnel is vrij prijzig en gebruik ik alleen als ik het zakelijk kan declareren. Met de boot heb je bovendien het idee dat je echt op een eiland zit en je hebt wat tijd om te eten en de benen te strekken. Calais is de snelste overtocht, Duinkerken is goedkoper. B&B zijn best aardig in Engeland. Vaak zit er een B&B bij een Engelse pub die dan zo wat kamers verhuren. Kan je er meteen wat eten bij aankomst. Zuid Engeland / Kent is erg mooi en de omgeving tussen Oxford en Bristol is ook aardig. (Beetje Teletubbie / LOTR The Shire heuvels daar.) Lake District en Schotland is ook erg mooi, maar een stuk verder rijden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Omgeving Cambridge al gekeken? Dicht bij londen (gewoon met de trein erheen), ligt wel landelijk en is een mooie stad om een dag door te brengen. Nadeel: onderdak is duur zeker in het hoogseizoen (en ook in het laagseizoen eigenlijk).

• freestyler2
  • Niet online
Bedankt voor zover allen voor de vele tips

Het was ook echt een opwelling maar zoals ik het nu lees hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn als dat ik dacht...

Hehe nu nog origineel idee hebben om te zorgen dat ze de juiste spullen bij zich heeft zonder dat ze weet waar we heen gaan :))

[ Voor 106% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

freestyler2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:17:
Bedankt voor zover allen voor de vele tips, wat betreft mijn operatie, die geeft voor nu als ik gewoon door ga geen andere problemen dan welke ik in Nederland zou hebben. Kwestie van medicijnen meenemen en op tijd innemen voordat ik pijn krijg...

Het was ook echt een opwelling maar zoals ik het nu lees hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn als dat ik dacht...
Nope. Mijn record tot nu toe is binnen 5u van behoefte krijgen om naar UK te gaan en er ook daadwerkelijk te staan, waarvan 3.5u rijden richting Calais. Wel om mindere reden - een sterfgeval. Het is echt niet andere kant van de wereld. Enige aandachtspunten zijn links rijden en die stupide GBP ergens uit een muur trekken.
Overigens woon ik zelf in omgeving Gouda, dus eerste wat ik dacht was inderdaad hvh opstappen mja ik heb een auto van de zaak dus kan best wel paar kilometers meer maken als dat bespaart op de boottocht.
Denk wel dat als ik de prijzen zo zie, dat het misschien ook aantrekkelijk kan zijn om een auto daar te huren mja kwestie van afweging maken...
Hangt er maar vanaf waar je heen gaat. Die leasebak en tankpas gaat op langere ritten veel besparen, en dan is rijden via Calais of Duinkerken zeker goedkoopste manier om er te komen. Maarja, dan moet jij (+vriendin+hond) ook zin hebben om zo lang te rijden.

Denk dat het vooral een afweging wordt van noord vs zuid-Engeland. In het Zuiden is eigen auto en rijden via Duinkerken/Calais meest practisch, zodra je naar het noorden gaat wordt boot naar Hull/Newcastle + huren interessanter.
Hehe nu nog origineel idee hebben om te zorgen dat ze de juiste spullen bij zich heeft zonder dat ze weet waar we heen gaan :))
Vergeet de paspoort niet. Zonder kom je dat land niet in - zodra zij dat in moet pakken heeft ze vast al idee.

Misschien een leuk idee: zuidkust beetje afrijden. Niet London doen (daar moet je echt langere tijd in het centrum *zonder auto* zitten), wel bijv Brighton, Portsmouth, Bath en Bristol, met detours naar Stonehenge en/of Avebury en Cheddar Gorge. In Avebury kun je vrolijk met hond rondrennen tussen de megalieten (wat je in Stonehenge helaas kunt vergeten :/ )

Oslik blyat! Oslik!

• freestyler2
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:45:

[...]

Hangt er maar vanaf waar je heen gaat. Die leasebak en tankpas gaat op langere ritten veel besparen, en dan is rijden via Calais of Duinkerken zeker goedkoopste manier om er te komen. Maarja, dan moet jij (+vriendin+hond) ook zin hebben om zo lang te rijden.

Denk dat het vooral een afweging wordt van noord vs zuid-Engeland. In het Zuiden is eigen auto en rijden via Duinkerken/Calais meest practisch, zodra je naar het noorden gaat wordt boot naar Hull/Newcastle + huren interessanter.

[...]
Hmm dat is balen, ik dacht dat Duinkerken in Belgie lag... helaas ook in frankrijk...
Ik wist dat Calais niet ging

[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:21 ]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

freestyler2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:31:
[...]

Hmm dat is balen, ik dacht dat Duinkerken in Belgie lag... helaas ook in frankrijk...
Ik wist dat Calais niet ging, ivm de hond (Rottweilers mogen Frankrijk niet in)
Dan kies je toch Hoek van Holland/Harwich? Is wel een lange overtocht (ik dacht 7 uur) maar scheelt je ca. 4 uur rijden. Auto en bestuurder vanaf €69,-.
Calais zou ik voor Duinkerken kiezen aangezien het slechts een half uurtje langer rijden is, maar de overtocht bijna de helft korter. Maar aangezien hond&frankrijk lastig wordt vallen beide opties af..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rottweilers mogen totaal FR niet in? Nooit geweten maar goed dat jij hebt uitgezocht hebt dan...

Vroeger had je veel meer boten, ook vanaf Oostende, maar ivm kanaaltunnel en - vooral - budgetluchtvaartmaatschappijen zijn ze een voor een failliet gegaan :'(

In dat geval terug naar m'n eerste suggestie: vanaf Europoort zonder auto naar Hull, daar ofwel gelijk iets huren danwel met trein/bus (via York) naar Whitby en de North York Moors gaan verkennen. Whitby zelf is ook moeite waard op cultureel vlak - ze hadden er een beslissende synode in de 7e eeuw en de ruines van het middeleeuwse abdij staan er nog - en het is dus uitvalsbasis voor bijna 1500km^2 ideale honduitrengebied. Plus dat Noord-Engeland een stuk (gemeend) gastvrijer is dan het zuiden.
GurbY{nl} schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:48:
[...]

Dan kies je toch Hoek van Holland/Harwich? Is wel een lange overtocht (ik dacht 7 uur) maar scheelt je ca. 4 uur rijden. Auto en bestuurder vanaf €69,-.
Ha ha. Ergens in Februari. Midden van de week. Nu geboekt voor dan.

Als je gaat kijken naar komende twee weken (zie tijdsschema TS!) heb je het over goedkoopste heenreis van EUR 169 en goedkoopste terugreis van EUR 125. Maak dus van die EUR 69 in praktijk EUR 294 :o
Calais zou ik voor Duinkerken kiezen aangezien het slechts een half uurtje langer rijden is, maar de overtocht bijna de helft korter. Maar aangezien hond&frankrijk lastig wordt vallen beide opties af..
Hond sluit beide uit, en 6 maanden terug zou ik je gelijk gegeven hebben, maar met alle onrust in de haven door overname MyFerryLink door DFDS (incl bijbehorende stakingen) en massale aanvallen desperate asielzoekers op zowel tunnel als veerboten zou ik zelf momenteel toch liever voor Duinkerken gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 29-07-2015 09:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

freestyler2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:31:
[...]
Ik wist dat Calais niet ging, ivm de hond (Rottweilers mogen Frankrijk niet in)
Helaas varen de veren vanaf Zeebrugge en Oostende niet meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:49

Dogooder

dus...

Ik ben net twee weken geleden een weekje naar Engeland geweest, Hoek van Holland harwich, maar ik ben een beetje bang dat je budget niet zo hoog is. Voor 4 dagen misschien wel, maar langer lijkt me krap. Mij viel het wat tegen, je geeft ponden uit als euro's maar het gaat wel x 1.43.

Verder moet je in Engeland zeker voor de B&Bs gaan, mijn ervaring is dat je daar veel meer waar voor je geld krijgt dan een hotel.
Gewoon pubfood is ook altijd zeer goed. De keuken in engeland is niet zo spectaculair en restaurants zijn duur. Pub food is lekker en low budget en best wel typisch engels.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 20:10

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HL > AZ :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• freestyler2
  • Niet online
Onder strenge (bijna niet haalbaar voor de gewone vakantieganger) mogen ze wel het land in.

[ Voor 79% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:21 ]

• freestyler2
  • Niet online
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:21 ]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dion_b schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:49:
...

Ha ha. Ergens in Februari. Midden van de week. Nu geboekt voor dan.

Als je gaat kijken naar komende twee weken (zie tijdsschema TS!) heb je het over goedkoopste heenreis van EUR 169 en goedkoopste terugreis van EUR 125. Maak dus van die EUR 69 in praktijk EUR 294 :o
Ook weer helemaal waar, alhoewel het al met al toch nog redelijk te doen is: 169,- auto + 2 passagiers, vertrek op 3 augustus.

• freestyler2
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Ook weer helemaal waar, alhoewel het al met al toch nog redelijk te doen is: 169,- auto + 2 passagiers, vertrek op 3 augustus.
Dit is denk ik vanaf HVH?

De prijs die jij noemt is zeker te doen, echter denk ik dat het niet de juiste input is die er is ingevuld.
Heb je eventueel link voor mij?

[ Voor 7% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:22 ]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja is vanaf HvH. Prijs is uiteraard alleen de heenreis; terug moet dan ook nog (b.v 3 heen, 9 terug is 2x 169,-). Is gewoon bij Stenalijn, hond mag in de eigen auto mee of in een kennel aan boord.
Inclusief auto (<6m, zonder aanhanger).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

freestyler2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:26:
De moed zakt mij helaas toch weer in de schoenen, alleen de reis er naar toe slokt al het budget al op...
Vliegen, te duur
Trein, te duur
Boot, haalbaar maar vanaf NL of BE te duur (250+)

dan heb ik nog niets eens gekeken naar overnachtingen daar.. (aangezien de overtocht daarop het meest van invloed is...)
Trein gaat ook door FR, dus die kun je sowieso vergeten met hond, ongeacht prijs (die idd te hoog gaat zijn) :'(

Heb nog wat verder zitten graven: Europoort-Hull is idd onbetaalbaar, zelfs als voetpassagiers, Ijmuiden-Newcastle ook, maar voetpassagier is daar sowieso geen optie want hond mag alleen mee als je met auto reist.

Maar HvH-Harwich moet toch te doen zijn? Honden mogen daar wel mee met voetgangers, enige extra kosten zijn een verplichte kennel aan boord voor EUR 18...

Totaal voor dagboot voor twee voetgangers zonder hut met hond komt neer op EUR 190 retour voor vrijwel alle dagen de komende weken. Niet spotgoedkoop, maar prima binnen budget als je het verder niet te bont maakt.

Je zit dan wel zonder auto in Harwich. Een week lang een auto huren gaat sowieso niet lukken binnen budget, dus je bent op OV aangewezen. Ondanks slechte naam in UK zit je qua OV in beste deel van het land. Gaat prima.

Opties die makkelijk te bereizen zijn:
- alsnog London. Al wordt dat op locatie duur, en is het niet bepaald een plek waar ik met een grote hond opgesloten zou willen zitten.
- Great Yarmouth / Lowestoft en de Norfolk Broads. Erg mooi stadje en middenin soort van Bieschbosch.

Beide kun je bereiken met een Stena Lines Trein+boot kaartje. Dat kost je EUR 248 voor twee personen + hond van HvH (waar je gratis kunt parkeren) tot London Liverpool St of Great Yarmouth.

Oslik blyat! Oslik!

• freestyler2
  • Niet online
Tips voor B&B? Waar te boeken (die nu nog beschikbaar zijn).

[ Voor 46% gewijzigd door freestyler2 op 05-07-2019 15:22 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar te boeken... beste prijzen in deze periode (waarin niemand via discounters aan het dumpen is) vind je gewoon bij de hotels/B&Bs zelf. Dat wordt flink zoeken.

Je kunt al een goed idee krijgen met sites zoals Booking.com. Bovendien kun je daar filteren op 'pets welcome'. Als ik daar zoek op Great Yarmouth klinkt het alsof al het betaalbare al vergeven is. Maar in King's Lynn, eveneens een aanrader, vond ik bijv de Angel Lodge, waar een week voor GBP 455 te doen is.

Maar we leven niet meer in de Dotcom-era, AirBnB is tegenwoordig snelste manier om iets te zoeken. Als je met de auto gaat ben je een stuk mobieler en dan vind ik bijv dit in Yorkshire:
https://www.airbnb.com/ro...11%2F2015&guests=2&s=JXuS
EUR 26/nacht vlakbij de Yorkshire Dales, dus EUR 203 totaal voor een week. En pets welcome.

Onderschat alleen afstanden in UK niet, het is een veel groter land dan NL, dit is dus 4u rijden vanaf de boot...

Veel dichterbij vind ik weinig in die prijscategorie dat niet een tent of gedeelde bezemkast in London (! :P ) is. Het is en blijft hoogseizoen en zeer kortdag.

Oslik blyat! Oslik!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Airbnb is inderdaad een aanrader, ook kun je nog even op Wimdu kijken. Staat vaak ook echt betaalbaar spul tussen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Als alles te duur wordt, waarom niet gewoon lekker België of Duitsland?

Gaat toch meer samen erop uit te zijn..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

ReseTTim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:35:
Als alles te duur wordt, waarom niet gewoon lekker België of Duitsland?

Gaat toch meer samen erop uit te zijn..
Dat dus. En dan ga je later, in een wat minder hectische periode en met wat meer geld, samen op je gemak naar Engeland...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
freestyler2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:17:
...

8)7

Ik hoop voor je dat ze zulke verrassingen kan waarderen..

• freestyler2
  • Niet online
Hehe nou het is geregeld allemaal en ze is druk bezig met pakken, ik denk dat ze het wel kan waarderen...

Heb uiteindelijk een huisje van een vakantie buddy kunnen huren net buiten Londen (die op zijn beurt ook weer op vakantie is) fingers crossed

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Have fun!
Vergeet niet verslag te doen bij terugkomst :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nouja, prioriteiten he - hij heeft een operatie voor de boeg bij terugkomst. Lijkt me dat dat en alles eromheem prio heeft. Sterkte! :)

Evt updates kunnen tzt wel in verveelde momenten tijdens herstel...

Oslik blyat! Oslik!

• freestyler2
  • Niet online
Hehe zal ik zeker doen, thnx guys voor alle hulp!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Geniet er van freestyler. Ben benieuwd naar je vakantieverhaal ;)

Reviews

Pagina: 1